Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Jos teet fyysist työtä, ni ei kannata....sitäpaitsi periaatteessa kaikki yläkropan liikkeet vaikuttaa olkapäihin tavalla tai toisella. ( Jottei kukaa käy saivartelee nii onhan noit poikkeuksiikii esim keskitetyt liikkeet. Mun mielest 3 sarjaa etuolkii, 3 sarjaa keskimmäisii ja 3 takaolkii ni hyvä tulee....Voi vaikka yhdistää selkäpäivään.:D

Tyhmää kysymystä, ostin Gasparin Myofusion protskua, ajattelin käyttää palkkarina ainakin tuon parin kilon purkin verran. Kotoa löytyy 0,5dl mitta, montako tuommoista laitan ja paljonko vettä sekaan? Purkin kyljessä lukee vain 36g, ja mistäs tiedän sitten paljonko tuo 0,5dl on grammoina? Sekavaa :(

Panosta se 15-20 € ja hommaa ruokavaaka.

Suuntaa-antavaksi tiedoksi tarkistin juuri, että kaapista löytyvä EVO WHEY 1 painaa 35g/dl, eiköhän muutkin merkit etäisesti samalla hehtaarilla ole.

^ Riippuu ihan sun tavoitteistasi.

Tahtoo kaikkea :D No olen huomannu että WSB toimii nopeusvoiman kasvattajana mutta max.voima ei tunnu kasvavan. Toisaalta haluaisin välillä treenata bodypainotteisella ohjelmalla, kun olen treenannut muutaman vuoden vain voimaa. Lihasta olisi kiva saada lisää ja sen jälkeen taas "voimailun" pariin.

Tota ku ei pitäis tehä raskaita kyykkyjä jne. jos kasvaa nii onko ihan ok vetää sellasia 30 toiston sarjoja penkkiä, mavea yms?

Tota ku ei pitäis tehä raskaita kyykkyjä jne. jos kasvaa nii onko ihan ok vetää sellasia 30 toiston sarjoja penkkiä, mavea yms?

Ei noilla liikkeillä mitään vaikutusta ole pituuskasvuun kunhan teet hyvällä tekniikalla. Ihan alkuun siis ei kannata välttämättä alkaa repimään maksimipainoilla.
Ja 30 toiston sarjat menee kyllä reilusti kestävyysharjoittelun puolelle, enkä mavessa todellakaan suosittelisi kuin korkeintaan 10 toiston sarjoja.

Mitä kehonrakennukseen/ravintoon/penkkipunnerrukseen yms. liittyviä kirjoja kannattaisi käydä kirjastosta lainaamassa? Eli siis mitkä kirjat olette todenneet hyviksi? Kiinnostaisi alkaa lukemaan..

Mitä kehonrakennukseen/ravintoon/penkkipunnerrukseen yms. liittyviä kirjoja kannattaisi käydä kirjastosta lainaamassa? Eli siis mitkä kirjat olette todenneet hyviksi? Kiinnostaisi alkaa lukemaan..
MASSAA!VOIMAA! tossa on hyvä opus joka kaikkien kannattaa lukee jos alkaa bodailu kiinnostaa. Wrangelta saa tilattua ja ehkä jopa UFS storesta

Ku tehää hauiksia tangolla/ez-tangolla nii mistä kohista pitäs ottaa kiinni jos haluaa treenaa hauiksen kaikkii osii? Ymmärtääkseen osa ottaa hauiksen keskiosaan ja osa sivuosiin?

Silloin ainaki ku vetelin leukoja myötäotteella nii leveyttä ei ollu hauiksessa yhtää ja keskiosa pullottaa. Ei ollu hyvännäkönen. Nyt vähä parantunu

Kannattaako vinopenkissä (kp) olla liian loiva kulma kuin liian jyrkkä? Mulla on pariin kertaan olkapäissä tuntunu aika ilkeältä, kun on ollu jyrkempi kulma.
Jos katsotaan, että penkki on 90 asteen kulmassa kun se on pystyssä ja 0 asteen kulmassa kun se on ihan vaakatasossa, niin pidän sitä tästä näkökulmasta katsottuna siinä 20-30 asteen kulmassa. Liian loiva?
Toinen kysymys, elikkä kun teen Mavessa 3x6x75kg ja seuraavalla kerralla ajattelin, että voisin tehdä 3x3, niin paljon uskaltaisin laittaa rautaa lisää. Nyt tulee vastauksia "se selviää kokeilemalla", mutta olisiko jollain edes JOTAIN arviota?
Kolmas, että mulla otta kässäri pystärissä ilkeän tuntuisesti olkapäihin, mutta taas laiteversiossa ottaa hyvin, niin mikä neuvoksi. Smithissä voisin kokeilla, mutta en tiedä yhtään onkohan se tankokin liian painava (25kg) :D yleensä 12-14kg hanteilla olen tehnyt kp:lla (12-14kg/käsi)

Ehkä hieman liian loiva vinopenkiksi, tuollainen 30-40 astetta lienee hyvä. Ei siitä 20 asteen kulmasta mitään haittaa varmasti ole ollut. Päälle 45 asteen alkaa menemään jo enemmän olkapäille.

Se selviää kokeilemalla :D mutta olisiko joku 80-82,5 kg sopiva?

Samaa voisi sanoa smithistä, että kokeile. Ei se treeni siihen kaadu jos ei tule justiinsa sitä x määrää toistoja. Pitäisi järjen mukaan nousta sen tangon helposti jos 12-14kg kässäreillä sujuu.

Helvetin tyhmä kysymys. Mulla on 2kpl halpahallista ostettua Gold Cop-käsipainosettiä, 2x10kg. Niihin pitäisi saada lisälevyjä ostettua, ja olen katsellut hinnat sun muut. Ongelmanahan on se että mistä helvetistä tietää sen porauksen? Paketissa ei ole tankojen mittoja, ei mulla oo mittanauhaa ja en viitsisi laskea sitä halkaisijallakaan, kun tokkopa tulos on lähellekään totuutta :D

Onko jollakin samanlaista settiä ja minkälaista levyä siihen käy? Onko käsipainotangoissa noin yleisesti jotain vakiomittaa?

Glutamiinihapossa on hiili-hiili sidoksia kun taas Glutamiinissa ei ja nimestä päättelenkin happoa sisältää(Glutamiinihappo ;).. Ja tässä Glutamiinihapossa on natriumsuolaa kun taas Glutamiinissa ei Molemat kyllä ovat aminohappoja. Glutamiini kuuluu taas lähes kaikkiin lisäravinne myymälöihin( :D enpä ole useasti törmännyt kaupassa Glutamiinihappo 'purnukoihin' osa syy on se että se on niin mautunta. Glutamiinihappo sisältää 50% l-glutamiinia. L-glutamiini on ensisijaisesti treenatessa kehon tarvitsema aminohappo, sekä myös tästä syystä on treenien jälkeen huolehdittava glutamiinivarantojen täydentämisestä.

Back
Ylös Bottom