:D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli teen esim. 45 kilolla kaikki sarjat jolloin ensimmäinen sarja ei aivan loppuun että jää voimat tehdä loput sarjat?
Nyt tarvitsisi aloittelija kokeneempien apua. Lähtötilanne on se etten ole harrastanut liikuntaa vuosiin oikeastaan yhtään ja kunto on todella huono mikä tuli kunnolla vasta tajuttua armeijaan mennessä. Fyysisiltä ominaisuuksiltani olen noin 183cm pitkä ja painan noin 63kg eli rasvaa ei paljon kropasta löydy muttei löydy myöskään lihasta. Himasta löytyy penkki sekä käsipainot ja leuanvetotanko.
Minulla keskeytyi juuri asepalvelus säärissä olevien rasitusmurtumien takia ja 3 kuukauteen en saa jaloilla tehdä mitään mutta tarkoitus olisi astua takaisin palvelukseen heti kun olen kunnossa joten motivaatiota ja aikaa riittää pistää itsensä kuntoon ennen takaisin lähtemistä ja tietysti tarkoitus olisi jatkossa pitää itsensä kondiksessa. Jalkoja en siis pysty treenaamaan mutta kaikki muu onnistuu. Nyt vain lähinnä tarvitsisin ohjeita miten aloittaa ja jonkin ohjelman miten/mitä tehdä. En tiedä käytännössä treenaamisesta yhtään mitään kuten en myöskään ymmärrä ruoan päälle jne. eli kaikki ohjeet voi laittaa yksinkertaisessa muodossa. Ajattelin kysyä täältä neuvoa enkä lähteä itse arvailemaan miten lähteä liikkeelle ja mitä liikkeitä tehdä koska siitä harvemmin seuraa mitään hyvää.
Jos haluat erityisesti massaa kasvattaa, tee viimeisellä sarjalla niin monta toistoa ku menee. Siinä vaiheessa kun viimeisellä sarjalla saa 12-15 toistoa, on syytä nostaa rautoja seuraavaan reeniin. Eli älä jätä sitä viimestä sarjaa siihen paperille kirjoitettuun määrään.

Hello! Tämä on varmaan näitä tosi tyhmiä kysymyksiä..
Siirryin kolme viikkoa sitten tavoitteellisempaan treeniin. Ja joka itselle tarkoittaa sitä, että aiemman lähes mekaanisen ohjelman läpimenon sijaan olen lisännyt vastusta osittain reippaastikin, ottanut mukaan uusia liikkeitä ja yleisestikin teen sarjat ja toistot niin, että tekeminen tuntuu jo ensimmäisestä toistosta sen aiemman hyvä jos vikassa sarjassa parilla viimeisellä toistolla vähän nippaisi -tyylin sijaan. Ohjelma on yksijakoinen, mutta vaihtelen myös toistojen määrää vuoroviikoin osassa liikkeitä.
Ruokavalion pitäisi tukea treeniä nyt aika hyvin, mitä nyt koitan vähän miinuksilla mennä ja välipäiviä on. Olo on kuitenkin kuin rekan alle jäänyt eli lihassärky melkoinen. Onko se nyt vain hyvä merkki siitä, että treeni tehoaa, vai onkohan aloitettuna liian raskaasti?
Kerro nyt ainakin millainen ohjelmasi on ja kuinka monta kertaa viikossa olet käynyt salilla. Noilla tiedoilla voisin veikata että on aloitettu liian kovaa ja välipäiviä ei ole pidetty tarpeeksi, joten lihat eivät ole kerenneet palautua.
Onko treenin jälkeen palauttavan ravinnon saanti kunnossa? Proteiinidrinkki/proteiinipitoista evästä naamaan ~30min sisällä treenistä. Jos ihan ruokaa vedät niin ei kannata ihan järkyttävää annosta kiskaista kuitenkaan.
Venytteletkö riittävästi? Jos lihashuolto ei ole kunnossa niin varsinkin alussa vetäsee kaikki paikat ihan tukkoon.
Tee treenipäivänä iltasella jotain palauttavaa liikuntaa. Kevyttä heilumista jossa tulee paljon liikettä nivelillä ja lihaksille.
Riittääkö mave + reiden koukistus treeniksi takareisiä/pakaroita/persettä ajatellen? Vai pitäskö ottaa joku liike vielä lisäksi tai muuttaa mave sjmv:ksi?? Mielellään en mavesta luopuisi mutta tuntuisi aika hurjalta tehdä sekä mavea että sjmv:a... Käytössä perus 2-jakoinen, missä isot liikkeet teen 2x6 ja pienemmät eristävät 2x12.
YKSIJAKOINEN!!??!!

1-jakoisessa reenataan koko kroppa kerralla , 2-jakoisessa jaettu lihakset kahteen ryhmään ,jne....toi sun on tavallaan 3-jakoinen....
http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/
Tuossa on melkoisen yksinkertaisessa muodossa kattavasti tietoa, mitä tarvitset. Jos jalkoja ei pysty treenaamaan, niin sitten treenaat pelkkää yläkertaa kovaa.

Ja seuraava kysymys olisi sellainen että oletko perus sählyn pelaaja jonka mielestä ei jalkoja tarvii treenata kun käy juoksemassa reikäpallon peräs?:D
Lähinnä just sen takia, että jaksaa juosta sitten siellä kentällä. Toinen syy tähän treenattavien lihasryhmien vähyyteen on myös se, että aika on kortilla kun tuntuu että nämä miljoonat muut harrastukset ja fyysinen työ täyttävät päivät. Kiitos nopeasta vastauksesta muuten! Kalorilaskuri on kovassa käytössä myös, joten ei pitäisi energiasta jäädä kiinni. Tosiaan Teen käsipainoilla kotona tämän setin. Paljon olen lukenut liikkeiden tekniikasta + kiertäjäkalvosinten lämmittelystä ja pyrin tekemään liikkeet peilin edessä.