Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Puhuttiinkin siitä miksi laittaa isot kiekot jos on pieniä samanpainoisia. Salill jota käytän on ainakin esim. pienempiä vitosen kiekkoja, mutta myös isoja, semmosia helvetin puulevyjä melkeinpä. Eikai kukaan nyt tee satasella liikettä ja laita molempiin päihin 8x 5kg lättyjä :wtf:

Aa... no ihmettelinkin, että jo on pohdinnan taso laskenut :D

Onko siitä haittaa jos tekee yhdet sarjat 8-15kg käsipainolla about 20 kertaa päivässä (röökillä käydessä), vai meneekö hyöty enemmänkin hukkaan?
Tyhmä kysymys.

Onko siitä haittaa jos tekee yhdet sarjat 8-15kg käsipainolla about 20 kertaa päivässä (röökillä käydessä), vai meneekö hyöty enemmänkin hukkaan?
Tyhmä kysymys.

Yhdet sarjat mitä liikettä? Varmaan et koko kroppaa ehdi treenata 20 krt päivässä. Pitäisi ehkä tietää muutenkin vähän treeniohjelmasta. Lähtökohtasesti toi voi olla erittäin hyvä tapa treenata, mutta sarjoissa pitää jättää hyvin paljon toistoja varastoon.

Yhdet sarjat mitä liikettä? Varmaan et koko kroppaa ehdi treenata 20 krt päivässä. Pitäisi ehkä tietää muutenkin vähän treeniohjelmasta. Lähtökohtasesti toi voi olla erittäin hyvä tapa treenata, mutta sarjoissa pitää jättää hyvin paljon toistoja varastoon.

Oon aika varma, että kyseessä on hauiskääntö.:rolleyes:

Tyhmä kysymys.

Vähän sama juttu kun näkee näitä jotka pyöräilee tupakka suussa.

täysin aloittelija

Moro,

Aloitin painojen nostelun ensimmäistä kertaa oikeastaan vasta tällä viikolla, eli en ole oikeastaan aikaisemmin nostellut. olen 34v ja pituutta on 187cm ja painoa 94kg

tilasin penkin ja mukana tuli 100kg painoja, tanko, käsipainot, ja lyhyempi tanko.

mitenkä minun kannattaisi aloitella eka kuukausi..

Tein keskiviikkona seuraavan setin käsipainoilla: Total Upper Body Dumbbell Workout - YouTube

ja vielä paikat kipeät, eikä ihme kun ei ole tottunut.

Lähinnä askarruttaa tuo penkkitreenin aloittaminen.

Ja tuo setti minulla nyt on käytössä : Painonnostopenkki ja 100kg:n levypainosarja - gorillasports.fi

Mikä on paras proteiini jota käytätte ja mikä on laadukas ja hintansa väärti?

Naudan sisäfile joo, mut jos lisäravinteista kysyt, ni halvin hera(konsentraatti) on paras. Esimerikis fitnesstukulta ja massilta saa aika halvalla (perkeleet menny nostamaan muuten hintojaan!) mun mielestä ihan hyvän makusia tuotteita.

Haluaisin tietää lisää nimenomaan tuosta kreatiinista. Mitkä ovat sen hyödyt dieetillä? Tiedän, että se kerää nestettä lihakseen ja muutenkin turvottaa?

Millanen olis hyvä ja suht tasapainoinen 3-jako, jossa jalat olisi jaettu erikseen?

Toimii myös:

Rinta, ojentajat, olkapäät
Jalat
Selkä, hauis, forkut

- - - Updated - - -

Moro,

Aloitin painojen nostelun ensimmäistä kertaa oikeastaan vasta tällä viikolla, eli en ole oikeastaan aikaisemmin nostellut. olen 34v ja pituutta on 187cm ja painoa 94kg

tilasin penkin ja mukana tuli 100kg painoja, tanko, käsipainot, ja lyhyempi tanko.

mitenkä minun kannattaisi aloitella eka kuukausi..

Tein keskiviikkona seuraavan setin käsipainoilla: Total Upper Body Dumbbell Workout - YouTube

ja vielä paikat kipeät, eikä ihme kun ei ole tottunut.

Lähinnä askarruttaa tuo penkkitreenin aloittaminen.

