Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Nyt jätkät vittu.. Joo maito on hyvä kaloreiden ja protskun lähde, itse joisin vaikka tölkillisen aterialla helposti. Toisille ei vaan ehkä ole niin helppoa vetää sitä litraa maitoa joka aterialla. Tai muutenkaan mättää kiinteää safkaa tarpeeksi.
Uskoisin, että protskua saa vetää aika paljon enemmän kuin just tarkalleen sen 2g/painokilo, jotta maksa/munuaiset tms. sanoo moro. Ja onko mitään väliä pilkkoutuuko ne ylimääräiset röheiinit loppuenlopuksi sokereiksi vai vedätkö hiilareita gainerista? Vedät öljyä suoraan pullosta, jos ei ole tarpeeks kaloreita tullakseen :D

No yrittäkääpä selittää se Allkindsofgainssille. :D
Miten helvetissä sä jaksat vieläkin ? Kasva nyt jo vähä, ja sanon tän vaikka oonki 16v. Ja se että yks ihminen pystyy niin ei tarkota että toinen automaattisesti pystyy tehä sen. Jos teiän perse kestää 3kg raakaa lihaa päivässä, syökää, jos teiän vatsa kestää 5litraa maitoa, juokaa, niin helppoa. Mä kuuntelen omaa kroppaa ja vedän just niinku se sanoo. Mut eikun täällä on näitä sankari JuusoFIN:jä ketkä tuomitsee kaikki muut vaihtoehdot paitsi sen minkä on saanu päähänsä tai jostain lukenut, mutta kun aina se ei ole niin yksinkertasta.

+ Siirtäkää tää keskustelu muualle kun ette muuta aiheuta kun spämmiä, menkää vaikka offtopiciin keskustelemaan, niin sitte tää tila on varattu niille kenellä kysyttävää.

Eieieiei, miks alotin tän uudelleen... No joka tapauksessa, sä taidat olla se, joka tuomitsee kaikki muut vaihtoehdot.
Ei siinä mitään, tilaa vaan sitä massanlisääjää jos haluut.

Eieieiei, miks alotin tän uudelleen... No joka tapauksessa, sä taidat olla se, joka tuomitsee kaikki muut vaihtoehdot.
Ei siinä mitään, tilaa vaan sitä massanlisääjää jos haluut.
Mitä muuta herra on ehdottanu ku maitoa ? Sainoin jo jos oisit kuunnellu, vatsa - ei onnistu. Nyt tiedät josset vielä oo sitä kerenny tuolta hahmottamaan. Hyvää loppupäivää ja siirry offtopicciin jauhamaan sitä paskaa ->

Haha, tänks, teijän keskustelua oli hauska lukea. Kumpikin puhuu ihan tyhmiä. No joo, maitoa juomalla saa kyllä helposti kaloreita, mutta en minä tai kukaan voi pakottaa toista juomaan maitoa. Eikä se liika proteiinikaan nyt suht järkevissä määrin niin haitallistakaan voi olla. Eri asia tietysti, jos sitä tulee vaikka 500g päivässä. Massanlisääjistä suosittelisin ehkä sitä, jossa on paras kalori-hinta-suhde. Mutant mass näyttää ihan hyvältä, kun ainesosaluettelosta löytyy jopa "täysjyvä", vaikka sokeriahan se loppujen lopulta on enimmäkseen. Olkoonkin epäterveellisiä, mutta kalori on kalori ja niitä tarvitaan, jos tavoitteena on kasvaa. Aika harvassa taitaa olla massanlisääjien aiheuttamat kuolemat kuitenkin (niitä ei ole). Gotta get huge!

Katsoin että mitä helvettiä tähän ketjuu tuullu pari sivua lisää puoless päiväss utta kyllähän tuollakii itseään viihdytti :D.

Allkindsofgains:
Ja nyt kyll täytyy sanoa ihan rehellisesti (siis oikeasti ei mitään vittuilua vaan nuorelle kanssa treenajalle vaan) että ota ihan rauhassa sen painon nousun ja ohjelmien kanssa. Tässäkin ketjussa tuntuu että joka toinen päivä (tjms.) olet kysymässä että kannataisko vaihtaa tää liike tähän kun ojentajat ei jaksa tai muuta vastaavaa. Itellä ihan samoja juttuja ja samaa ohjelmaakin teen. Välillä tuntu että ojentajat penkissä jälessä ja nyt taas tuntuu että rinta. En ole pahemmin ohjelmaa muuttanut ja hyvin on näin edennyt.
Tuossa syömisess ihmetyttää että miten et saa yli 2500 kaloria alas. Itellä menee toi todella helposti ilman kouluruokailua (ei enää semmoista valitettavasti saa :( ) ja syön vaan yhden lämpimän aterian päivässä. Silti meinaa mennä lähelle 3000 kaloria mikä taas vähän turhan paljon pienelle 167/65 miehelle. Enkä tosiaan mitään massanlisääjiä tai lisä protskuja syö.

