Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kun oon tonne inttiin menossa heinäkuun puolessa välissä ja siellä ei oo varmaan mahdollista syödä riittävästi, mut kuitenkin ajattelin jatkaa puntilla käymistä siellä ihan normaalisti. Massan kasvatus tuolla intissä on varmaan mahdotonta kun kulutus on niin kova ja ruokaa ei saa riittävästi, mutta kyllä voimaa varmaan tulee lisää?

Jos sulla on motivaatio kohdillaan niin kyllä siellä intissä onnistuu massaakin saada. Intissä ruokailujen välit kasvaa kyllä liian suuriksi, mutta jos popsit jotain omaa välipalaa ja illalla vedät hyvät protskut ja rasvat niin eiköhän sitä massaa tule. Treenaaminen voi olla alussa vaikeeta, jos vapaa-aikaa ei juuri ole. Mutta itse ainakin kävin ihan skappareilta kyselemässä, josko voisi puntilla kävästä, vaikka ei ollutkaan ns. vapaa-aika. Helpommin ne luvan sinne myöntää, kun soden munkkijonoon.

Ainoat oikeat hidasteet intissä massan kasvattamiselle ovat leirit. Niillä rasitus ja kulutus kasvaa niin korkeiksi, että perus spademätöllä ei kyllä paljoa painoa saada. Täytyy vain varata tarpeeksi omaa ruokaa mukaan niin ei pääse miinuksille menemään. Ja tietenkin leireiltä on vaikea päästä mihinkään puntille käymään, mutta aina voi toki kysyä.:)

Intissä on tosiaan leirejä ja ruoka on 85% hiilaria.
Kannattaa varata protskujauheita mukaan jos mielii massaa saada ja valita semmonen koulutushaara, jossa ei tartte ryynätä metässä paljoo, esim kuski tai kirjuri tai lääkintämies. Siten pystyy ihan ok huolehtimaan kunnostaan, muuten aika hankalaa. Ite lihoin mm 11kg intin aikana enkä vetäny munkkeja lainkaan tai viinaa lomilla. Niin ja spollena palvelin 270vrk.

Juu, kiitoksia näistä tiedoista. Eli ei se massan kasvatus lopulta olekaan mahdotonta jos vaan vetelee välillä vähän omaa purtavaa/proteiinijauhoja. Täytyypä katsoa tilannetta tarkemmin siellä intissä.

Lisää kysymyksiä vaan jatkoksi. Kuukauden tai pari treenailen käsipainoilla pientä peruskuntoa ennen salille siirtymistä (jep, helppo vastata herjausviesteillä mutta kuntopohja niin luokaton että salilta ei viitsi kyllä millään aloittaa suoraan). Mitäs keinoja hima-treenaamisessa on kehittää rintalihaksia ilman noiden salilaitteiden apua? Muuten olen tasaisesti painoilla ohjelmia keksinyt, mutta rintaan en oikein saa mitään vastusta.

Ja mielellään jos joku vastaisi jotain oikeasti hyödyllisiä neuvoja. Salille patistaminen on tietenkin se vaihtoehto mitä tässä nyt suurin osa hakee, ja sen aloitankin saman tien kunhan yleiskunto ja lompakko antavat edes vähän periksi :) Sitä ennen haluaisin edes hitusen kehittyä tasaisesti myös rintalihasten ja muun yläkropan osalta.

Minkä kokoisia painoja löytyy? Jos on edes 10kg käsipainot tarjolla, voisit tehdä "penkkiä" maassa makaamalla. Eihän siinä tietysti kovinkaan pitkäksi aikaa vastusta riitä, mutta parempi kuin ei mitään. Punnerrukset leveällä otteella ja painavalla repulla selässä voisivat myös toimia. Ja vipunostot tietysti(jälleen maassa makaamalla tai pitkän penkin päällä) onnistuvat myös eikä suuria painoja tarvita.

Lisää kysymyksiä vaan jatkoksi. Kuukauden tai pari treenailen käsipainoilla pientä peruskuntoa ennen salille siirtymistä (jep, helppo vastata herjausviesteillä mutta kuntopohja niin luokaton että salilta ei viitsi kyllä millään aloittaa suoraan). Mitäs keinoja hima-treenaamisessa on kehittää rintalihaksia ilman noiden salilaitteiden apua? Muuten olen tasaisesti painoilla ohjelmia keksinyt, mutta rintaan en oikein saa mitään vastusta.

