Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Runsasproteiininen ruokavalio yleensä yhdistetään lisääntyneeseen punaisen lihan syöntiin. Eli turhia yleistyksiä tehdään aika paljon.Lukiko joku aamuisen Hesarin vieraskynän ja siinä olleen lääkärin kirjoituksen siitä, kuinka runsasproteiininen ruokavaliomme aiheuttaa erittäin paljon kasvaneen syöpäriskin.
Lukiko joku aamuisen Hesarin vieraskynän ja siinä olleen lääkärin kirjoituksen siitä, kuinka runsasproteiininen ruokavaliomme aiheuttaa erittäin paljon kasvaneen syöpäriskin.
Mitä mieltä Timo olet jos luit kyseisen kirjoituksen?
Niin, eihän siinä vissiin runsasproteiinisesta ruokavaliosta varsinaisesti mainittu mitään, vaan liiasta lihan syönnistä. Proteiinia kun on muuallakin kuin lihassa ;)
...Kasvisten aineenvaihduntatuotteet ovat emäksisiä, ja runsas kasvisten käyttö työntää elimistön happo-emäs-tasapainoa takaisin balanssiin (vähäinen kasvisten käyttö on syövän riskitekijä, mainittiin myös artikkelissa). Ja onhan kasviksilla toki muitakin hyviä vaikutuksia. Sitruunahan on vallan mainiota kamaa myös tasapainottamaan elimistöä, ja sillä tekee muutenkin vaikka mitä ihanata: http://www.terveysmyrsky.com/index.php/blogi/50-sitruuna-vaehaen-mutta-asiaa
Hei, aloitan ensi viikolla salitreenin ja mietin tässä, että millaisella tahdilla minun kannattaisi pudottaa 8kg? Painan nyt 63kg ja olen 169cm pitkä. Olen varannut kesäkuntoon pääsemiseen viisi kuukautta aikaa, ja uskon tämän kyllä riittävän, mutta en yhtään tiedä mikä olisi sopiva treenaus tahti.
No siis sanon, että vaikka oletkin tyttö niin en suosittelisi "laihduttamaan", kyllä ne miehet kattoo mielummin naista jossa on jotain luiden päällä. Luota muhun ;)
Millaset ruokailutottumukset sulla on?
Se mitä varmaan haet tällä treenillä takaa on rasvanpoltto? Aerobista paljon ja 2-3 kertaa viikossa salille. Joku simppeli 1-jakoinen ohjelma tuolta foorumeilta.
Tai sitten jos rahaa löytyy niin yhteyttä salin Personal Traineriin niin se kyllä keksii keinot, samat kun nää mutta tarkkailee tuloksia ;)
Eli syö oikein ja harrasta liikuntaa usein. Älä kuitenkaan tee liikaa liian nopeasti vaan muista kohtuus kaikessa.
Menenkin etsimään jotain sopivaa kunto ohjelmaa 
Hmm, totta. Syön melko epäsäännöllisesti, ja yritänkin nyt hieman muuttaa ruokatottumuksiani. Karkkia, tai mitään muitakaan herkkuja en juurikaan syö. Kiitoksia vinkistäMenenkin etsimään jotain sopivaa kunto ohjelmaa
![]()
Sitruunahan on vallan mainiota kamaa myös tasapainottamaan elimistöä
Totta, perseelleen menee jos noin käy. Mutta on sekin mahdollista, jos ihminen on vaikka entinen läski ja ruokavalion tweakkaus ei menekään ihan kohdalleen. Peili on paras mittari. Biosignaturesta en sano mitään. Sen verran mitä olen siihen tutustunut, niin se ei mitenkään vallankumouksellisesti vakuuta mua. Siellä on paljon hyviä juttuja, mutta ison osan pystyy noista ravinto- ja hormoonijutuista päättelemään ihan itsekin… tai siis ainakin minä pystyn. En tartte käydä kalliita kursseja sitä varten. En dissaa Lord Polqun settejä (olen hyvin avoin kaikelle), mutta ilmankin pärjään.
Nuo sun kaikki muut mittarit ovat oikein hyviä indikaattoreita. Jos hymyssä suin läpsyttää kikkelillä bussin kylkeä, ei äijällä voi mennä huonosti. Mä diggaan.
No, aamupalaa eivät kaikki tarvitse. Kun sanoin suurin osa, niin ehkä vähän liioittelin. Mutta välittäjäainetoimintaan vaikuttavat taas niin monet asiat, että yksi aamupala tai sen puute ei sitä ihan metsään heilauta. Mut sähän varmaan haluat perustella tarkemmin mulle tuon aamupalan ja ravintoainesisällön vaikutuksen välittäjäaineisiin (mihin välittäjäaineisiin ja mitä reittiä vaikutus ilmenee)?
Hiilarisyklityksellä tarkoitin sitä, että treenipäivinä syödään hiilareita enemmän. Huomaa, että en sanonut määristä mitään. Pari desiä kaurahiutaleita voi olla riittävä lisä treenipäivään. Kaurassa on muuten gluteenia, mutta se on erilaista.
Etkä sä nyt tosta leusiinista oikein voi olla eri mieltä jos olet tutkimuksia lukenut. Mutta ethän sä ehkä olekaan, kun tarjoat tota haaraketjuista osastoa anyway
Tässä me ollaan ihan samaa mieltä. Tosin aloittelijalle se vaikuttaa siltä, varsinkin jos on laiha aloittaessaan treenin. Monissa asioissa nykyajan ravitsemustiede voi haistaa vaikka mitä, mutta toisaalta erityisryhmien (maitoallergikot, keliaakikot…) ruokavalioita ajatellen se pelastaa paljon.
Mikäs hemmetti siinä on kun en saa kohdistettua yhen jalan prässiä etureisille? Millaiseen asentoon se jalka oikeen kuuluu laittaa? Ja onko sillä väliä jos liikettä ei ojenna ihan loppuun, sillä minulla se alkaa tuntumaan heti takareidessä?
Meinaat että sinä näet silmällä saman mihin Poliquin on käyttänyt melkeen 30v datan hankintaan? Jep..
Aamupalaa kaikki tarvitsevat. Tämä oli itseasiassa Poliquininlta henk.koht opittua, että aamupala vaikuttaa päivän neurotransmitteritoimintaan. Mistä päättelet että ei vaikuta?
Liha on aivan loistava aamupala, koska stimuloi dopamiinia. Jos olet sitä mieltä että aamupalalla ei ole merkitystä välittäjäainetoimintaan niin ollaan tästä niin eri leireissä että ohhoh.
Jos tuo on totta niin olossa ei pitäisi olla eroa syökö aamulla sisäfilettä vai jätskiä.
Mikäs hemmetti siinä on kun en saa kohdistettua yhen jalan prässiä etureisille? Millaiseen asentoon se jalka oikeen kuuluu laittaa? Ja onko sillä väliä jos liikettä ei ojenna ihan loppuun, sillä minulla se alkaa tuntumaan heti takareidessä?
eli jostain luin että kolmikymppisenä ois saavutta ihminen maksimivoimatason nii tästäkö sitte alkaa alamäki eikä enkat enään pauku?