Ja tuo setti minulla nyt on käytössä : Painonnostopenkki ja 100kg:n levypainosarja - gorillasports.fi

Aloittelijoiden osiolta perusohjelma käyttöön, esim. starting strength, G6 tai Elaston 2-jakoinen. Jotenki pitää keksiä miten saisit tehtyä kyykyt, eli jos tilaa ja rahaa on niin osta tukeva kyykkyteline. Leuanvetotanko oveen on erittäin kova sana myös.

- - - Updated - - -

Haluaisin tietää lisää nimenomaan tuosta kreatiinista. Mitkä ovat sen hyödyt dieetillä? Tiedän, että se kerää nestettä lihakseen ja muutenkin turvottaa?

Kreatiini auttaa nostamaan voimatasoja ja kehittämään lihasmassaa. Tutkimukset ovat saaneet positiivisia tuloksia. Nesteen kerääminen on dieetillä plussaa. Suosittelen ehdottomasti.

Ei sen muuten pitäis turvottaa. Kreatiini kertyy lihaksiin ja sillä on nestettä sitova vaikutus, jonka vuoksi paino nousee 0,5-1,5kg ensimmäisen 4-6 viikon aikana (paitsi tankkaamalla isompia annoksia viikon ajan nousee nopeemmin). Koska se kertyy nimenomaan lihaksiin ni se nestekin kertyy lihaksiin, ei jonnekin muualle. Hyödyt dieetillä? Ihan samat ku plussakaloreillakin. Lisää suorituskykyä alle 10s suorituksissa 5-15% suurimmalla osalla ihmisistä. Se voi myös auttaa ylläpitämään voimatasoja sarjasta toiseen. Dieetillä rasvaprosentin saa pikkusen nopeammin laskuun, jos aloittaa kreatiinin käytön, koska kreatiini kerää nestettä -> rasvaton paino nousee -> rasvaa on prosentuaalisesti vähemmän painosta. Jostain syystä joillain ihmisillä kreatiinilisä ei vaikuta mitenkään. Vaikutukset ovat tehokkaimmat niillä, joilla luonnostaan kreatiinipitoisuudet ovat alhaiset (esim. kasvissyöjät). Kreatiinia kuluu päivän aikana 1-2g harjoittelemattomalla ihmisellä, treenaavalla gramma tai pari enemmän, joten ylläpitoannostuksen tulis olla jotain 2-6g. Ravinnosta kreatiinia saadaan päivittäin 1-2g. Kreatiinilla voi olla myös hiukan lihaksia rentouttavaa vaikutusta eli periaatteessa se hiukan nopeuttaa palautumista. Aika marginaalisesti kuitenkin. Voi myös olla, että koska nestettä kertyy lihaksiin, proteiinien valmistuminen (=lihaskasvu) tehostuu ja/tai katabolia vähenee, mut siitä ei taida olla mitään tieteellistä näyttöä. Kreatiinilla ei oo myöskään todettu olevan mitään sivuvaikutuksia, joskin jotkut väittää saavansa finnejä tai mahavaivoja (mahavaivat kenties liian suuren kerta-annoksen vuoksi?) kreatiinista. Niillekään ei kuitenkaan oo mitään tieteellistä näyttöä. Kreatiinin kanssa olis hyvä nauttia samaan aikaan vähintään 30g hiilihydraattia (tai nopeasti imeytyvää proteiinia), koska insuliini auttaa sitä siirtymään lihaksiin. Kreatiinia myydään kaikkina hienoina aspartaattipuryvaattisitraattimikälie muotoina, mut kreatiinimonohydraatti lienee paras ja halvin.

Oishan siitä jotain muutakin kerrottavaa vielä, mut tollasta tuli nyt mieleen. Innostuin näköjään vähän.

joo korjaan paras proteiini LISÄ :D

Ei niissä itse proteiineissä kovin paljon eroa ole. Jotkut on "laadukkaampia" eli sisältävät vähemmän rasvaa ja hiilaria, mutta erot on hyvin pieniä. Omasta mielestä on aivan sama kehityksen kannalta ostatko lähikaupasta hera-80 vai tilaat jotain optium nutritionin hydro wheytä.

onkos tolla whey 80 ja 100(perskutan kallista ja kuulemma pahan makuista suklaana) loppuusa nii paljoo väliä? Inttii menos heinäkuus ja pitäis saada proteiinii sinne lisänä sitte mukaa kuhan vain on mahdollista kantaa? :rolleyes:

Back
Ylös Bottom