Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Noh, taidan ottaa sitten Whey-80 suklaan, Anabolic ZMA ja Leaderin Creatine 300g

Niin no jos et hyviä rasvoja ruuasta saa kunnolla, niin nuo omegat/monivitamiinit/d-vitamiinit kuuluu tosiaan sinne perustarpeeseen varmaan jokaiselle suomalaiselle, urheili tai ei, joten älä jätä omegoita pois sentakia että joku pitää vaan jättää pois.

Kyllä mä sanoisin, että jos olisi ihan pakko kahdesta hyvästä valita toinen, niin valitsisin ehdottomasti viparit sivulle. Pystypunnerrus nyt on kuitenkin etuolkapääliike ja etuolkapäät saa rasitusta muualtakin, mutta sivuolkapäät taas ei rasitu oikein mistään muusta kuin suorasta treenistä, eli vipareista. Onneksi kukaan ei pakota mua valitsemaan, joten molempi parempi. En osaa kuvitella kunnon olkapäätreeniä ilman pystäriä.

Kyllä siinä pystärissäkin sivuolkapäät aktivoituu jos osaa tehdä. Ja 2-jakoiseen sopii kuin nyrkki silmään koska koko kroppa tekee muutenkin enemmän töitä, jos seisaalteen tekee. Sitä en kiellä etteikö eristetty vipunosto sivulle ottaisi paremmin juuri sivuolkapäähän... Tosin rankkaisin kyllä pystysoudun paremmaksi kuin viparit sivulle. Vipareita eteen en tekisi koskaan, ehkä turhin liike mitä on.

Pakko kysyä että mikä virka on nuilla anabolic ZMA tabuilla? Suositteletteko sitä? En kyllä koskaan kuullu että aloitteliat sitä tarvihtee. Itse käyn 4krt/viikkoon salilla joten olisko kyseisistä tableteista jonkin sortin hyötyä?

E: Entä Anabolic BCAA, Auttaako mitään, onko hyödyllistä?

Pakko kysyä että mikä virka on nuilla anabolic ZMA tabuilla? Suositteletteko sitä? En kyllä koskaan kuullu että aloitteliat sitä tarvihtee. Itse käyn 4krt/viikkoon salilla joten olisko kyseisistä tableteista jonkin sortin hyötyä?

E: Entä Anabolic BCAA, Auttaako mitään, onko hyödyllistä?

ZMA on ihan ok tuote, mutta ei välttämätön jos omistaa jo asiallisen monivitamiinivalmisteen.
BCAA on käytännössä hienojakoista proteiinia(aminohappoja). Ikäänkuin valmiiksi pilkottu, eli siinä skipataan se prosessi mikä keholla muuten menisi pilkkoa vaikkapa normaali heraproteiini aminohapoiksi, ja tämän takia se on nopeammin kehon käytössä.
Itse näen tuotteen hyödyllisimmäksi jos treenaa paastottuna, jolloin bcaa.ta voi nauttia ennen treeniä ja/tai sen aikana, jolloin kehon on mahdollista siirtyä katabolisesta tilasta anaboliseen tilaan mahdollisimman nopeasti.
BCAA myös jo 5-10g annoksina antaa keholle signaalia ylläpitää korkeampaa proteiinisynteesiä, jolloin bcaa.ta voidaan käyttää harvemmalla ateriatiheydellä aterioiden välissä.(säästytään kaikenmaailman välipalapatukoilta.)

Kysyn vielä kerran vaikka olen jo kysynytkin jo useasti. Tänään siis meinasin lisäravinteita tilailla ja näitä ainakin aluksi katselin: Whey-80 suklaa (suositteletteko jotain muita makuja?), Omega-3 70% ja Anabolic ZMA. Olisiko nämä hyvä setti aloittelijalle? Kotonta löytyy D-vatamiinia jo valmiiksi.

