Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
miten raw- penkki eroaa normaalista?
Paljonkos suunnilleen rannetuet (semmoset nauhat tjsp.) maksavat? Ja mistä niitä saa?
Voi tehdä, mutta sinuna keskittyisin nyt vain jompaankumpaan yhdellä kertaa.1. Voiko vinopenkin tehdä vuoretellen smith laitteessa, vuorotellen kp:lla?
Voit toki tehdä jos siltä tuntuu, mutta näin yleisesti ottaen vapaat painot ovat parempi/tehokkaampi harjoitusmuoto. Koneet sen sijaan soveltuu usein paremmin "isolationiin".2. Kaikki ketkä käy NMKY:n salilla, ni tietää sen laitteen, minkä nimi on Pek Dek (voi tehä pysty-sekä penkkipunnerruksen), voinko vuoro viikoilla tehä se, toisella kerralla penkin?
Ei mitään ihmeellistä. Penkkaaminen on vaikeampaa kuin luulisi. Itselläkin on vielä hakusessa.3. Oon tehny penkkiä kohta vakituisesti 1kk-1½kk, mutta silti tekniikkani vaatii hiomista, onko normaalia?
Siis tänään huomasin, että kun alkuun tein pari kutosta, sitten vikan kymmenen toistoa, ni vikalla kerralla polte oli kovempi, toihan oli normaalia?
Kyllä siinä käsiin kohdistuu yhtä lailla rasitusta siinä missä rintaan tai ja ojentajiinkin. Eiköhän se ole aika selvää, että rasitus on kovempi lyhyissä sarjoissa ja suuremmissa painoissa.Kutosissa mulla on kädet enempi rasituksessa (toki rinta myös), kun ne kaks vikaa toistoa on älyttömän raskaita, normaalia tämäkin?
Voiko epäkkäitä treenatessa käyttää käsissä samaan aikaan eri otetta kun tekee kohautuksia tangolla? Eli toisessa kädessä vastaote ja toisessa myötäote.
Kysymyksiä pukkaa:D
1. Voiko vinopenkin tehdä vuoretellen smith laitteessa, vuorotellen kp:lla?
2. Kaikki ketkä käy NMKY:n salilla, ni tietää sen laitteen, minkä nimi on Pek Dek (voi tehä pysty-sekä penkkipunnerruksen), voinko vuoro viikoilla tehä se, toisella kerralla penkin?
-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
^^ tai paremminki, että tekee esim. välillä Vinopenkkipunnerrus tangolla/se laite, välillä Penkkipunnerrus/Vinopenkki kp?
3. Oon tehny penkkiä kohta vakituisesti 1kk-1½kk, mutta silti tekniikkani vaatii hiomista, onko normaalia?
Siis tänään huomasin, että kun alkuun tein pari kutosta, sitten vikan kymmenen toistoa, ni vikalla kerralla polte oli kovempi, toihan oli normaalia?
Kutosissa mulla on kädet enempi rasituksessa (toki rinta myös), kun ne kaks vikaa toistoa on älyttömän raskaita, normaalia tämäkin?
Kyllä siinä käsiin kohdistuu yhtä lailla rasitusta siinä missä rintaan tai ja ojentajiinkin. Eiköhän se ole aika selvää, että rasitus on kovempi lyhyissä sarjoissa ja suuremmissa painoissa.
En tiedä oletko lukenut noita penkkitekniikka ketjuja, mutta kannattaisi tutustua. Tiedätkö esim. sitä, että jalat näyttelee myös merkittävää roolia ko. liikkessä?
Kyllä sä ny murehdit ihan liikaa tästä "mitä saa ja mitä ei saa tehdä" -tyylisestä ajattelusta. Ajattele näin: jos treenaat salilla liikettä x , niin ei siitä mitään haittaakaan ole. Maalaisjärkeä hieman nyt mukaan tähän touhuun.
Pec Dec -laite löytyy lähes kaikilta saleilta, mutta ei sillä treenata pystypunnerrusta, eikä penkkipunnerrusta. Jos haluat korvata jonkun raskaan perusliikkeen, niin korvaa se jollain toisella raskaalla perusliikkeellä (esim. penkki -> vinopenkki)
Tuohon 3. kohtaan: monissa liikkeissä tekniikka löytyy vasta kuukausien (ehkä jopa parin vuoden) treenaamisen jälkeen. Eli ei sulla ole mitään hätää tuon asian suhteen. Jos juokset 20 km, niin mitä luulet, alkaako lopussa tuntumaan rasite (ja polte) hieman kovemmalta kuin alussa? Se on ihan hyvä kysyä asioista, mutta nyt oikeasti järki käteen! Eiks jeh!? :D
Jepp, kait vaa pitäis keskittyy reenaamaa:D
Voiko joku valaista mun maailmaa tuon kreatiinin osalta? Onko sitä pakko ottaa jos haluaa saada lihasta ja voimaa?