Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Millaista saliohjelmaa kannattaa tehdä, jos haluaa kunnolla lihasmassaa? Olen tehnyt vuoden 1- ja 2-jakoista ja puoli vuotta hyvin satunnaisesti. Kannattaako kokeilla 3-jakoista, vaikka treeniä tulee lihaksille 1x viikossa?

Millaista saliohjelmaa kannattaa tehdä, jos haluaa kunnolla lihasmassaa? Olen tehnyt vuoden 1- ja 2-jakoista ja puoli vuotta hyvin satunnaisesti. Kannattaako kokeilla 3-jakoista, vaikka treeniä tulee lihaksille 1x viikossa?
Jos haluat kunnolla lihasmassaa niin syö.

Minkälainen treeni tämä HIIT on ? Löysin kyllä topicin aiheesta mutta siellä oltiin ekat 5 sivua niin hukassa että tulin suoraan kysymään täältä jos joku voisi kertoa vaikka plussat ja miinukset ?

Mitä minun pitäisi tehdä, kun jalkani tuntuvat olevan suhteettoman heikot verrattuna muuhun kroppaan? Olen käynyt pari viikkoa salilla, ja aloittanut isojen liikkeiden teon tangolla ja lisännyt painoja joka treenikerta. Mave ja penkki ovat edenneet tasaisesti, mutta takakyykky tuntuu pahalta pelkän tangon kanssa. Tässä lienee taustalla parin vuoden takainen pieleen mennyt dietti ja siitä seurannut anoreksia, jonka seurauksena reidet olivat paksuimmastakin kohtaa niin ohuet että sain kämmenet niiden ympäri, jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.

Teen siis 3x10 sarjoja, mutta ajattelin, että kannattaisiko minun kokeilla takakyykkyä vaikka 3x5 sarjoin ja kokeilla lisätä sarjapainoja niin? Vai haittaako tuo kyykkytuloksen jälkijunassa tuleminen lainkaan?

Jos sillä nyt on merkitystä, niin pyrin treenaamaan 4-5 kertaa viikossa 2-jakoisella ohjelmalla, jossa ensimmäisenä päivänä yläkroppa (yläselkä, olkapäät, rinta, kädet) ja toisena alakroppa (jalat, vatsat, alaselkä).

Minkälainen treeni tämä HIIT on ? Löysin kyllä topicin aiheesta mutta siellä oltiin ekat 5 sivua niin hukassa että tulin suoraan kysymään täältä jos joku voisi kertoa vaikka plussat ja miinukset ?

Hyvä tapa kohottaa kuntoa ja pudottaa rasvaa. Eli high intensity interval training, nimikin jo kertoo, että kyseessä on on intervalli treeni.

Tapoja on monia miten sitä voi tehdä mutta ite tein yhessä vaiheessa sprinttejä ja idea on se että juokset täysillä esim 30sec ja kävelet 30sec ja uudestaan. http://www.pakkotoisto.com/treeni/4169-hiit/

Mitä haittoja saattaa ilmetä, jos alle 18-vuotias käyttää BCAA-aminohappoja?

Mun mielestä mitään (ihan vitamiineista huumausaineisiin) ei kannata käyttää, ennen ku tietää edes suunnilleen mitä se on sekä miten ja miksi se toimii. (Ei vastannu sun kysymyksees, mut tollanen juttu mulle tulee aina mieleen nähdessäni vastaavanlaisia kysymyksiä.)

Kerran viikossa saleilemalla hankala saada "kunnolla lihasmassaa" vaikka olisi millanen ohjelma käytössä. Lääkkeeksi suosittelen sinulle:
-3 treeniä viikossa 1-jakoisella ohjelmalla.
-Ohjelmaksi SS tai G6.
-Syö yli kulutuksen.
-Säännöllinen treeni tuo tuloksia.

Millä liikkeillä pystyn vahvistamaan selkä ja vatsalihaksia? Haluan parantaa ryhtiäni ja saada keskivartoloa paremmin hallintaan

Mitä liikkeitä pystyy tekemään istuen, polvileikkaus on tulossa tämän kuun aikana. Jonka jälkeen en välttämättä heti pääse lattialle.

Kiitos etukäteen

Tarviiko painonnosto vyötä välttämättä käyttää jos tekee maksimiykkösiä mavea 120kg? Toistaiseksi ei oo ollu mitään ongelmia alaselän kanssa, joten en näe mitään järkeä siinä.

Tarviiko painonnosto vyötä välttämättä käyttää jos tekee maksimiykkösiä mavea 120kg? Toistaiseksi ei oo ollu mitään ongelmia alaselän kanssa, joten en näe mitään järkeä siinä.
Ei tolla 120kg:lla vielä mitään vyötä tarvitte. Itekkin vedän ilman kun alkaa alavatsasta polttamaan vyönkanssa...

Ei se tulos vyön tarpeesta mitään kerro... Ei ole pakko ottaa ollenkaan, jos ei näe tarpeelliseksi käyttää.

Mun mielestä mitään (ihan vitamiineista huumausaineisiin) ei kannata käyttää, ennen ku tietää edes suunnilleen mitä se on sekä miten ja miksi se toimii. (Ei vastannu sun kysymyksees, mut tollanen juttu mulle tulee aina mieleen nähdessäni vastaavanlaisia kysymyksiä.)

Joppa on asian ytimessä! Ihan yhtä tyhmä peruste on mun mielestä proteiinijuomien aloittamiselle tämä: "Kun isommatkin kaverit käyttää niin minäkin otan." Niinhän perustellaan tupakanpolttoakin, että kaverit polttaa niin mäkin. Silloin tulee vain olo, että heitämpä kunnon facepalmin. Mä oon ihan samaa mieltä kuin toinen J eli ei mitään ainetta kannata ottaa, jollei tiedä, mitä se tekee.

Millä liikkeillä pystyn vahvistamaan selkä ja vatsalihaksia? Haluan parantaa ryhtiäni ja saada keskivartoloa paremmin hallintaan

Mitä liikkeitä pystyy tekemään istuen, polvileikkaus on tulossa tämän kuun aikana. Jonka jälkeen en välttämättä heti pääse lattialle.

Kiitos etukäteen

Tuossa on aika hyvä koko keskikroppaa vahvistava treeni, ainakin siihen asti kun vielä pystyt tekemään liikkeet lattialla.

http://www.youtube.com/watch?v=oOvo2PDmL0E

Vedänkö kananmunat raakana vai keitettynä/paistettuna koska raakana proteiini imeytyy 1,3g tunnissa ja keitettynä 2,8g tunnissa?

Vedänkö kananmunat raakana vai keitettynä/paistettuna koska raakana proteiini imeytyy 1,3g tunnissa ja keitettynä 2,8g tunnissa?

Ihan sama... ei kannata varmaan ihan näin tarkka olla :D

Edit. tai no jos nyt haluut tietää niin ennen nukkumaanmenoa varmaan kannattaa suosia hitaasti imeytyvää ja treenin jälkeen ja aamulla nopeasti imeytyvää. Ja luulin että raaka imeytyisi nopeammin? (siis kananmuna, proteiinista yleensä en tiedä)

Älä vedä raakana. Kaikki proteiini ei imeydy kunnolla ja maistuukin suht paskalta (toi jälkimmäinen on siis oma mielipide).

Back
Ylös Bottom