Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Höpöhöpö juttuja moiset. Ostele ihan perus prodeja ja laita toiki raha vaikka kreatiiniin ja glutamiiniin jos jotain haluat lisäksi. Varmasti toimii paremmin.

onko kyykyssä pakko olla kantapohjat maassa.? haittaako se mitään jos ei ole.?
No tuleehan siitä aivan helvetin hutera asento jos ei ole, eli pitää olla koko jalkapohja maassa, myös kantapäät. Ei kukaan varpaillaan kyykkäile. Jos sulla on kireet akillesjänteet eli kantapäät nousee helpolla niin kokeile lankkua siellä kantapäiden alla tai osta painonnostokengät.

En viittinyt tehdä uuden threadin vaan ajattelin vaan sellaista että, onkos teillä samat painot päällä suoratangolla ja mutkatangolla hauiskäännöissä?

Mulla olisi typerä kysymys, mutta onko mitään valmistetta, joka boostaisi lämmöntuotantoa? Joo, tiedän syömällä paremmin, säännöllisimmin jne. toimisi lämmöntuotanto tehokkaammin. Mulla on kuitenkin luonnostaankin älyttömän huono verenkierto ja aina paleltaa. Vinkkejä?

Mistä voi johtua, että selän ja muiden vetävien lihasten kehitykselle ei näy mitään loppua, mutta mikään punnerrusliike ei kehity? Penkkiin en ole pitkään aikaan lisännyt painoa, viimeisessä sarjassa jos yrittää saada viime kertaa enemmän toistoja niin menee failureen, pystärissä ja kyykyssä sama juttu. Oon koittanut myös ottaa painoja aina takas ja taas uudelleen lisätä, mutta jumittuu aina samaan painoon. Maveen, ylätaljaan/leuanvetoon, alataljaan/kulmasoutuun ja suorinjaloin maastavetoon saa laittaa melkeimpä 5 kg lisää joka reeniin. Ruokavalio on takuulla kohdallaan, kaloreita on vähintään +500 ja makrot melko lähellä 30/40/30. Ohjelmastakaan sen ei pitäisi olla kiinni, teen alakroppatreenissä kyykyn aina ekana ja yläkroppatreenissä penkin, toistomäärätkin vaihdan tammikuussa viiteen, joten ehkäpä silloin jatkuu punnerrusliikkeiden kehitys. Mutta silti. Kaiketi johtuu geeneistä? Vai pitäisikö mun vaan olla tyytyväinen siihen, että edes jotkut tulokset nousee reippaasti, olla välittämättä ja jatkaa reeniä?

Mulla olisi typerä kysymys, mutta onko mitään valmistetta, joka boostaisi lämmöntuotantoa? Joo, tiedän syömällä paremmin, säännöllisimmin jne. toimisi lämmöntuotanto tehokkaammin. Mulla on kuitenkin luonnostaankin älyttömän huono verenkierto ja aina paleltaa. Vinkkejä?

Fastilta ainakin löytyy Burner -niminen valmiste, jossa on kyljessä mainittu tällainen vaikutus. Linkittää ei saa, joten googleta. Itse kiskoin tuollaisen purkin muutamia kuukausia sitten, enkä ainakaan levossa huomannut mitään vaikutusta. Salilla tuntui kyllä hiki virtaavan normaalia enemmän. Aineenvaihdunnan tehostamiseen tuo vissiin on tarkoitettu, joten en tiedä toimiiko tuohon sinun vaivaan. Enkä muutenkaan tiedä, onko tuosta mitään iloa + se purkki on aika kallis.

Pastetaanpas tänne tuo kysymys tuolta "Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!" -osiosta, kun ei sinne näytä tulevan vastausta (ja ehkä kysymys tänne kuuluukin paremmin :))

Tässä nyt on tullut jo muutaman päivän ajan pohdittua, josko alottais vakituisen lenkkeilyn (2-3x/vko) ja satunnaiset kotopuntit päälle. Kysymykset tulee lähinnä maitorahkaan sun muihin protskuaineisiin. Mikä on paras proteeininsyöntiajankohta: pitkin päivää, aamulla, illalla, ennen lenkkiä vaiko lenkin jälkeen? Kannattaako yleensäkkin proteiinin syöminen laihduttamiseen (tai kiinteyttämiseen) ja onko proden syöminen kuinka kannattavaa, jos vain lenkkeilee aktiivisesti, tavoitteena pudottaa vähän painoa ja kiinteyttää lähinnä mahaa? Entä mitä muita kiinteyttämis vaihtoehtoja on olemassa, semmoisia joissa mielenkiinto pysyy, eikä mene vain toivottamaan nyhjäämiseen?

