Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

face pullia näkee tehtävän kahella eri tavalla. Ensimmäinen tapa on että kyynärvarret vedetään suorassa linjassa naamaa kohti ja toinen tapa on että kyynärvarret kääntyy liikkeen loppuvaiheessa kattoo kohti. Onko näillä tavoilla jotain eroo vai onko ihan sama kummalla tavalla tekee?

ite käännän ehdottomasti kyynärvarsia ylöspäin. Muuten se ei niin kauheen tehokas kiertäjäliike ole, vaan vähän erikoisesta kulmasta tuleva soutu.

Sarjassa hölmöjä kysymysksiä:

Penkissä aivan käsittämättömän vaikea saada puskettua suoraan, lähtee kallistumaan joka toistolla jommalle kummalle puolelle. Oon pitkä jätkä ja pitkät kaposet kädet, ni voisko se vaikuttaa? Vai onko mun tekniikka jotenki vaan auttamattoman perseestä? Mielestäni ihan oikeella leveydellä ja otteilla vetelen, mut silti vaan heiluu. Ketuttaa stana :D

Penkissä aivan käsittämättömän vaikea saada puskettua suoraan, lähtee kallistumaan joka toistolla jommalle kummalle puolelle. Oon pitkä jätkä ja pitkät kaposet kädet, ni voisko se vaikuttaa? Vai onko mun tekniikka jotenki vaan auttamattoman perseestä? Mielestäni ihan oikeella leveydellä ja otteilla vetelen, mut silti vaan heiluu. Ketuttaa stana :D

tuo on ihan normaalia ensimmäisinä kertoina kun penkkiä teet. Itsellä oli sama ongelma kun penkkiä ekoja kertoja tein. Keskity vaan tekniikkaan kunnolla niin kyllä se siitä kohta alkaa sujumaan.

Itsellä oli sama ongelma, kun ensimmäisiä kertoja penkkiä kokeilin (joskus 12 kesäisenä). Olin vielä niin tikku (ja olen kyllä vieläkin), että ei oikein luonnistunut. No, nyt on toki massaa jo jonkun verran tullut ja tekniikkakin suht hyvä, niin eipä ole pitkään aikaan enää tuota ollut. :) Tekniikka siis ensin kuntoon, kaikki laitteet ym liikkeet vaativat totuttelua.

Varmista, että asento on hyvä. Nosta vaikka ensin jalat penkille niin, että selkä on kunnolla kiinni penkissä. Sitten laske jalat paikoilleen(ellet tee armeija tyylillä), asettele kädet hyviin kohtiin(varmista, että tanko on hyvin. Välillä saattaa olla 5-10cm enemmän penkin toisella puolella ja se aiheuttaa epätasapainoa), pidä perse penkissä ja työnnä rintaa ulospäin ja työnnä tankoa hieman kokeillaksesi, onko asentosi tukeva. Sitten vain opettelemaan liikerata ja tekemään toistoja.

Kyllä täällä nopeesti saa hyviä vastauksia. Kiits, ei siinä kait sit muuta ku vaan hiomaan tekniikkaa kuntoon. Kaipa se siit lähtee :)

Voimapyörä ottaa selkään ja aika paljon käsiin ja olkapäihin. Onko tämä normaalia vai teenkö jotain väärin?

Moi =)) oon kans uus täällä ja haluaisin kysyä et mitkä laitteet ja toistot ois parhaita pepulle ja jaloille? haluan siis suuremman pepun ja suuremmat jalat. :)
kiitos

@jopex, voimapyörä on aika monivaltainen liike, johon osallistuu niin jalat, selkä kuin myös yläkroppa. Eli on normaalia, että voimapyörä ottaa noihin. Tietenkään "ottaminen" ei saa olla kipua. Voimapyörässä on helppoa rikkoa selkä, jos ei osaa pitää pakettia kasassa.

