Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Koehenkilön paino nousi kolmen kuukauden harjoitusjakson aikana 9,9 kg (79,7 kilosta 89,6 kiloon) ja rasvaprosentti pihtimittauksen mukaan nousi 14,7 prosentista 16,8 prosenttiin. Näiden mittausten mukaan koehenkilön rasvattoman massan määrä kasvoi n. 7 kg harjoitusjakson aikana ja rasvamassan määrä vain n. 3 kg.
Olen lueskellut nyt paljon lihastohtorin kirjoituksia, mutta heräsi kysymys onko perustreenaajan mahdollista kasvattaa massaa 10kg(7kg lihasta) kolmessa kuukaudessa? Nyt mitat ovat 184/80 ja olen vuoden verran treenannut salilla.. Ajattelin kokeilla +500 kilokaloreilla ja 2-jakoisella treenillä![]()
Oon 17v poika, joka on nyt 3,5kk salilla käyny. Oon noin 181cm pitkä ja painan joku 70+kg.Hoikka siis oon.Mun kysymys ois se että kuinka kauan menee että alkaa tuloksia tuleen salilta? Itse olen aina ollu yläkropasta hoikka, jaloissa sensijaan on lihasta koska pelaan fudista. Tarkotus olis käsiin saada lihasta ja myös keskivartaloon. Käyn salilla about 2-4 kertaa viikossa ja olen siellä noin 1h-1.40min. Mitä kannattais salilla tehdä ja kertokaa myös milloin alkaa tuloksia tuleen :D ? Saa myös ravintopuolelle antaa vinkkejä, vaikka sen jo aika hyvin tiedänkin fudiksen kautta.
Miltä näyttää tämä mun tämänhetkinen reenijako?
Ma: Lepo
Ti: Olkapää, ojentaja
Ke: Selkä
To: Jalat, hauis
Pe: Lepo
La: Rinta
Su: Lepo
Olen lueskellut nyt paljon lihastohtorin kirjoituksia, mutta heräsi kysymys onko perustreenaajan mahdollista kasvattaa massaa 10kg(7kg lihasta) kolmessa kuukaudessa? Nyt mitat ovat 184/80 ja olen vuoden verran treenannut salilla.. Ajattelin kokeilla +500 kilokaloreilla ja 2-jakoisella treenillä
http://lihastohtori.wordpress.com/2...kuntosalilla-osa-ii-rytkonen-ja-silvennoinen/
Jos oot alottelija niin aika mahdollista. Alotin salilla käynnin Heinäkuun lopussa 68kg painosena ja noin 10% rasvoissa. Vedin siitä sit bulkkia joulukuun loppuun asti jolloin paino nousi 68--> 86. Dieettasin sitten joulukuusta samoihin rasvoihin jolloin paino oli 75kg. Eli 5kk aikana 7-8kg lihasta. (Dieetillä sitä paloi luonnollisesti jonkinverran)
Treenaan kolme kertaa viikossa yksijakoisella hieman modatulla G6:lla. Ihan vasta-alkaja olen, takana vasta noin 2 viikon treenit. Parina edellisenä kertana olkapää on vihoitellut tavallista penkkipunnerrusta tehdessä. Viimeksi lämmittelysarjojen jälkeen päätin tehdä sen penkkipunnerruskoneessa. Olen kyllä yrittänyt lämmittellä ja kiertäjäkalvosimiakin treenata.
Mietin, että jos vaihtaisin penkkpunnerruksen ainakin väliaikaisesti joko Smithissä tai koneessa tehtävään versioon. Josko saisin vahvistettua olkapäitä muulla treenillä sen verran, että jossain vaiheessa voisin palata ihan perinteiseen tyyliin. Uskoisin kuitenkin, että tekniikan hioutuessa olkapää ottaisi vähemmän hittiä.
Pari kysymystä:
-Onko väliä tekeekö penkkiä Smithissä vai koneessa? Kuinka huonoja vaihtoehtoja nuo on vapaalla liikeradalla tehtävään versioon verrattuna?
-Onko antaa eritysiä vinkkejä olkapäävammaiselle penkkipunnerrukseen? Lavat vedän taakse ja se kyllä auttoi jonkun verran..
onko olemassa hauisen sisempään osaan (kyljen puoli) mitään liikettä? hauishan on kaksipäinen lihas? eli mikä liike eristäisi sisemmän osan treenauksen? itse olen miettinyt auttaisko scotti leveällä otteella mutta kyynärpäät lähellä toisiaan.
JJRL: kuulostaa, että lekuri osaisi vastata ongelmaasi paremmin kuin ruudun takana lymyävät pakkislaiset, jotka eivät edes tilannettasi näe. Oletko aloittanut salilla käynnin vasta? Entä teetkö jotain muuta käsiä rasittavaa duunia? Oletko flunssassa? Paha mennä näin sanomaan mitään muuta kuin ympäripyöreitä mutu-arvioita.
Yli vuoden olen käynyt enkä kyllä tee mitään muuta käsiä rasittavaa enkä ole flunssassakaan.