Eli siis muusta ei tartte tässä viestiss välitää ku lämmin henkisestä sanonnast kaverille joka on kiinostunu kerhonrakentamisesta: ota ihan rauhassa, tää on alun jälkeen aika pitkäveteistä hommaa. Tee ohjelmaa, syö ja oota kolme, neljä kuukautta. Ota kuvia ja kato niitä. Jos ei muutosta tapahu niin sitte rupee huolestuu. Kyllä se siitä viel kehitystä tapahtuu!
Ja viel se että kysy pakkikselta neuvvoo mutta loppujen lopuks ei kukaan täällä voi päättää mitään sun puolesta voi mitään päättää eli kokeile ja tee niinkun sun kropasta tuntuu hyvältä ja niinku sä haluat. Loppujen lopuksi niin ne parhaat tulokset kuitenkin tulee että osaa omaa bodia kuunnella ja tehdä sen tarpeiden mukaan kaiken.

(Kaverina sua sen takia vaan pidän että suurinpiirtein samoihin aikoihin rupesit tääl kaikkee kyselee ku ite ja iässäkään nyt turhan monta vuotta eroa ole)

Okei eli jos joku sali konkari jaksais lukee ja vähän neuvoo niin olisin enemmän kun kiitollinen :)

Eli siis oon 18v jätkä ja lösöilly varmaa viimeset kuus vuotta elämästäni, mutta viime kesän lopusta lähtien rasvaa tullu poltettua yli 7kg lenkkeilemällä. paino tällä hetkellä 78kg ja pituutta 187cm-
lihasmassaa en niinkään omista, eli siis rasvaa vielä löytyy aika helvetisti... nyt kuitenkin haluaisin sitä lihasmassaa sinne ihon alle ja oon alkanu käymään salilla.
Ja nyt kysynkin joltain tietävältä, että miltäköhän mun päivän ruokavalio yms kuulostaa :=()

Eli siis tässä mun salipäivien(ma-to) päivä ohjelma

Aamupala: valio profeel maitorahka, semmonen jossa 19g proheiinia. ja vettä tai mehua

Kouluruoka

Päivällinen: 200g naudan jauhelihaa(10% rasvaa), italiansalaattia 200g ja mehua. ja tässä välissä nappaan Fast protein blockia 30g

Sitten salille ja mulla menee siälä yleensä joku tunti. Yleensä teen 8-12 sarjoja ja 2-3 kertaa. Treenin jälkeen juon Fast Amino Rushia ja siittä puolituntia niin juon Fast recovery feediä.

Iltapalana valio profeel maitorahka ja jotain leipää joskus.

Tää on siis yleensä neljä päivää(maanantai-torstai). ja viikonloppuna lenkkeilen ja poltan rasvaa. Eli siis kuulostaako ihan amatööriltä? mitä sää tekisit toisin? ja neuvoja:D oikeesti en tiädä mistään mitään.

Okei eli jos joku sali konkari jaksais lukee ja vähän neuvoo niin olisin enemmän kun kiitollinen :)

Eli siis oon 18v jätkä ja lösöilly varmaa viimeset kuus vuotta elämästäni, mutta viime kesän lopusta lähtien rasvaa tullu poltettua yli 7kg lenkkeilemällä. paino tällä hetkellä 78kg ja pituutta 187cm-
lihasmassaa en niinkään omista, eli siis rasvaa vielä löytyy aika helvetisti... nyt kuitenkin haluaisin sitä lihasmassaa sinne ihon alle ja oon alkanu käymään salilla.
Ja nyt kysynkin joltain tietävältä, että miltäköhän mun päivän ruokavalio yms kuulostaa :=()

Eli siis tässä mun salipäivien(ma-to) päivä ohjelma

Aamupala: valio profeel maitorahka, semmonen jossa 19g proheiinia. ja vettä tai mehua

Kouluruoka

Päivällinen: 200g naudan jauhelihaa(10% rasvaa), italiansalaattia 200g ja mehua. ja tässä välissä nappaan Fast protein blockia 30g

Sitten salille ja mulla menee siälä yleensä joku tunti. Yleensä teen 8-12 sarjoja ja 2-3 kertaa. Treenin jälkeen juon Fast Amino Rushia ja siittä puolituntia niin juon Fast recovery feediä.

