Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Tämä menee varmasti väärään ketjuun (kuuluisi tyhmiin kysymyksiin), mutta miten treenaan nivusia? On meinaan hieman sellanen olo että nivuset on aika heikot...

Tämä menee varmasti väärään ketjuun (kuuluisi tyhmiin kysymyksiin), mutta miten treenaan nivusia? On meinaan hieman sellanen olo että nivuset on aika heikot...
Itel ainaki tuntuu siltä et askelkyykky auttaa, en sit tiiä et pitäiskö sen vaikuttaa just nivusiinki vai teenkö jotain väärin :D. Kymmenen kilon painot kädessä askelkyykkyjä teen.

Mites noi lepopäivät, kannattaako niitä edes pitää jos jaksaa painaa treeniä joka päivä, vai onko niistä jotain "hyötyä" myös olemassa.. ?

Mites noi lepopäivät, kannattaako niitä edes pitää jos jaksaa painaa treeniä joka päivä, vai onko niistä jotain "hyötyä" myös olemassa.. ?

No on siitä lepäämisestä se hyöty, että lihakset kasvaa silloin. Riippuu kovasti myös ohjelmasta, että kuinka tiheään sillä on järkevää treenata. IMO viikkoon pitäisi aina sisällyttää vähintään 1-2 lepopäivää, oli se ohjelma minkälainen tahansa.

Mistä johtuu tämä, että saan tehtyä esim. penkissä enemmän kun ala-asennossa nostaa pään irti penkistä ja laskee ylä-asennossa?
Onko tämä haitallista?

Apua kokeneemmalta?

Tiiän et tulee jotain negatiivista kommenttia/palautetta, kun nyt postaan tän, mutta toivottavast jotain edistävääkin tulee samal.

Eli olen 187cm/60kg (joo paha alipaino) ja nyt tarkotus lihasmassaa saada luitten ympärille. Otin itselleni tavoitteeksi tälläiset kolme kaveria: http://2.bp.blogspot.com/_AKYeI6FKm...5AZNQNr0/s1600/calvin-klein-mark-wahlberg.jpg
http://kevinchia.sg/images/bradpitttroy.jpg
http://humordistrict.com/wp-content/uploads/2010/09/ryan-reynolds-shirtless.jpg

Vähän kovat tavoitteet ehkäpä, mutta kyllä kai treenillä tollasiin tuloksiin voi päästäkin, kunha oikein tekee. Ja niinku jossain joskus sanottiin niin tavoitteita pitää olla, että motivaatio pysyy. Neuvokaas sitten, että mikä mahtais olla sitä oikein tekemistä. Itse käyn 3 kertaa viikossa salilla, 1. pvä Rinta&Selkä 2. pvä Kädet&Olkapäät ja 3. pvä Jalat, +vatsat painoilla joka treenin yhteydessä. Tuon lisäksi teen kahtena päivänä circuit trainingiä kotona. Eli kaksi lepopäivää jää viikossa. Teen toistoja 8-12 ja sarjoja yleensä 3 aika maksimi painoilla. Näiden välissä lepoa ehkä minuutti, joskus ei sitäkään. Voiko tuollaisella treenillä saada edes lähes samankaltaisia tuloksia?

Ja sitten ruuasta eli mitä nyt google-haun tulokset kertoivat ja niihin on uskominen sekä eräs tuttava neuvoi niin pitäisi syödä PALJON. Ainakin Reynolds ja Pitt kuuleman mukaan lihaksia kasvattaessa vetivät ruokaa n. 4000kcal :wtf:. Eli pitäisikö tässä nyt alkaa syömään sitten paljon? Itseäni kuitenkin pelottaa (tai ainakin huolettaa), että katoaako nyt sixari, joka on tällä hetkellä hyvin näkyvissä tuon hyvin pienen rasvaprosentin takia. Että mitä kaikkea pitäisi syödä, että päkki pysyisi näkyvissä mutta saisi tuota massaa lisää? Ja ku oma normaali kulutus on kalorilaskurin mukaan siinä vähän yli 2000 päivässä.

Ja tää kuulostaa varmaan just tyypilliseltä ihailulta tai sellaselta, eli mut saa sit haukkua ryttyynkin...

......
Ja tää kuulostaa varmaan just tyypilliseltä ihailulta tai sellaselta, eli mut saa sit haukkua ryttyynkin...

Syö kunnolla, ei ihan 4000kcal tarvi. Mittas on 187cm/60kg, ja haluaisit, että hyvinnäkyvä 'päkkisi' ei lähtis näkyvistä.
En sano tähän muutako, että syö hyvin ja treenaa hyvin, kyllä sitä läskiä tulee massakausilla, mutta voithan aina dieetata noin kireäksi. Toki voit maltillisilla plussillakin treenata, jolloin läskiä ei tuu niin paljoa.

