Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Ainakin etuolkapäihin.

Oma kyssä; Mites ku treenaan nyt kolmatta viikkoa 1-jakoisella, ja tämän kolmannen kierron jälkeen pidän kevyen viikon, niin voinko nyt viimeisen kierron viimeisessä treenissä vetää sarjat ihan loppuun asti?

Tohon wepperin kysymyksee vähä jatkoo, onko fiksu vetää ittensä iha paskaks enne kevyttä viikkoa? Ite oon pari kertaa nyt kokeillu semmosta, että enne kevyttä viikkoa oon kiskonu perus liikkeissä iha pakkotoistojen tai vastaavien kera itteni puhki. Tuntunu tosi hyvältä ja oon pystyny paljo levollisemmin huilailee, ku paikkoi on kolottanu vielä pari päivää. :)

Tohon wepperin kysymyksee vähä jatkoo, onko fiksu vetää ittensä iha paskaks enne kevyttä viikkoa? Ite oon pari kertaa nyt kokeillu semmosta, että enne kevyttä viikkoa oon kiskonu perus liikkeissä iha pakkotoistojen tai vastaavien kera itteni puhki. Tuntunu tosi hyvältä ja oon pystyny paljo levollisemmin huilailee, ku paikkoi on kolottanu vielä pari päivää. :)

No on toi mun mielestä iha ok vetää viimesetkin mehut kropasta irti ennen lepoviikkoo, siinä on kuitenkin sit viikko aikaa ni kerkee kovemmastaki reenista palautumaan. Ei pakollista, muttei varmaan pahakaan juttu.

Minkäpituiset tauot tulisi pitää kun hakee voimaa ja kun hakee massaa? Pidän yleensä aina 2min sarjojen välissä toistojen määrästä riippumatta

Tohon wepperin kysymyksee vähä jatkoo, onko fiksu vetää ittensä iha paskaks enne kevyttä viikkoa? Ite oon pari kertaa nyt kokeillu semmosta, että enne kevyttä viikkoa oon kiskonu perus liikkeissä iha pakkotoistojen tai vastaavien kera itteni puhki. Tuntunu tosi hyvältä ja oon pystyny paljo levollisemmin huilailee, ku paikkoi on kolottanu vielä pari päivää.

Kyl se siitäki riippuu minkälaisia treeniviikkoja on sitä ennen takana.
Periaatteessa voit hakea vikalla viikolla vähän ylikovaa treeniä, jonka kevennys kompensoi.
Ite en aikasemmin ees jaksanu miettiä mitään ja painoin aina kovaa ja kevyet viikot oli ekan 2 vuoden aikana yks viikon reissu Barcelonaan :D

Minkäpituiset tauot tulisi pitää kun hakee voimaa ja kun hakee massaa? Pidän yleensä aina 2min sarjojen välissä toistojen määrästä riippumatta

Perustana voit pitää että massaan lyhyemmät, ja voimaan paljon pitemmät.
Massankasvatuksen ideana on kuitenkin väsyttää sitä lihasta ja voima taas on hermostollista, jolloin se pitempi lepo tulee tarpeeseen.

Mitä kannattaisi tehdä penkissä Miken 2x6-tysdeemin jälkeen ? Voimaa haluaisin, eikä toi taida olla ihan siihen paras mahdollinen...ehkä joku 3x3 tai... 5x2 ?
Sinänsä en edes tiedä kannattaako vaihtaa, mutta outoa, että penkissä pystyisi tekemään monta kuukauttta samoilla toisto- ja sarjamäärillä, mutta kaikkiin muihin liikkeisiin neuvotaan tuomaan sitä vaihtelua.

Ohjelma on Powerhousun "Fiksu nelijakoinen" : http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=70667&highlight=Fiksu+nelijakoinen

Noni eli muutama rautainen kysymys ruokavaliosta.

