Niin no tuossa sanotaan, että liikunnalla kuluu viikossa 2500-3600 Kcal, eli päivässä parhaimmillaan 500 Kcal. Ei ne kalorit siis liian alas mene. Mä lähtisin kyllä tiputtamaan kaloreita ja aika reilulla kädellä. Kokemusta löytyy yhdestä hankalasti laihtuvasta ja sillä alkaa toimia kunnolla vasta kun mennään tuhannen kalorin paikkeille. Emäntä siis kyseessä ja sillä oli kilpirauhasen kanssa ongelmaa ja paino tuppasi nousemaan vähän liiankin korkealle vaikka kaloreita rajoitettiin, eikä edes se 1000 Kcal auttanut painon tiputtamiseen. Kun ne arvot saatiin kuntoon niin alkoi laihtuminenkin vasta, mutta silti pitää mennä melko alas, että saadaan toivottuja tuloksia. Niin että ne kilpirauhasarvot kannattaisi mittailla jos näyttää siltä ettei pienen energiamäärän tiputuksen jälkeenkään paino tipu.
Noi kilpirauhasongelmat on kyllä mielenkiintoisia, kun tuntuu ettei siinä toimi normaali matematiikka ja looginen ajattelu ollenkaan. Jos tuhannella kalorilla ei laihdu niin mistä ihmeen kosmisesta säteilystä se kroppa ottaa energiansa? Ei tiedä mutta näin on.
Tosiaan unohtui mainita, että alkuun olin GFG-ruokavaliolla eli kalorit oli siinä 1100-1200 välillä, eikä silläkään tapahtunut merkittäviä tuloksia. Olo oli muutenkin perseestä, joten nostin kalorit ylemmäs ja vireystaso parani huomattavasti (samalla paino tuli hetkellisesti pari kiloa alas). En aiemmin ole ollut mitenkään "hankalasti laihtuva", joka tässä eniten ärsyttääkin... Kilpirauhasongelmia oon miettinyt itsekkin ja kävin verikokeissa perjantaina, maanantaina kuulee tulokset.
Kiitän jo nyt asiallisista ja hyvistä vastauksista, taidanpa aloittaa uudelleen ruokapäiväkirjan pitämisen, jos siitä olis jotain hyötyä. Kai se läski joskus alkaa palamaan.