1.Ruoka valio monipuoliseksi. Syö tarpeeksi, että lihas kasvaa. Syö tarpeeksi proteiinia ja hyviä rasvoja. Älä syö yksinkertaisesti. Jätä makeiset, roskaruuat yms pois. Vietä mättöpäivää vaikka kerran 3vk?
2.Treenaa oikealla lailla, ja oikealla tekniikalla.
3. Lepää tarpeeksi.

btw, tervetuloa pakkikselle ja onnea tavoitteen saavutuksessa. Voit sitten kiitokseksi laittaa vaikka parin vuoden päästä oman Calvin Klein mallistosi tänne pakkikselle, että voin omahyväisesti hymyillä :david:

Itsellä heräs kysymys noihin pariin aiempaan viestiin jotenkuten liittyen, että kun itse olen 172cm/60kg ja minulla ei näy kuin nuo ylimmät vatsalihas"palat" ja alemmista ei tietoakaan, niin pitääkö silti syödä joku 3000kcal tienoilla tavaraa päivässä treenien ohella jos haluan kunnolla päkin näkyviin? Proteiinin saanti mulla on hyvin pitkälti kohdillaan tällä hetkellä.

pitääkö silti syödä joku 3000kcal tienoilla tavaraa päivässä treenien ohella jos haluan kunnolla päkin näkyviin? Proteiinin saanti mulla on hyvin pitkälti kohdillaan tällä hetkellä.
En usko, että ne alimmat vatsalihakset sieltä sen paremmin erottuu mitä enemmän massaa tulee (olettaen siis että bulkkaat). Miehellä muutenkin tuppaa se rasva herkästi kertymään juuri tuonne vatsan seudulle. Eli vastataksesi kysymykseen, et sinä todennäköisesti niitä bulkilla paremmin esiin saa, vaikka niihin kokoa tulisikin.

Oisko järkevämpi tehä kevyestä painavaan, vai painavasta kevyempää? Olen yleensä tehnyt painavasta kevyseen, mutta alkulämmöt ja venyttelyt olen huolehtinut kunnolla. Neuvoja, kiitän! :)

Jaa sarjat vai? Kevyestä painavaan. Ei tule ruholle painot niin yllätyksenä ja loukkaantumisherkkyys pienenee yms.

En usko, että ne alimmat vatsalihakset sieltä sen paremmin erottuu mitä enemmän massaa tulee (olettaen siis että bulkkaat). Miehellä muutenkin tuppaa se rasva herkästi kertymään juuri tuonne vatsan seudulle. Eli vastataksesi kysymykseen, et sinä todennäköisesti niitä bulkilla paremmin esiin saa, vaikka niihin kokoa tulisikin.

Okei, millälailla niitä vatsalihaksia pitäis ruveta hankkiin esille? Pitäiskö ruveta jotain dieettaamaan vai mitä? Oon tähän mennes tehnyt kotitreenausta n. 4kk, ja tällä viikolla alko uus 2-jakonen kotitreeni ja aloin nyt syömään enemmän protskuja. Eli jos teen vaikkapa päivittäin sen väh. 50 vatsaa muiden treenien ohella, ja saan sen 2g/painokilo proteiinia niin alkaako tulosta näkyä, vai pitääkö ruveta lenkkeilemään tai vastaavaa? Neuvoja kaivataan!

Muutama kysymys koskien treenaamista.. Kotipaikkakunnalla ei ole kunnon kuntosalia, mut kroppa pitäs saada vähän paremman näköseks.. Mitä pitäis tehdä ja kuinka usein, kun tavotteena on vaan parempi ulkonäkö? Ja kun ei tosiaan oo kunnon kuntosalia, niin kotona suoritan treenauksen, joten kaikennäkösiä laitteita ei löydy. Vatsa-/selkälihas penkki, painon nostopenkki ja käsipainot löytyy.. Saisko niillä jotenkin kotikonstein kropan kuntoon?

Yläkroppaa lähinnä oon ajatellu, vatsa-/rintalihaksia ja vähän hauista..

Muutama kysymys koskien treenaamista.. Kotipaikkakunnalla ei ole kunnon kuntosalia, mut kroppa pitäs saada vähän paremman näköseks.. Mitä pitäis tehdä ja kuinka usein, kun tavotteena on vaan parempi ulkonäkö? Ja kun ei tosiaan oo kunnon kuntosalia, niin kotona suoritan treenauksen, joten kaikennäkösiä laitteita ei löydy. Vatsa-/selkälihas penkki, painon nostopenkki ja käsipainot löytyy.. Saisko niillä jotenkin kotikonstein kropan kuntoon?

Yläkroppaa lähinnä oon ajatellu, vatsa-/rintalihaksia ja vähän hauista..

http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Arska yksi parhaimmista ja myös kotona helposti suoritettavista ohjelmista.

IMO. Iso hauis, Iso rinta ja Iso sixpack. Aika härskin näköinen kroppa varmaan tulisi :D Monipuolisuutta vaan treeniin!:rock:

Back
Ylös Bottom