Tämän hetkinen bulkki-ruokavalio on ollut suurin piirtein tälläinen:

Aamu:

50g kaurahiutaleita
50g mysliä
300g rahkaa
3dl maitoa
kuppi kahvia

Kouluruoka, koostan ateriani siellä:

6dl maitoa
3 näkkileipää ilman voita
+ salaatti ja vähän ruokaa

Ennen salia:

100g täysjyvä pastaa
100g raejuustoa
50g tonnikalaa
3dl maitoa

Palkkari, 25g malto, 25g panimosokeri, 30g protsku, 10g glutamiini, 5g kreatiini

Salin jälkeinen ruoka:

Banaani
50g pastaa
3dl maitoa
100g raejuustoa

Iltapala 1 :

4 kananmunaa
30g rypsiöljyä
100g tonnikalaa (vedessä)

Iltapala 2 :

30g rypsiöljyä
300g rahkaa

Kysymys koskee salin jälkeistä ateriaa. Kannattaako silloin syödä korkea glykemeenistä ravintoa, joka antaa suuren insuliinivasteen? Tähän asti olen syönyt palkkarin lisäksi, kuten edellä huomaatte, vaaleaa pastaa ja banaanin salin jälkeen, että saisin insuliinin vielä korkeammalle. Kannattaisiko minun vaihtaa tämän salin jälkeinen ateria täysjyvä pastaan ja banaanin sijasta syödä jotain ei niin suurta insuliinivastetta aiheuttavaa ruokaa?

Ja toinen kysymys. Olen tähän asti pääsääntöisesti jakanut hiilarit aamuun, ennen salia ja salin jälkeen. Välipäivinä olen syönyt kolmella ensimmäisellä aterialla päivän hiilarit. Kannattaako välipäivinä tiivistää todella suuri osa (yli puolet?) hiilareista aamuun, koska eikö silloin insuliini herkkyys ole suuri?

Ja muutenkin kommenttia, kritiikkiä, neuvoja ja offtopicia KIITOS! :whip:

eli kysymys tosta palautusjuoman sekoittamisesta, jos ny lähetään siitä oletuksesta että ne aineet jota sinne sekotetaan on ufs ion92, ufs creatine ja ufs malto, niin kuinka paljon mitäkin pitäisi laittaa jos ne sekoitetaan vaikka puoleen litraan vettä ja jotai mehutiivistettä?

saa toki ehdottaa muitakin aineita jos joku tietää parempia tai sit jos tosta puuttuu jotain.

oon 187cm ja jotain 79kg, läskiä on jonkin verran (omasta mielestä liikaa) enkä haluaisi sitä ainakaan enempää, mutta lihaksiin haluaisin tietysti saada lisää.

eli kysymys tosta palautusjuoman sekoittamisesta, jos ny lähetään siitä oletuksesta että ne aineet jota sinne sekotetaan on ufs ion92, ufs creatine ja ufs malto, niin kuinka paljon mitäkin pitäisi laittaa jos ne sekoitetaan vaikka puoleen litraan vettä ja jotai mehutiivistettä?

saa toki ehdottaa muitakin aineita jos joku tietää parempia tai sit jos tosta puuttuu jotain.

oon 187cm ja jotain 79kg, läskiä on jonkin verran (omasta mielestä liikaa) enkä haluaisi sitä ainakaan enempää, mutta lihaksiin haluaisin tietysti saada lisää.

40g protskua, 40g maltoo, 5g kreaa. Eli
1dl protskua, 1dl maltoo, 1tl kreaa about. Tl = teelusikallinen.

empä muuallekkaan löytänyt niin ajattelin sitten tänne kirjottaa kun joku asiasta tietäväinen vastaa varmasti, nii kapeessa penkissä että pitääkö kyynärpäitten mennä niin sanotusti kroppaan kiinni vai sitte "kyynärpäät auki":david:

ja yks hyvä kikka vielä. Jos käytät rannesiteitä niin laita ne todella ylös kiinni. Silleen että se tanko pysyy koko aika luun päällä, eikä kaadu "tyhjän" päälle, eli ranne ei sais taittua liikaa.

ootko nyt tosissas? Haluisin nähä kuinka vahva oot vaikka vetämään ja kyykkäämään 5 vuoden päästä :D
Toki välillä on hyvä tehä treenejä tosi lyhyillä palautuksilla.

Back
Ylös Bottom