Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Eli reenin jälkeen protskut nassuun. Onko näillä valmis palautusjuomilla paljoakin eroa ja onko jotain tiettyä mitä suosittelet. Ja mitä vitamiinejä tulisi saada?

Jos valmista palkkaria halajat, niin P-Storesta Phase3.. Valmisjuomilla on paljonkin eroa siinä suhteessa, kun puhutaan proteiinin imeytymisnopeuksista..

Palautusjuomaa hankkiessa kannattaakin suosia proteiinin lähteenä heraproteiini-isolaattia. Sama pätee tietenkin siinäkin tapauksessa, jos sotket palkkarin itse. Siinäkin proteiini samasta lähteestä. Jos ei ole pikkurahasta puutetta, niin Phase3 palautusjuomana on eri hyvä:thumbs:

Eli reenin jälkeen protskut nassuun. Onko näillä valmis palautusjuomilla paljoakin eroa ja onko jotain tiettyä mitä suosittelet. Ja mitä vitamiinejä tulisi saada?

Katso joku kunnon monivitamiini purnukka. Semmosella pärjäilee hyvin. http://www.p-store.fi/product_info.php?products_id=154 Joku tuon tyylinen esimerkiksi.

Kannattaako lepoviikolla treenata ollenkaan? Eli siis jättää treenit kokonaan väliin, vain tekee ne kevyesti?

Itse suosittelisin keventämistä.

Teenkö muuten ton prottukoktailin jotenkin väärin kun huomasin juonnin jälkeen että jauhot oli jääny sinne pullon pohjaan möykyksi ? Käytän Fastin ''hera80'' heraproteiinijauhetta. Maitoa nesteenä (rasvatonta, sitä vaaleensinistä). Kuuluuko kaiken jauhon sekoittua maitoon ?

Kyllä se ois hyvä sekottua sinne :D Kokeile ens kerralla siten, että kun jauhot on sheikkerissä sitten lisäät maidon -> Korkki kiinni -> purkki samantien ylösalaisin -> lataat sinne pohjaa kunnolla, että jauhot irtoo sieltä ja sit ravistat.

Teenkö muuten ton prottukoktailin jotenkin väärin kun huomasin juonnin jälkeen että jauhot oli jääny sinne pullon pohjaan möykyksi ? Käytän Fastin ''hera80'' heraproteiinijauhetta. Maitoa nesteenä (rasvatonta, sitä vaaleensinistä). Kuuluuko kaiken jauhon sekoittua maitoon ?
Joo. Kun jauhot ja nesteet on sekoitettu, ei kannata alkaa mitään joulua odottamaan, vaan kannattaa sekoittaa heti, ettei moisia kökkäreitä jää pohjaan.

Moi!

Ekaa viestiä laittelen. Olen siis päättänyt aloittaa salilla käynnin. Kysyisin teiltä ihan käytännön asioista salilla.

1. Miten pukeutua salille?
2. Miten oppia tekemään liikkeitä oikein ja kuinka usein?
3. Millainen kulttuuri salilla on?
4. Muuta tärkeää tietää ennen salille menoa?

Itse haen salilta parempaa kroppaa ja samalla parempaa oloa sen myötä. Kiitän vastauksista. :worship:

Moi!

Ekaa viestiä laittelen. Olen siis päättänyt aloittaa salilla käynnin. Kysyisin teiltä ihan käytännön asioista salilla.

1. Miten pukeutua salille?
2. Miten oppia tekemään liikkeitä oikein ja kuinka usein?
3. Millainen kulttuuri salilla on?
4. Muuta tärkeää tietää ennen salille menoa?
ku ohjelma
Itse haen salilta parempaa kroppaa ja samalla parempaa oloa sen myötä. Kiitän vastauksista. :worship:

1. Jotkut gollege housut yms., paita voi olla t-paita, huppari tai ihan mistä tykkää, sisäpelikengät.
2. Siellä salilla on varmaan ohjaajia kysy niiltä tekniikoista tai kokeneemmilta reenaajilta. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 tuolla on eri ohjelmia ja liikkeitä.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=35889
3. Salilla kaikki ovat saman arvoisia.
4. Ruokapuoli kannattaa laittaa kuntoon ja ottaa kunnon sali ohjelma eikä vain tehdä mitä sattuu. Vesipullo on hyvä olla.

Salille vain mars, ei se mikään ihmepaikka ole :thumbs:

Käytössäni on 2-jakoinen ohjelma eli
minulla ei ole aikaa käydä salilla 4krt viikossa joten pärjäänkö hyvin 2-3 treenikerralla? eli jokainen lihasryhmä läpi kerran viikossa. Saako tällä tavalla hankittua lihasta samalla tavalla kun 1 jakoisella 2-3krt viikossa, eli onko parempi pitää 2 jakoinen vai vaihtaa takas 1 jakoiseen jota käytin 3kk sitten

Kun menen syväänkyykkyyn alaselkä pyöristyy/rentoutuu kun on ihan pohjassa http://www.youtube.com/watch?v=MIlEbYWHleU tällä tavalla. Youtubesta löytyy monia videoita missä noin tapahtuu. Löysin myös http://www.youtube.com/watch?v=Rq8CWv8UPAI tämän videon missä kyseistä pyöristymistä sanotaan että pitäisi välttää. Kuulin myös jossain foorumeilla puhetta että se olisi luonnollista selälle. Eli, kysymys kuuluu pitäisikö selkä pystyä pitämään täysin suorana vai onko se luonnollista että selkä taittuu pohjassa? Onko selän pyöristyminen pohjassa vaarallista? Jos on, mitä asialle pitäisi tehdä?

