Niin suurella ku mahdollista. Ei muuta kuin testaamaan.Monta prosenttia maksimista toistot 5-15 pitäisi tehdä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin suurella ku mahdollista. Ei muuta kuin testaamaan.Monta prosenttia maksimista toistot 5-15 pitäisi tehdä?
Miten on mahdollista ottaa selville kuinka paljon kulutan päivässä? Pystyykö tämän arvioida ainoastaan painon ja pituuden perusteella vai tulisiko tarkat rasvaprosentit ynnä muut tietää?
Vielä yksi yritys. Onkohan täältä mahdollista saada vastausta vai menenkö tyhmine kysymyksineni jonnekin muualle.
Eli dieetille olen ryhtymässä mutta ensin mielellään tietäisin kuinka paljon minun tulisi syödä. Eli pystyykö painon ja pituuden avulla arvioida kuinka paljon kaloreita peruskulutus on vai täytyykö mennä tarkempiin testeihin?
tyylinen viesti, mutta nuorta intoa riittää, ja ohjeistusta kaipaan, niin ajattelin että olisi hyvä saada "ammattilaisten" (lainausmerkit ei-loukkaavassa mielessä
) ohjeita.Tiedän että näin ei saisi kysyä, ja että tästä on miljoonia muita aiheita jne.
Mutta siis olen 14v n. 170cm ja 55kg poika, ja treeniohjelmaan pitäisi keksiä liikkeitä.
Käsipaino löytyy 10kg asti, ja tanko 48,5kg. Eli kotona pitäisi saada jotakin aikaiseksi.
Ravintoasiat osaan yllättävän hyvin ikäisekseni.
Millainen treeni nyt sopisi alkuun minulle?
Lenkillä käyn 3-5 kertaa viikossa, ja lenkkipituus vaihtelee 2km ja 5km välillä.
Penkkipunnerrus ei oikein onnistu, koska tankoa en saa rinnalle ilman penkkiä.
1-jakoista varmaan kannattaa käyttää näin alkuvaiheessa?
tyylinen viesti, mutta nuorta intoa riittää, ja ohjeistusta kaipaan, niin ajattelin että olisi hyvä saada "ammattilaisten" (lainausmerkit ei-loukkaavassa mielessä
) ohjeita.
Vielä tuosta Starting Strenghtistä sellainen, että onko minun kokoiselleni/ikäiselle haittaa, kun sarjat ovat noin lyhyitä? Monesti kun olen itse räpeltänyt, on ollut 8-12 sarjoja, mutta jos on 5 sarjoja, niin haittaako pituuskasvuun tai mihinkään?
E: Ja punnerruksia menee max. varmaan jotain 25, jotenka miten muokkaan ne sopivan raskaiksi, jotta 5 sarjat tuntuu? Jalat sohvalle, kädet kapealle, vai levyjä reppuun?
Miten korkealle pystysoudussa se tanko tulisi vetää? Tänään tuli vedettyä suunnilleen leukaan asti se tanko ja ranteethan siinä alkoi loppupuolella ottaa osumaa.
Toinen kysymys liittyen lattiapunnerrukseen. Millaisella leveydellä tuo kannattaisi suorittaa. Muutaman kerran olen kyseistä liikettä kokeillut ja vähän vaihdellut noita oteleveyksiä. Leveimmillään on pikkurillit merkkien kohdalla. Onko ideana, että tämä suoritetaan suht kapealla otteella?
Ei ne raskaat liikkeetkään maltillisesti oikein tehtynä pitäisi häiritä. Joo ja on normaalia, että pidemmissä sarjoissa kovempi polte.No eiköhän ne ole pääasiassa ne raskaat selälle olevat liikkeet (Mave yms.), mitkä pituuskasvua SAATTAA häiritä. (?)
Sitte asiaan, onko normaalia, että kutosilla ei saa samanlaista poltettaa rintaan penkissä kun esim. kympin toismäärillä?

Sain nyt tehtyä Wordillä treeniohjelman, ja rupean pitämään päiväkirjaa (motivoi minua).
Ensiksi, suuri kiitos rahille, autoit tosi paljon. Enää on jäljellä kaksi kysymystä, joidenka jälkeen jätän teidät (joksikin aikaa) rauhaan.
Lisäsin ohjelmaan vatsarutistukset, jos teen levy niskan takana, niin sehän passsaa, eikö?
Ja toiseksi, jos lenkkeilenkin lisäksi 2-5kertaa viikossa, niin sehän ei haittaa mitään nyt?
Että pitääkö pitää tietyin väliajoin lepoviikko/viikko keveämmillä painoilla vai ihan vain tuntuman mukaan lepää? =)
Ps. löysin ala-asteajoilta liikunta"repun", jonka saa kiristettyä selkään hyvin, ja sinne mahtuu levyt juuri sopivasti![]()