Ja mielellään jos joku vastaisi jotain oikeasti hyödyllisiä neuvoja. Salille patistaminen on tietenkin se vaihtoehto mitä tässä nyt suurin osa hakee, ja sen aloitankin saman tien kunhan yleiskunto ja lompakko antavat edes vähän periksi :) Sitä ennen haluaisin edes hitusen kehittyä tasaisesti myös rintalihasten ja muun yläkropan osalta.

Rintaan saat ainakin treeniä kun teet makuulteen punnerruksia käsipainoilla kuten tekisit penkissäkin.
Tee niitä myös jos mahdollista vinopenkki asennossa eli istut ja makaat puolittain eli vinossa.
Tavalliset punnerruksetkin auttaa ja voit tehdä niitä sekä leveällä että kapeella otteella ja esim reppu täynnä mahdolisimman painavaa tavaraa..
Niin ja jos ns. perhosliike käsipainoilla eli menet makuulle ja levität kädet sivuille painojen kanssa ja nostat ylös jne.

Kannattaako mulla tehä vatsat nyt siis kolme kertaa viikossa vai kerran viikossa tappotreeni?

Yksjakosta käytän ja alottelija oon.

Tee ennemmin 3 kertaa viikossa muun treenin jälkeen. Ei kannata rasittaa itseään liikaa välipäivinä koska tarvitset ne palautumiseen. Tietty jos itsestä tuntuu, että se tappotreeni toimii paremmin, niin mikäs siinä.

edit. huoh hidas :(

15g = about 1rkl.

Kaipa se rypsäriä yleensä, ite suosin oliivia silti..

Onko rypsäri niin kevyttä vai onko ruokalusikat niin pieniä???:eek:

Siis paljonko vettä menee sun ruokalusikkaas?

Öljy painaa noin 900g/l tai jotain sinnepäin. Ja tavalliseen ruokalusikkaan (siihen jolla syödään) ei kyllä millään mahdu 15ml, joka on siis se virallinen mittalusikan vetoisuus. Ne on siis erikseen nämä esimerkiksi leivontaan tarkoitetut mittakupit.

Moro!

Tässä olisi pari kysymystä. Olen 17 vuotias ~5kk treenannut poika ja mitat ovat 189/80. Olen vetänyt 2-jakoista ohjelmaa tammikuusta asti, jota ovat pari flunssaa ja varsinkin nilkan vääntyminen koripallossa ikävästi tauottaneet. Edellä mainituista syistä en ole kunnon jalkatreeniä päässy vetämään tähän asti. Treeniohjelmani on http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394 otettu 2-jakoinen.

Olen kauttaaltani melko laiha, mutta perseeseen on läskiä päässy kertymään muuta kroppaa enemmän. En haluaisi mitään järkyttävän kokoista persettä, eli kannattaisiko esim. kyykky jättää kokonaan tekemättä ja treenata vaikka reisiä sen sijaan enemmän? Muiden jalkojen ja selän kasvaessa myös sopusuhtaisuus parantuisi, mutta mitä mahdollisia liikkeitä siihen on? Treenaan tällä hetkellä kotisalilla, josta löytyy penkki, käsipainot (ja tarpeeksi painoja) ja leuanvetotanko.

Toinen kysymys liittyy siihen, että kuinka paljon karkin, pizzojen ja muiden vastaavien ruokien syöminen haittaa treenipäivänä tai yleensäkään kehitystä? :kuola:

Öljy painaa noin 900g/l tai jotain sinnepäin. Ja tavalliseen ruokalusikkaan (siihen jolla syödään) ei kyllä millään mahdu 15ml, joka on siis se virallinen mittalusikan vetoisuus. Ne on siis erikseen nämä esimerkiksi leivontaan tarkoitetut mittakupit.

Minun pullossa lukee että on 10ml 10g:curs: karmeeta vedätystä...:jahas:
Meillä on sellasia hervottoman kokosia ruokalusikoita ja niihin menee n.15ml. (Testasin desimitan kanssa)

Voiko palkkarin vetää ennen saunaa? vai kannattaako vetästä saunan jälkeen? vaikuttaako se mitenkään jos vetää ennen saunaa, kun saunassa kuitenkin nestettä haihtuu.

Back
Ylös Bottom