Moro, olen 17vuotias pian 18vuotias nuori mies joka haluaa alkaa keräämään itselleen lihaksia. Pitutteni on n 173 ja paino 53 eli laihassa kunnossa ollaan. Harrastan jalkapallo ja lenkkeilen satunnaisesti ja kotona vedän leukoja. Haluaisin siis alkaa käymään salilla ja hankkimaan itselleni lihaksia ihan oman terveyden ja hyvinvoinnin vuoksi.
Millaista treeniohjelmaa suosittelette ? Olen itse käynyt ylä-asteen vapaavalintaisella punttisalikurssilla, eli osaan joitakin perus asioita. Sitten ruokavalio, millaista ruokaa kannattaisi alkaa syömään että tulisi sitten vähän sitä massaa ja kannattaako alkaa juomaan proteiinijuomia, rahkoja tms. ja jos kannatta niin millaisia ? Ja jos joku osaa Turun suunnalta suositella jotakin tiettyä salia niin ehdotuksia otetaan vastaan
Kiitos kaikille jo etukäteen teille jotka jaksatte vastata. 
Millaista treeniohjelmaa suosittelette ? Olen itse käynyt ylä-asteen vapaavalintaisella punttisalikurssilla, eli osaan joitakin perus asioita. Sitten ruokavalio, millaista ruokaa kannattaisi alkaa syömään että tulisi sitten vähän sitä massaa ja kannattaako alkaa juomaan proteiinijuomia, rahkoja tms. ja jos kannatta niin millaisia ? Ja jos joku osaa Turun suunnalta suositella jotakin tiettyä salia niin ehdotuksia otetaan vastaan
Kiitos kaikille jo etukäteen teille jotka jaksatte vastata.