@qitat, jalkaliikkeet ylipäätään. Kyykky ehdoton. Sit smithkyykky, mave, sjmave, yhden jalan mave, askelkyykky eteen taakse ja paikallaan, prässi, yhden jalan prässi, hackkyykky, reverse hypers, ghr, jalkojen koukistus ja ojennus... mitäs jäi sanomatta...

@jopex, voimapyörä on aika monivaltainen liike, johon osallistuu niin jalat, selkä kuin myös yläkroppa. Eli on normaalia, että voimapyörä ottaa noihin. Tietenkään "ottaminen" ei saa olla kipua. Voimapyörässä on helppoa rikkoa selkä, jos ei osaa pitää pakettia kasassa.

Oon tehnyt liikkeen silleen että oon menny polvilteen maton päähän ja voimapyörä on siinä lattialla polvien edessä. Siitä sitten olen rullannut voimapyörää eteenpäin niin että olen melkein vaakatasossa lattiaan nähden (heikot vatsalihakset :)) ja sitten tästä rullataan voimapyörä takas lähtöasentoon. Ei kai tää liike sen monimutkasempi oo? Oon lähteny sellatteesta hieman kumarasta asennosta. Aika ikävän tuntunen selälle jos yrittää pitää selkää suorana ja näin tätä liikettä ei ilmeisesti kuulu tehdä?

Oho kylläpä sai yksinkertasen asian kuulostaan vaikeelta :D

voimapyörä on helvetin vaikea liike ja monimutkanen. Ei pidä ajatella, että kunhan vain takaisin pääsee. Sillein sitä ittensä rikkoo. En tiedä sun treenihistoriasta mitään, mut jos et ole paljon tehnyt keskikropan duunia ja muutenkin keskikehon lihaksiston hallinta on vierasta sulle, kannattaa ehkä koittaa saada tuntumaa vaikka hooverilla. Siinä keskikehon asento on suunnilleen sama kuin voimapyörän ala-asennossa. Voimapyörässä monesti takaisintulemisessa alaselkä notkahtaa tai sit yritetään nykäsemällä saada ittensä ylös.

Edit. hooveriin voi saada haastetta siten, että alkuasennon otettuaan alkaa hivuttaa jalkateriä taaemmas

voimapyörä on helvetin vaikea liike ja monimutkanen. Ei pidä ajatella, että kunhan vain takaisin pääsee. Sillein sitä ittensä rikkoo. En tiedä sun treenihistoriasta mitään, mut jos et ole paljon tehnyt keskikropan duunia ja muutenkin keskikehon lihaksiston hallinta on vierasta sulle, kannattaa ehkä koittaa saada tuntumaa vaikka hooverilla. Siinä keskikehon asento on suunnilleen sama kuin voimapyörän ala-asennossa. Voimapyörässä monesti takaisintulemisessa alaselkä notkahtaa tai sit yritetään nykäsemällä saada ittensä ylös.

Edit. hooveriin voi saada haastetta siten, että alkuasennon otettuaan alkaa hivuttaa jalkateriä taaemmas

Joo aika vähäiseks on jääny vatsareeni. Joten täytyypä varmaan vaihtaa liikettä johonkin yksinkertasempaan.

voimapyörää voi myös aloittaa tehdä siten, että tekee sen seinää kohti. Eli pyörä ottaa kiinni seinään, ennen kuin ehdit ala-asentoon. ei tarvitse mennä niin pitkälle siis.

onko tämä totta?

Jostain luin, että jos omaa lättänäpepun, niin ei ole mahdollista salilla siitä tehdä hyppyrimäistä ja isompaa, vaan että se pienenis entisestään?:(

Jostain luin, että jos omaa lättänäpepun, niin ei ole mahdollista salilla siitä tehdä hyppyrimäistä ja isompaa, vaan että se pienenis entisestään?:(

SYÖ, ja kyykkää niin hyvä tulee, jos oot naispuolinen niin :thumbs::thumbs:

Ps. Kehityskuvia? ;D

Back
Ylös Bottom