Strategiset mitat tällä hetkellä ~180cm ja ~80kg. Pyrin nyt muutenkin muuttamaan syöntitottumuksia, normaalisti tulee syötyä sitä, mitä käteen sattuu, ei väliä onko tuote roskaruokaa vai mitä :)

Pastetaanpas tänne tuo kysymys tuolta "Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!" -osiosta, kun ei sinne näytä tulevan vastausta (ja ehkä kysymys tänne kuuluukin paremmin :))

Tässä nyt on tullut jo muutaman päivän ajan pohdittua, josko alottais vakituisen lenkkeilyn (2-3x/vko) ja satunnaiset kotopuntit päälle. Kysymykset tulee lähinnä maitorahkaan sun muihin protskuaineisiin. Mikä on paras proteeininsyöntiajankohta: pitkin päivää, aamulla, illalla, ennen lenkkiä vaiko lenkin jälkeen? Kannattaako yleensäkkin proteiinin syöminen laihduttamiseen (tai kiinteyttämiseen) ja onko proden syöminen kuinka kannattavaa, jos vain lenkkeilee aktiivisesti, tavoitteena pudottaa vähän painoa ja kiinteyttää lähinnä mahaa? Entä mitä muita kiinteyttämis vaihtoehtoja on olemassa, semmoisia joissa mielenkiinto pysyy, eikä mene vain toivottamaan nyhjäämiseen?

Strategiset mitat tällä hetkellä ~180cm ja ~80kg. Pyrin nyt muutenkin muuttamaan syöntitottumuksia, normaalisti tulee syötyä sitä, mitä käteen sattuu, ei väliä onko tuote roskaruokaa vai mitä :)

syöt sen maitorahkan sillon kun sattuu maistumaan. periaatteessa iltaa myöten olis hyvä saada enemmän proteiinia kuin aamusta mutta perusjampalle se on tarpeetonta hifistelyä. rahkat ja soijarouheet ja kaikki muutkin miljoonat proteiinilähteet on hyvä ja terveellinen lisä ruokavalioon kaikille, riippumatta punttaako sata lasissa vai lenkkeileekö "sekuvaan".

lenkkeilyn kaveriksi uiminen oon mitä loistavinta aerobista liikuntaa ja kuntopiirejä joita löytyy loputtomasti netistä on hyvä tehdä. ryhmäliikuntahommissa eli ihan perus jumpissakin käyminen on suositeltavaa, kyllä ne pumppia vetävät 50 kiloset neitokaiset tietävät mitä tekevät.

Kertokaas mulle seuraavat asiat:

- Haittaako se jos treenaa rinnan ja selän samana päivänä? Eli lähinnä olosuhteiden pakosta joutuu näin tekemään, mutta onko tästä haittaa esim. jomman kumman lihasryhmän kehittymiselle?

- Mitä tarkottaa "progressiivinen treenaus"?

- Käytän Ice Power-kylmägeeliä silloin tällöin, mutta heti käyttämisen alettua alkaa silmissä tuntua eikä meinaa ne silmät pysyä edes auki. Normaalia?

- Eritelkää mulle lihasryhmät vetäviin ja työntäviin?

KIITOKSIA :worship:

Kertokaas mulle seuraavat asiat:

- Haittaako se jos treenaa rinnan ja selän samana päivänä? Eli lähinnä olosuhteiden pakosta joutuu näin tekemään, mutta onko tästä haittaa esim. jomman kumman lihasryhmän kehittymiselle?

Ei ole haittaa.

- Mitä tarkottaa "progressiivinen treenaus"?

Nousujohteinen.

- Käytän Ice Power-kylmägeeliä silloin tällöin, mutta heti käyttämisen alettua alkaa silmissä tuntua eikä meinaa ne silmät pysyä edes auki. Normaalia?

Se on vahvaa tököttiä. Joillekkin voi aiheuttaa kaltaisia oireita.

- Eritelkää mulle lihasryhmät vetäviin ja työntäviin?

Työntävät; Rinta, etureidet, olkapää, ojentajat.
Vetävät: Selkä, takareidet, takaolkapäät, hauis, pohkeet

Mikä on teidän mielestä paras liike ojentajille?

Liikunta itsessään auttaa, kun ääreisverenkierto paranee. Börnerit ja burnerit tuossa tarkoituksessa voi mielestäni unohtaa.

Back
Ylös Bottom