Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Miten pudotussarjat ja restpauset kuuluu laskea ? Jos esim. teen sarjan penaa, tiputan painoa ja teen uuden sarjan välittömästi, olenko tehnyt yhden vai kaksi sarjaa ?

Omapahan tietty asiasi on mutta isojen käsien hommaaminen kuulostaa aika naiivilta motiviilta käydä salilla, mutta ei siitä enempää...
.

Nohnoh, pelkästäänhän se nyt ei ole motiivi mutta luulempa että moni muukin haluaa isot / isommat kädet muunmuassa.. Tottakai haluan että kaikki lihat kasvaa.
Mutta tämäpä selvä, teen sillain ku itestä tuntuu, saampahan ainakin kädet vedettyä ihan loppuun ja helliksi, joskushan tuon sitten näkee että oliko hyötyä vai haittaa.

Nyt olen kohta pari viikkoa treenannut, ja semmoisen olen huomannut että aina on seuraavana päivänä oikean jalan jalkaholvi astuessa jonkunverran kipeä. Voisikohan olla, että tarvitsisi jotenkin enemmän tukea, vai mikähän on? Kengät ovat kympillä joskus jostain alelaarista ostetut. Vasemmanpuoleinen ei ole ikinä vähääkään kipeänä. :s

Nyt olen kohta pari viikkoa treenannut, ja semmoisen olen huomannut että aina on seuraavana päivänä oikean jalan jalkaholvi astuessa jonkunverran kipeä. Voisikohan olla, että tarvitsisi jotenkin enemmän tukea, vai mikähän on? Kengät ovat kympillä joskus jostain alelaarista ostetut. Vasemmanpuoleinen ei ole ikinä vähääkään kipeänä. :s
Oliskohan matala holvikaari? Käyt urheilukaupassa peilipöydällä, osta hyvät kengät ja niihin tukipohjallinen

Hei, miten Arnoldin golden sixiä (tai muuta 1-jakoista) voisi halutessaan muokata itselleen niin että lihakset saisivat erilaista ärsykettä esim. vuoroviikoittain, jotta lihakset ei tottuisi vain tuohon samaan 3x10 pumppailuun eikä alkaisi sitten jumittamaan treeni sen takia? Vai oliko tässä järkeä?

Hei, miten Arnoldin golden sixiä (tai muuta 1-jakoista) voisi halutessaan muokata itselleen niin että lihakset saisivat erilaista ärsykettä esim. vuoroviikoittain, jotta lihakset ei tottuisi vain tuohon samaan 3x10 pumppailuun eikä alkaisi sitten jumittamaan treeni sen takia? Vai oliko tässä järkeä?

Kun itse aloittelin yksijakoisella treenasin joka toisen treenin toistoilla ~4-8 ja toisen 8-12.
Hyvin toimi alussa varsinkin.

Kireät pohkeet, sääret tai jalkapohjat voi aiheuttaa tota. Matala jalkaholvi ja nilkan supinaatio tai pronaatio voivat myös olla syynä. Suosittelen hieromaan jalkapohjia, pohkeita ja sääriä esimerkiksi tennis- tai pesäpallolla (tai ihan millä vaan oikeestaan) sekä venyttelemään samoja paikkoja. Tukipohjallisia kannattaa käyttää ainoastaan silloin, ku kävely ilman niitä on kivun vuoksi mahdotonta. Jos tukipohjallisia käyttää turhaan, voi jalka vaan levätä sen päällä eikä sen tartte pitää jalkaholvia hyvänä ja näinollen kaikki sitä tukevat lihakset ja kudokset heikkenevät.

Ostin kaupasta tota Fastin Hera80, tarkoituksena naukkailla tossa salin jälkeen. Ohjeena on sekoittaa 30g 3-4dl vettä/mehua/maitoa. Vähän ihmetyttää kun katselin sheikkeriä, että riittääkö tuo määrä todella?

Ostin kaupasta tota Fastin Hera80, tarkoituksena naukkailla tossa salin jälkeen. Ohjeena on sekoittaa 30g 3-4dl vettä/mehua/maitoa. Vähän ihmetyttää kun katselin sheikkeriä, että riittääkö tuo määrä todella?

Riittää. Voit toki laittaa vettä enemmän, jos ei tulee mielestäsi liian sakeaa. Jos taas jauhetta tarvitset enemmän, niin huomio se veden nesteen määrää. Makuasioita nuo on, kuinka paljon sitä nestettä laittaa.

Kireät pohkeet, sääret tai jalkapohjat voi aiheuttaa tota. Matala jalkaholvi ja nilkan supinaatio tai pronaatio voivat myös olla syynä. Suosittelen hieromaan jalkapohjia, pohkeita ja sääriä esimerkiksi tennis- tai pesäpallolla (tai ihan millä vaan oikeestaan) sekä venyttelemään samoja paikkoja. Tukipohjallisia kannattaa käyttää ainoastaan silloin, ku kävely ilman niitä on kivun vuoksi mahdotonta. Jos tukipohjallisia käyttää turhaan, voi jalka vaan levätä sen päällä eikä sen tartte pitää jalkaholvia hyvänä ja näinollen kaikki sitä tukevat lihakset ja kudokset heikkenevät.

Kiitos vastauksesta. Vuosi takaperin lääkäri kehui kyllä holveja, jotta epäilisin ettei niiden mataluudessa ole vika. Ja pystyy kävelemään, mutta ehkä aavistuksen joutuu astumaan jalka epäluonnollisessa asennossa, kun normaalisti astuen aika kipeä kumminkin.

Täytynee kokeilla tuota hierontaa.

Olisin kiitollinen jos joku vois pistää ton miken 2•6 penkkisysteemin ohjeet tähän. Yritin ettiä niitä mut löyty vaa keskustelua siitä, ei ite ohjeita... Tiiän, oon kädetön, mut jos joku viittis laittaa kuitenki :)

Olisin kiitollinen jos joku vois pistää ton miken 2•6 penkkisysteemin ohjeet tähän. Yritin ettiä niitä mut löyty vaa keskustelua siitä, ei ite ohjeita... Tiiän, oon kädetön, mut jos joku viittis laittaa kuitenki :)

Tuollahan noi stickystä löytyy ;)
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/

2x6-systeemi:

Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6.

Hiljaa hyvää tulee tässäkin systeemissä, turha ahnehtia ja fuskata painoissa.

Joo enhän mä tota löytäny vaikka olin pistäny just ton saman linkin kännykän kotivalikkoon... Oon vaan taitava :face: no mut kiitti paljon nopeesta vastauksesta!

Jos treeniohjelmassa lukee 4 sarjaa ja jokaisella 12 toistoa jolloin viimeinen toisto on tiukka/rankka. Jos teen penkkipunnerrusta ensimmäisen sarjan 50 kilolla sen 12 toistoa niin että viimeisen jaksan just ja just niin seuraavaan sarjaan vähennän painoa että jaksan tehdä sen 12? Ymmärsinkö oikein?

Jos treeniohjelmassa lukee 4 sarjaa ja jokaisella 12 toistoa jolloin viimeinen toisto on tiukka/rankka. Jos teen penkkipunnerrusta ensimmäisen sarjan 50 kilolla sen 12 toistoa niin että viimeisen jaksan just ja just niin seuraavaan sarjaan vähennän painoa että jaksan tehdä sen 12? Ymmärsinkö oikein?

Valitset sellaisen painon jolla juuri jaksat tehdä kaikki 4 sarjaa

Back
Ylös Bottom