Voi olla että kaikkien kroppa reagoi hiilihydraattiin erilailla. Monessa asiassa mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle. Broidi on 20 kiloa alipainoinen vaikka päivän ravinto on useamman vuoden koostunut Hesestä, sokerilimusta ja karkeista. Käskin sitä syömään normi ruokaa vähän enemmän tuon paskan lisäksi, kun halusi lisää painoa = 5kg tuli kuukaudessa lisää.
VHH dieetti pudottaa kyllä hyvin painoa itselläni, samalla putoavat tulokset ja häviävät lihat eikä saa syödä mitä haluaa. Ja tuo nesteiden poistuminen sotkee kokonaiskuvaa. Lyhytpaasto dieetti on kyllä toiminut loistavasti, aerobistakaan ei tarvitse siinä, ja vatsan saa syödä täyteen hyvää ruokaa ja kiristyy kuin itsestään voimien kasvaessa.
Siihen miten hiilarit vaikuttavat kroppaan, liittyy lähinnä hormonitoiminta. Tähän taas vaikuttavat muun muassa ikä, sukupuoli, perimä, rasvasolujen määrä, sekä liikunta. Kestävyysliikunnalla saadaan kroppa käyttämään paremmin hiilareita, mutta roskaruoalla taas on päinvastainen vaikutus. Lihava ja hyväkuntoinen käyttää paremmin hiilareita hyväkseen ja omaa vähemmän hapettunutta rasvaa, kun laiha ja huonokuntoinen (yleistys).
VHH:ta käyttäessä kannattaa mielestäni olla 2-3 päivää vähillä hiilareilla ennakkoon, ja aloittaa varsinainen dieetti vasta sitten. Näin nesteen poistuminen ei vaikuta niin paljon lähtöpainoon. Pätkäpaasto toimii monilla hyvin.
Ihan kummalla saat paremman supistuksen/tuntuman lihakseen. Itsellä tahtoo toi flyes mennä vähän huonommin perille kuin pec-deck, mutta makuasioita.
Kokeiles tehdä tuo flyes vastaotteella neutraalin (kämmenet vastakkain) otteen sijaan.
Aika perseelleen saa mennä jos ruokavalio paranee ja lihasmassa kasvaa kilokaupalla mutta viskeraalirasva ei pienene..
Luotan itse peiliin, ja BioSignatureen. Niillä saa niin hyvää dataa että riittää melko pitkälle.
Ja muut mittarit;
-libido
-energisyys
-psyyke
-voimatasot (!)
Esimerkiksi nuo ovat hyviä indikaattoreita siitä mihin suuntaan ollaan menossa.
Totta, perseelleen menee jos noin käy. Mutta on sekin mahdollista, jos ihminen on vaikka entinen läski ja ruokavalion tweakkaus ei menekään ihan kohdalleen. Peili on paras mittari. Biosignaturesta en sano mitään. Sen verran mitä olen siihen tutustunut, niin se ei mitenkään vallankumouksellisesti vakuuta mua. Siellä on paljon hyviä juttuja, mutta ison osan pystyy noista ravinto- ja hormoonijutuista päättelemään ihan itsekin… tai siis ainakin minä pystyn. En tartte käydä kalliita kursseja sitä varten. En dissaa Lord Polqun settejä (olen hyvin avoin kaikelle), mutta ilmankin pärjään.
Nuo sun kaikki muut mittarit ovat oikein hyviä indikaattoreita. Jos hymyssä suin läpsyttää kikkelillä bussin kylkeä, ei äijällä voi mennä huonosti. Mä diggaan.
Olen erimieltä oikeastaan kaikesta muusta paitsi rasvasta.
Aamupala on hyvin, hyvin tärkeä. Se määrittelee kuitenkin välittäjäainetoimintaa loppupäivälle.
Treenin aikana BCAA:ta on hyvä räimiä 20-50g. Nopeimpia kikkoja pakata lihaa päälle.
No, aamupalaa eivät kaikki tarvitse. Kun sanoin suurin osa, niin ehkä vähän liioittelin. Mutta välittäjäainetoimintaan vaikuttavat taas niin monet asiat, että yksi aamupala tai sen puute ei sitä ihan metsään heilauta. Mut sähän varmaan haluat perustella tarkemmin mulle tuon aamupalan ja ravintoainesisällön vaikutuksen välittäjäaineisiin (mihin välittäjäaineisiin ja mitä reittiä vaikutus ilmenee)?
Hiilarisyklityksellä tarkoitin sitä, että treenipäivinä syödään hiilareita enemmän. Huomaa, että en sanonut määristä mitään. Pari desiä kaurahiutaleita voi olla riittävä lisä treenipäivään. Kaurassa on muuten gluteenia, mutta se on erilaista.
Etkä sä nyt tosta leusiinista oikein voi olla eri mieltä jos olet tutkimuksia lukenut. Mutta ethän sä ehkä olekaan, kun tarjoat tota haaraketjuista osastoa anyway
Jos kalori on kalori ja se on ainut asia mikä ratkaisee niin tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Niinkuin kirjoitin, niin tyhmempikin tajuaa että asiat eivät mene ihan niin.
Tässä me ollaan ihan samaa mieltä. Tosin aloittelijalle se vaikuttaa siltä, varsinkin jos on laiha aloittaessaan treenin. Monissa asioissa nykyajan ravitsemustiede voi haistaa vaikka mitä, mutta toisaalta erityisryhmien (maitoallergikot, keliaakikot…) ruokavalioita ajatellen se pelastaa paljon.