Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mikä virallisesti luetaan oikeaksi punnerrukseksi? kaikissa testeissä mis olen ollut niin vaaditaan et nyrkkiin pitää rinnan osua jota joku pitää alla...mut joskus ajattelen et pitäskö rinnan ihan lattiaan asti mennä?
Pari tyhmää kysymystä: Olen nyt kolmisen viikkoa käynyt salilla 3 kertaa viikossa, yksi jakoisella ohjelmalla.
Alussa lihakset olivat seuraavana päivänä aika kipeät, niin että tiesi tehneensä jotain. Kuuluisiko lihasten olla seuraavana päivänä kipeät, koska enää ne ei ole. Joka kerta treenaan kuitenkin täysillä?
Entäs miten toi hakutoiminto oikeen toimii? Mitä tahansa haenkin, tulee satoja-tuhansia keskusteluja vastaukseksi. Sieltä on aika vaikea löytää haluamansa tieto.
Kiitos.
Olen ajatellut siirtyä 2-jakoiseen ohjelmaan ja foorumilla on moneen otteeseen suositeltu seuraavanlaista jakoa:
- etureidet, pohkeet, rinta, ojentajat, olkapäät
- hauis, selkä, takareidet, epäkkäät
Olen kuitenkin huomannut, että ainakin omalla kohdallani takaolkapäiden treenaaminen kohdistuu osaksi myös yläselän lihaksiin. Myös vipunostot sivuille kohdistuvat osaksi epäkkäisiin.
Tämän vuoksi tuntuisikin hieman tyhmältä treenata olkapäät kokonaan ensimmäisissä treeneissä ja sitten toisella treenikerralla keskittyä selkään ja epäkkäisiin. Molemmat treenit tulisivat kohdistumaan osaksi samoihin lihaksiin ja esim. olkapäätreenin jälkeen yläselän treenaaminen voisi olla vaikeaa.
Äjattelinkin, että voisinko muokata tuota yllä olevaa jakoa tällaiseksi:
- etureidet, pohkeet, rinta, ojentajat, etuolkapäät
- hauis, selkä, takareidet, epäkkäät, sivu- ja takaolkapäät
Aiheuttaako tällainen jako kenties joitain ongelmia vai voisiko se toimia ihan hyvin?
Voit myös venytellä sarjojen välissä.Millä aika välillä kandee takareidet venyttää, ennen ja jälkeen treenin?
kyykättyäni on takareidet ihan jumissa.
Jos meinaat lihaskasvua, niin ainakin huonontamalla unta se sitä hidastaa. Voi olla muitakin hidastavia vaikutuksia. Se myös kerää elimistöön sisäelinten ympärille rasvaa.Mahtaakohan stressillä olla jonkinsortin vaikutus 'kasvamiseen' ?
Jos meinaat lihaskasvua, niin ainakin huonontamalla unta se sitä hidastaa. Voi olla muitakin hidastavia vaikutuksia. Se myös kerää elimistöön sisäelinten ympärille rasvaa.

Voisko joku neuvoa, minkälaisia liikkeitä ja mitä ravintoa syömällä saisin painoni nostettua? Painan 66,2 kg, rasvaprosentti 7,5 ja 176cm pitkä. Neuvoja? Käyn punttiksel säännöllisesti, mut paino pystynyt samana jo ~ 3 kuukautta, haluaisin saada 72kg ja suhteellisen pienellä rasvaprosentilla.
Kiitos.![]()
Tuli mieleen että millä liikkellä haba kehityy parhaiten? Koska itseltäni ei paljon sitä löydy ja nyt olen salilla alkanut treenaamaan niin ois kiva tietää.
Scotti hauiskääntöä, haukkaa tangolla, haukkaa käsipainoilla, haukkaa taljassa, haukka missä vaan. Äläkä unohda rintalihaksia, muuten et ole autenttinen Rinta-Hauispelle

Riippuu iha siitä mis ajassa ton 6.3km hiihdit..Onko mulla huono kunto kun 6.3km hiihtämistä oli täyttä tuskaa.
Mut toiseks siihen vaikutti ei-luistelusukset, ei vahatut ja henkisesti olin aivan naatti.

Riippuu iha siitä mis ajassa ton 6.3km hiihdit..![]()