Mausta sen verran että minttusuklaa on parasta noista whey-80 tuotteista, ainakin mun mielestä! Se mintun maku on siis sellainen sopivan mieto ja muutenkin maku on sopivan (ei äklö) makea. Maitoon sekoitettuna ei missään vaiheessa rupea tökkimään ja koko pussi menee helposti. :) Normi suklaa on kuulemani mukaan paljon huonompaa... Veteenhän noita mitään ei maun puolesta kannata sekoittaa jos makuelämyksiä hakee.

Mausta sen verran että minttusuklaa on parasta noista whey-80 tuotteista, ainakin mun mielestä! Se mintun maku on siis sellainen sopivan mieto ja muutenkin maku on sopivan (ei äklö) makea. Maitoon sekoitettuna ei missään vaiheessa rupea tökkimään ja koko pussi menee helposti. :) Normi suklaa on kuulemani mukaan paljon huonompaa... Veteenhän noita mitään ei maun puolesta kannata sekoittaa jos makuelämyksiä hakee.

Kokeilemalla on ainoa tapa selvittää mistä tykkää. Nimittäin yhen pussin oon vetäny whey-80 minttusuklaata. Enkä ole koskaan maistanut mitään niin hirveetä vaikka taistelinkin pussin loppuun.

Ensiksi erehdyin ostamaan whey-80 stevia mansikkaa, joka oli veden kanssa hirveää ja maidon kanssa jotenkin juotavaa, pussin loputtua vaihdoin Massin MyWhey vaniljaan, joka onkin sitten aivan mainiota. Varmaan tuo stevia tosin tuossa pilasi makua...

Kuinka penkissä voisi painon telineistä irrotamisesta tehdä helpompaa ?
Olen saanut sarjapainot hyvään nousuun ja on tullut uutena ongelmana se, että painon saaminen suorille käsille telineistä on hyvin hankalaa. Sarjapainoilla (110kg) saan sen vielä suht hyvin, mutta muutama kymmen lisää ja ei toivoakaan että saisin sen yksin siitä, aina on kaveri jelpannut. Ratkaisua ?

tippuuko paino liian hitaasti vai liian nopeesti jos dieetillä on nyt lähtenyt 9kg painoa noin kahden ja puolen kk aikana? tuntuu silti että rasva ei palais niin tehokkaasti ja syö treenitehoja paljon eli tulokset laskee..

No hitsi, pakkohan tätäkin on kysyä, kun pieni ihmettelijä sisälläni jyllää: miksi maveen ja kyykkyyn aina valkataan ne jättikokoiset kiekot, onko koolla oikeasti merkitystä tässä? Miksi ei voisi laittaa niitä pienempikokoisia saman painoisia, ovat helpompia käsitelläkin?

Helpompi nostella, nostomatka lyhenee kun tanko on korkeammalla. Ainakin mun mielestä. Toinen vois olla että ne isot kiekot on mun salilla ainakin kumitettu, ei kolise ihan niin paljon.

Helpompi nostella, nostomatka lyhenee kun tanko on korkeammalla. Ainakin mun mielestä. Toinen vois olla että ne isot kiekot on mun salilla ainakin kumitettu, ei kolise ihan niin paljon.

Ahaa, aivan! Mutta toisaalta...hmm...kyykätessä kuitenkaan ei se tangon lähtökohta ole siinä maassa eli...?

Hmm no kyykystä en kyllä tiedä. Ehkä ihmiset haluaa isot kiekot niin näyttää että ois paljon painoa. Tosin voihan kyykyssäkin joutua tiputtaa tangon niskasta jos ei pääse ylös, siinä tulee taas se että ei rymise niin paljon.

Puhuttiinkin siitä miksi laittaa isot kiekot jos on pieniä samanpainoisia. Salill jota käytän on ainakin esim. pienempiä vitosen kiekkoja, mutta myös isoja, semmosia helvetin puulevyjä melkeinpä. Eikai kukaan nyt tee satasella liikettä ja laita molempiin päihin 8x 5kg lättyjä :wtf:

Back
Ylös Bottom