Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jeps, alottelen laittaan itteni peruskuntoon, ehkä vähän lihaksia näkyviin yms yms, mitä tästä nyt ensiksi kannattaisi tehdä? Ruokavalio kuntoon ja kotona pitäis tehdä, käsipainoilla ja omalla kropalla ainakin nyt näin alkuun..

No kummalla kannattaisi aloittaa salitreenit?

Ihan kummalla itsestä paremmalta tuntuu. SS on enemmän voima- ja G6 bodauspainotteinen, mutta varsinkin noin alussa voiman ja lihasten kehitys ovat niin vahvasti sidoksissa toisiinsa, että kumpi tahansa ohjelma kehittää molempia ominaisuuksia.

joten salilla menee vain todella vähän aikaa päivässä verrattuna muihin ohjelmiin.

Onko se sitten jotenkin paha asia?

Ei ollenkaan ole paha asia. Pitää vaikka tolla SS ohjelmalla alotella ja sitten vaihtaa jos siltä tuntuu myöhemmin.

Jossain vaiheessa jos ostais tota palkkaria niin varmaa iha hyvä ostaa vaikka Fastin hera80 ja sitte maltoo ja vettä päälle? Sitten vielä että, riittääkö esimerkiksi 8 tunnin yöunet vallan mainiosti 17 vuotiaalle? :david:

Jeps, alottelen laittaan itteni peruskuntoon, ehkä vähän lihaksia näkyviin yms yms, mitä tästä nyt ensiksi kannattaisi tehdä? Ruokavalio kuntoon ja kotona pitäis tehdä, käsipainoilla ja omalla kropalla ainakin nyt näin alkuun..

ehkä pientä ajatusta,

Perus vatsalihasliike 3x-Max Miten tuotakin pystyy tekemään raskaammin kun vatsalihaksissa taittuu helposti 50-60?
selkä 3x-max (makaamaan maahan ja nostaa jalkoja ja käsiä) EHKÄ leuanveto? onko parempi ja millä otteilla?
hauiskääntö käsipainoilla 3x 12-15

Mitä vielä lisäksi?
millainen tahti päällä, onko sillä jotain merkitystä? :o

Kiitoksia vastauksista! :piis:

No kummalla kannattaisi aloittaa salitreenit? Tuossa SS ohjelmassahan on vain 3 eri liikettä per päivä joten salilla menee vain todella vähän aikaa päivässä verrattuna muihin ohjelmiin.
Ite suosittelen G6 lihaksen kasvatukseen, koska itse olen todennut sen toimivaksi.

mik helvetti siin voi olla, et selkäreeneis, saan vasempaan latsiin ihan Ok tuntuman, mut oikeeseen ei sit millään, oikee latsi pienempikin kuin vasen :J. Varsinkin ylätaljassa huomaa hyvin, t barissa ja souduissa. :s'

Turha vastata sit " Teet väärin ", tiiän sen mut mitähä teen väärin, jos jollain ois kokemusta ja kertois miten sai hommat hoidettua ois kiva ;)

mik helvetti siin voi olla, et selkäreeneis, saan vasempaan latsiin ihan Ok tuntuman, mut oikeeseen ei sit millään, oikee latsi pienempikin kuin vasen :J. Varsinkin ylätaljassa huomaa hyvin, t barissa ja souduissa. :s'

Turha vastata sit " Teet väärin ", tiiän sen mut mitähä teen väärin, jos jollain ois kokemusta ja kertois miten sai hommat hoidettua ois kiva ;)

Mulla on samaa ongelmaa ja toistuu myös muissa liikkeissä kuten penkissä, että vasen puoli saa paremman tuntuman. Oon tullut siihen tulokseen, että itsellä tämä johtuu skolioosista ja siitä että olkapäät ovat eri tasossa. Ylätaljassa tuohon ongelmaan on auttanut hieman se, että olen pudottanut sarja painoja ja tehnyt liikkeen rauhallisesti keskittyen kyynäpäiden liikerataan...

Pitääkö penkkipunneruksessa laskea tanko rinnalle? Vai onko väärin tehty jos tangon ja rinnan välissä on tyyliin 3-4 cm väliä?

Mulla on samaa ongelmaa ja toistuu myös muissa liikkeissä kuten penkissä, että vasen puoli saa paremman tuntuman. Oon tullut siihen tulokseen, että itsellä tämä johtuu skolioosista ja siitä että olkapäät ovat eri tasossa. Ylätaljassa tuohon ongelmaan on auttanut hieman se, että olen pudottanut sarja painoja ja tehnyt liikkeen rauhallisesti keskittyen kyynäpäiden liikerataan...

itsellä taitaa olla eteenpäin kääntyneet olkaapäät tjsp, rintatreeneissä ottaa välillä aika ikävästi olkapäähän, varsinkin juuri vasempaan. :s

^ Ite ratkasin tuon vihlova olkapää ja penkki dilemman vaihtamalla kuukaudeksi smithpenkkiin ja keskittymällä olkapäiden huolelliseen lämmittelyyn. Nuo eteenpäin kääntyneet olkapäät voi johtua lievästä lihas epätasapainosta, eli rinta dominoi huomattavasti suhteessa takaolkiin ja selkään.

Moro elikkäs rannesiteet hakusessa, mitäs suosittelette ? Oon katellut jo noita Gaspin "Branch 18'' wrist wrap, black, OS", sekä "Hardcore Wrist Wraps" rannesiteitä.

Iteltä löytyy juuri nuo. Suosittelen. Todella tukevat ja muutenkin siistit.

ehkä pientä ajatusta,

Perus vatsalihasliike 3x-Max Miten tuotakin pystyy tekemään raskaammin kun vatsalihaksissa taittuu helposti 50-60?
selkä 3x-max (makaamaan maahan ja nostaa jalkoja ja käsiä) EHKÄ leuanveto? onko parempi ja millä otteilla?
hauiskääntö käsipainoilla 3x 12-15

Mitä vielä lisäksi?
millainen tahti päällä, onko sillä jotain merkitystä? :o

Kiitoksia vastauksista! :piis:

Saisko vastauksia ni pääsis tekeen pikkuhiljaa? :)

Back
Ylös Bottom