Iltapalana valio profeel maitorahka ja jotain leipää joskus.

Tää on siis yleensä neljä päivää(maanantai-torstai). ja viikonloppuna lenkkeilen ja poltan rasvaa. Eli siis kuulostaako ihan amatööriltä? mitä sää tekisit toisin? ja neuvoja:D oikeesti en tiädä mistään mitään.

Nopeesti katottuna voisin sanoa, että proteiinia ehkä hitusen enemmän päivää kohden. Salilla voit käydä neljästi viikossa, mutta riippuu saliohjelmasta kannattaako ne tehdä peräkkäisinä päivinä. Jos siis laitat treeniohjelmasi tänne, niin saat vastauksen siihen. Sitten vielä se, että vedät ilmeisesti ihan hyvillä miinuskaloreilla, jolloin se lihaksen kasvu ei ole niin suurta kuin se voisi parhaimmassa tilanteessa olla.. Eli älä pelästy, jos ei miinuskaloreilla tule lihasta ihan hillittömästi. "Kunnolla" sitä lihasta kannattaa alkaa kasvattamaan, kun rasvaa on poltettu riittävästi ja uskaltaa vetää maltillisilla plussakaloreilla.

Katsoin että mitä helvettiä tähän ketjuu tuullu pari sivua lisää puoless päiväss utta kyllähän tuollakii itseään viihdytti :D.

Allkindsofgains:
Ja nyt kyll täytyy sanoa ihan rehellisesti (siis oikeasti ei mitään vittuilua vaan nuorelle kanssa treenajalle vaan) että ota ihan rauhassa sen painon nousun ja ohjelmien kanssa. Tässäkin ketjussa tuntuu että joka toinen päivä (tjms.) olet kysymässä että kannataisko vaihtaa tää liike tähän kun ojentajat ei jaksa tai muuta vastaavaa. Itellä ihan samoja juttuja ja samaa ohjelmaakin teen. Välillä tuntu että ojentajat penkissä jälessä ja nyt taas tuntuu että rinta. En ole pahemmin ohjelmaa muuttanut ja hyvin on näin edennyt.
Tuossa syömisess ihmetyttää että miten et saa yli 2500 kaloria alas.
Nyt vois pikkuhiljaa lopettaa tän spämmimisen aika naurettavaa ku joka ikinen pakkotoistolainen tulee tähän kommentoimaa, aihe on jo ohi lopettakaa. Jos sä jatkat kun tulokset jummaa nii omapahan on ongelmas, jos mulla jääny joku jummaamaan, ja vaihtanu juurikin esim tossa ojentajissa, niin heti lähtenyt nousuun :) Kyllä mä tiedän kuitenkin vähä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei ;) Tässä tapauksessa joillekki helppo syödä paljon, joillekkin ei. Tunnen vaikka kuinka monta toista nuorta jotka ei saa tarpeeksi kaloreita saadakseen lisää massaa, niin en nyt ole ainoa. Ja te kaikki vaan hössötätte omaanne ja tuutte tänne pönkittämään egoanne niin ette lue ollenkaan mitä sanon. Saan 2500kcal, mutta jotta saisin lisättyä massaa (huom nopea aineenvaihdunta ja korkea kulutus) tarvitsisin vähintään +3000kcal joka päivä. VATSA/AIKA aiheuttaa sen ettei onnistu. Mullakun on vähän muutakin toimintaa elämässä kun syöminen ;)

Nyt vois pikkuhiljaa lopettaa tän spämmimisen aika naurettavaa ku joka ikinen pakkotoistolainen tulee tähän kommentoimaa, aihe on jo ohi lopettakaa. Jos sä jatkat kun tulokset jummaa nii omapahan on ongelmas, jos mulla jääny joku jummaamaan, ja vaihtanu juurikin esim tossa ojentajissa, niin heti lähtenyt nousuun :) Kyllä mä tiedän kuitenkin vähä mitä kannattaa tehdä ja mitä ei ;) Tässä tapauksessa joillekki helppo syödä paljon, joillekkin ei. Tunnen vaikka kuinka monta toista nuorta jotka ei saa tarpeeksi kaloreita saadakseen lisää massaa, niin en nyt ole ainoa. Ja te kaikki vaan hössötätte omaanne ja tuutte tänne pönkittämään egoanne niin ette lue ollenkaan mitä sanon. Saan 2500kcal, mutta jotta saisin lisättyä massaa (huom nopea aineenvaihdunta ja korkea kulutus) tarvitsisin vähintään +3000kcal joka päivä. VATSA/AIKA aiheuttaa sen ettei onnistu. Mullakun on vähän muutakin toimintaa elämässä kun syöminen ;)

