Kiitos viestini saamasta huomiosta!
1.5-2g/rasvaton painokilo. No ainakin satavarmasti tulee 1g, ja sekin ylittyy. Tuohon antamaani 60g arvioon laskin vain nopeasti suuret proteiinilähteet, eli päivittäiset maitotuotteet, soijan ja heraproteiinivalmisteen. Siitä puuttuu esim. pastasta, riisistä, myslistä ja leivästä tuleva proteiini. Paljonkohan kehoni massasta voisi olla rasvatonta. Jos nostaisin heraprot. annosta siihen yhteen desiin, niin jokohan uskaltaisin olla rauhallisin mielin.
Minulla ei käytännössä olisikaan tätä ongelmaa kroppani kanssa, jos olisin vain kaikessa yksinkertaisuudessaan saanut rasvakilot tasaisesti koko kroppaani. Hoikassa varressa hyvin paikalliset rasvamakkarat pistävät heti silmään. Minulla on siis makkara tuossa reisien ja pakaroitten ”liitoskohdassa” (mikähän lienee oikea nimitys), muuten kroppani onkin aivan ok, joskin löysempi kuin ennen. Se nyt korjaantuu kyllä aikanaan, mutta noitten paikallisten makkaroitten sulattaminen ei olekkaan niin yksinkertaista kun kuitenkaan en haluaisi enää laihempi olla. Siksipä olenkin joutunut miettimään ankarasti mikä minun tapauksessani olisi paras keino lähteä ratkaisemaan ongelmaa- niin treenin kuin kaloreittenkin osalta.
Askelkyykyt ovatkin yksi suosikeistani, ja niissä on lisäpainot käytössä. Treenaan alavartaloa HIEMAN ylävartaloa kovemmin, mutta huolehdin kyllä että koko kroppa saa kyytiä.
Tällaisena aloittelijana huomaa, että kun treenaa niin vahvistuu kyllä hemmetin nopeasti vaikkei kroppa muuttuisikaan yhtä vauhdilla. Minua mietityttää kuinka paljon minulta palaa rasvaa vielä muualta ennenkuin se alkaa palaa kunnolla takapuolesta. Jos takapuolessa on suurin rasvavarasto, niin täytyykö minun laihtua muualta rasvattomaksi ennenkuin kaikki palaa loppuun takapuolesta? Vai tuleeko joku piste, jonka jälkeen kroppa kävisi suurimman ongelmakohdan kimppuun? Vai onko yksilöllistä? Tätä kyselen siis paikallisen laihtumisen mahdottomuuden takia.
Minulla on muuten hieman vino lantio ja eripituiset jalat (en tiedä onko vika SI-nivelissä). Pitempi jalkani on huomattavasti lyhyempää heikompi. Pitäisikö tämä jotenkin nyt vielä ottaa treenaamisessa huomioon?
Jos huolehdin proteiineista ja siitä etten syö olemattoman vähän, mutten kuitenkaan syö ”liian paljonkaan”, niin onko minun mahdollista päästä tavoitteeseeni vai miten kropalleni todennäköisesti kävisi? Vai pitäisiköhän aluksi syödä miinuskaloreita? Jos kalorit ovat miinuksella, miten takaan että RASVANpoltto olisi mahdollisimman suurta ja lihasten palaminen minimoituisi? Riittääkö pelkkä proteiineista huolehtiminen? Jos en nälkälakkoa ja treenaan niin en kai voi pienentyä niin paljon että näyttäisin vielä jonain päivänä Victoria Beckhamilta? Se on kaikkea muuta kuin toiveenani. En halua laihdutuskuurille vaan kiinteytyskuurille. Ja tietysti lopulta lisää lihasta, mutta jos se on niin kovan työn takana kuin olen ymmärtänyt, niin tässä elämäntilanteessa se on mahdotonta.
Onko yksikin proteiinivajaa päivä suuri takaisku lihaksilleni?
Kiitos jos jollakulla on aikaa ja kiinnostusta antaa vastauksia!