Joo. Kun jauhot ja nesteet on sekoitettu, ei kannata alkaa mitään joulua odottamaan, vaan kannattaa sekoittaa heti, ettei moisia kökkäreitä jää pohjaan.

Jees, tänää värkkäillessä huomasin että laitan ekana sen maidon ja sitte jauhot, ravistelen hieman vähä eri suuntii, ei löytyny jauhoa enään mistään. Laitoin sitte pariks minuutiks jääkaappii odottelemaa ja otin mukaa salille ja join sitten treenin jälkeen.

Hei mitenkä lähtisitte tälläista kroppaa hommaamaan?

Luin noita threadeja ja löysin tällaisen threadin, missä kysyttiin, että mitenkä sais tällaisen kropan: http://absworkouthelp.files.wordpres.../sixpack21.jpg? Itekkin tykkäisin tollaisesta kropasta ja voisin ottaa kanssa projektiksi. Moniko jakoisella ohjelmalla lähtisitte tekemään? Montako kertaa viikossa kroppa läpi? Miten lepo? Entäs aerobinen? Ravintona varmaan proteiinia se 2 g/painokilo? Niin ja olen aika vaalea ihonväriltäni, niin kannattaisko miten usein solariumia ottaa? Kerran 3 kuukaudessa?

Niin ja tietoja itsestäni. Ikää 18 vuotta painoa 77 kiloa ja pituutta 181 cm. Ensiksi aloin kotona nostella penkistä ja tein käsipaino liikkeitä noin vuoden verran ja sitten viime syksystä asti olen käynyt 3-4 kertaa viikossa kuntosalilla + salibandy treenit 2 kertaa viikossa päälle.

Kiitoksia vastanneille :worship:

Ehkäpä siellä threadissa on vastattu jo sun kysymyksiis?

Ton kuvan/linkin vois jo oikeesti bannaa täältä :david:

Kuinka usein näitä kevennettyjä viikkoja kannattaa pitää?
Itse olen treenaillut aika kovaa 4 kertaa viikossa 2 jakosella jo aika pitkään..

Kannattaako kananmunat (raakana) syödä illalla sisältämänsä rasvan takia? (vaikka rocky vetääkin heti aamulla :D)

a)
Mitä haittaa monityydyttymättömien rasvojen yliannostuksesta on ja paljonko saa esim. rypsäriä vetää ennen kuin tämä tapahtuu?

b) Kuinka paljon rypsäriä kannattaa maksimissaan vetää iltasin?

Missä vaiheessa kannattaa tiputella läskit pois? Itse bulkkaillut nyt 6 kk aikana 63 kg -> 76 kg ja pieni makkara jo vyötäröllä on, joka ei kylläkään itseäni haittaa ollenkaan.

Kuinka usein näitä kevennettyjä viikkoja kannattaa pitää?
Itse olen treenaillut aika kovaa 4 kertaa viikossa 2 jakosella jo aika pitkään..

3-4 viikon välein

Kannattaako kananmunat (raakana) syödä illalla sisältämänsä rasvan takia? (vaikka rocky vetääkin heti aamulla :D)

Ihan sama mihin aikaan syöt, ei treenin jälkeen tietystikkään heti

a)
Mitä haittaa monityydyttymättömien rasvojen yliannostuksesta on ja paljonko saa esim. rypsäriä vetää ennen kuin tämä tapahtuu?

Omega rasvahappojen suhde huononee. tavoite olis 1:1

b) Kuinka paljon rypsäriä kannattaa maksimissaan vetää iltasin?

sen verran ku kulutuksellas tarviit

Missä vaiheessa kannattaa tiputella läskit pois? Itse bulkkaillut nyt 6 kk aikana 63 kg -> 76 kg ja pieni makkara jo vyötäröllä on, joka ei kylläkään itseäni haittaa ollenkaan.

Heitän perstuntumalla että 10-15kg välein vois olla dieetti paikallaan

nii

jaa noinkin usein kevyitä viikkoja, saas nähdä miten onnistuu kun tykkään treenata kovaa
auttaako hermoston lepo myös lihasmassan hankinnassa vai voimapuolen juttuja?

kysymys joka pääsi unohtumaan aiemmin:
joku mainitsi jossain pakkotoistolla että kasviperäiset proteiinit eivät imeydy yhtä hyvin kuin eläinperäiset..

täyttä bullshittiä vai onko jotain perääkin?

ja eikös miehet voi kasvaa pituuttaa johonkin inttiin asti? miten kannattaisi huomioida tämä treenaillessa?

Mikä on, kun leuanveto ottaa mulla ainoastaan käsivarsiin. Eipä siinä mikään, jos käsivarsilla haluaa vetää, mutta kun käsivarret ovat muutenkin hallitseva osa-alue kropassa (ehkä etureisien lisäksi, mutta se on epäolennaista), niin mukavahan se oisi saada selkäänkin tuntumaa!

Mite vinkkejä tarjoaisitte siis, jos haluaa leuanvedon ottavan selkään?

Oteleveys on n. 35-40 cm

Back
Ylös Bottom