Kuinka kauan tuo junnaaminen kestää? Se on nimittäin ns. normaalitila, että kaikissa nostoissa painot eivät nouse kokoajan. Jos kyykky kehittyy niin silloin ei välttämättä penkki kehitykkään niin hyvin tai vice versa. Se ei myöskään ole vielä junnaamista, jos ei painoja saa laittaa pariin treeniin lisää. Junnaaminen on ennemmin useamman kuukauden kestänyttä paikallaan oloa. Turha myös ihmetellä, miksi eivät painot kevene liikkeissä, jos samalla voivottelet, ettet saa syötyä kunnolla. Syömiset kuntoon poika!

Mun resepti massanlisääjäksi:
2½ dl kaurahiutaleita
7dl maitoa
40g heraa
1 banaani
2rkl jogurttia
2rkl vehnäleseitä
1rkl öljyä

Paljon paremman makuinen ja terveellisempikin kuin sokeria täyteen ahdetut Mutant Ultra Mega Mass Gainerit.

E: Tosta tulee 1030kcal 74g prot, 122g hh ja 27g r

Kuinka kauan tuo junnaaminen kestää? Se on nimittäin ns. normaalitila, että kaikissa nostoissa painot eivät nouse kokoajan. Jos kyykky kehittyy niin silloin ei välttämättä penkki kehitykkään niin hyvin tai vice versa. Se ei myöskään ole vielä junnaamista, jos ei painoja saa laittaa pariin treeniin lisää. Junnaaminen on ennemmin useamman kuukauden kestänyttä paikallaan oloa. Turha myös ihmetellä, miksi eivät painot kevene liikkeissä, jos samalla voivottelet, ettet saa syötyä kunnolla. Syömiset kuntoon poika!

Mun resepti massanlisääjäksi:
2½ dl kaurahiutaleita
7dl maitoa
40g heraa
1 banaani
2rkl jogurttia
2rkl vehnäleseitä
1rkl öljyä

Paljon paremman makuinen ja terveellisempikin kuin sokeria täyteen ahdetut Mutant Ultra Mega Mass Gainerit.
2-3kk tiedän kyllä mitä junnaaminen tarkoittaa, kiitos kuitenki :) Pitää kyllä koittaa tota reseptiäs!

Teininä se massa ei vaan nouse samalla tavalla kun myöhemmin, tiedän kokemuksesta. Vasta tuossa 22-23-vuotiaana itselläni alkoi paino nousta kunnon lukemiin. Sitä ennen olin naureskellut ihmisille, jotka diettaavat. Mietin vaan, miten paljon roskaruokaa pitää syödä, että diettaamista vaativaan kuntoon voi päästä. Kuitenkin yhden neuvon voin antaa: Älä syö kerralla aivan ähkyyn, vaan jätä vähän tilaa ja syö 2-3h päästä uudestaan. Välipaloiksi esim. rahkaa tai jos ei ole jääkaappia lähellä niin protskupatukoita tms.

Teininä se massa ei vaan nouse samalla tavalla kun myöhemmin, tiedän kokemuksesta. Vasta tuossa 22-23-vuotiaana itselläni alkoi paino nousta kunnon lukemiin. Sitä ennen olin naureskellut ihmisille, jotka diettaavat. Mietin vaan, miten paljon roskaruokaa pitää syödä, että diettaamista vaativaan kuntoon voi päästä. Kuitenkin yhden neuvon voin antaa: Älä syö kerralla aivan ähkyyn, vaan jätä vähän tilaa ja syö 2-3h päästä uudestaan. Välipaloiksi esim. rahkaa tai jos ei ole jääkaappia lähellä niin protskupatukoita tms.
Juuri näin ja monella saman ikäisellä kaverilla myös sama ongelma. Olen kuitenki yleensä syöny melko ähkyyn, joten pitääpä koittaa tota että jättää tilaa :) Rahkaa oon kyllä vetäny ja kaikkea muutaki missä nyt on paljon protskua ja sitten myös niitä missä paljon kcaloreita.

Ei failureen vaan pari toistoa varaan vai? :D

Back
Ylös Bottom