Usein sanotaan, että pohjenousut istuen (eli jalka koukussa) pitäis tehdä pidemmillä sarjoilla, koska soleus on enemmän hidas lihas ja seisten (jalka suorana) pitäis tehä lyhyempää sarjaa, koska gastrocnemius on nopeampi lihas. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, et jotkut tekee pohkeita jopa 50 toiston sarjoja. Kuka treenais penkkiä 50 toiston sarjoja bodailumielessä? Luurankolihaksia ne pohkeetkin ovat, joten mun mielestä sellanen 8-20 on hyvä toistoalue kaikkiin pohjeliikkeisiin. Toki joskus voi mennä vähän yli tai alle. Mä ite teen ja oon hyvin pitkään tehnyt jo pohkeille aika paljon sarjoja vaikka ois pienempijakonen ohjelmakin. Nykyään pohjetreeni vois näyttää esim. tältä: pohjenousut seisten smithissä 4x8-12, pohkeet istuen 3x8-16. Usein teen noi myös supersarjana, esim. seisten+istuen 5x8+8. Kyllä ne on kans jonkun verran kasvanukki. Lisäks suosittelen käyttämään myös ihan rohkeesti painoja. Monesti näkee pohkeita treenattavan jollain naurettavilla 10kg painoilla, joista ei oo iloa ku ehkä halvaantuneelle. Mä teen (en koita mitenkään kehuskella, siis oikeestikkaan) pohkeita istuen parhaimmillaan jollain 70+ kilolla ja seisten tangolla painoa voi olla 150+ kiloa.