Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Oisko paha ottaa treenipäivänä pari tuntia treenin jälkeen pari-muutama olut?

Riippuu tavoitteista.
Ei tosta ainakaan hyötyy oo. Ite oon pyrkiny ne paritkin kaljat ottamaan välipäivänä jos on ottanu.
Ja kunnon tumut on sit asia erikseen, ne ei oo suositeltavia missään tilanteessa.
Kehittymisen kannalta siis.

Ihan pakko kysyä: Kehittyykö vatsalihakset paremmin esim 2x10 sarjaa tehden, vai 2x20 sarjalla?

Onko laktoosista jotain haittaa palautusjuomassa? http://ufsweb.myvisio.com/showpage.asp?id=4984 sanotaan "Heraproteiinikonsentraatti sisältää liikaa rasvaa jolloin juoman imeytyvyys hidastuu. Konsentraatin sisältämä laktoosi ei myöskään ole eduksi palautumisprosessissa." Eli eikö palkkariaineksia kannata sekottaa maitoon?

Eikös linkittäminen toisiin nettikauppoihin ole kiellettyä?
En usko että tolla laktoosilla on paljonkaan väliä, kuitenkin sen verran pieniä määriä noissa jauhoissa yleensä on. Ja laktoosihan on vain hiilaria. Rasva sit hidastaa proteiinien imeytymistä.

Mikä on semmone määrite kevyelle päivällle? Et about kuinka monella toistolla jne. Ite ku 2 jakosella reenailen ni oon tehny sellasta 20-25 toistoilla noin puolella siitä painosta millä yleesä teen. Tai kertokaa siis mite te teette keyyempänä päivänä? Ite en oikee osaa päättä et mikä suunillee ois kevyttä ku se voi olla sit liia raskasta tai sit liian kevyttä.

Mikä on semmone määrite kevyelle päivällle? Et about kuinka monella toistolla jne. Ite ku 2 jakosella reenailen ni oon tehny sellasta 20-25 toistoilla noin puolella siitä painosta millä yleesä teen. Tai kertokaa siis mite te teette keyyempänä päivänä? Ite en oikee osaa päättä et mikä suunillee ois kevyttä ku se voi olla sit liia raskasta tai sit liian kevyttä.

Vähennä toistoja, sarjoja ja painoja. Kevyt viikko pitää olla kevyt. Aivan selkee kevennys pitää olla.

Tuli tämmönen mieleen, kun täältä lukee, että ei saisi illalla ennen nukkumaanmenoa ottaa hiilihydraattia.

Täältä, kuitenkin bongasin "FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä "
dieettiruokavaliosta, että iltapalalla otettais tuota fast whey3. Eli kysymys kuuluu. Tuohan sisältää hiilihydraattia, eli onko tuo "vaaraton" määrä vai tekeekö ihan hyvää? :)
Itse käytän samanlaista, mutta eri merkkistä jauhetta. Jos olen saanut oikean mielikuvan, niin eikös tuo sisällä "nopeaa" hiilihydraattia, vai olenko ihan hukka teillä? :)

Iltapala
Fast Whey3, 40 g
Oliiviöljy, 15 g

Tuli tämmönen mieleen, kun täältä lukee, että ei saisi illalla ennen nukkumaanmenoa ottaa hiilihydraattia.

Täältä, kuitenkin bongasin "FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä "
dieettiruokavaliosta, että iltapalalla otettais tuota fast whey3. Eli kysymys kuuluu. Tuohan sisältää hiilihydraattia, eli onko tuo "vaaraton" määrä vai tekeekö ihan hyvää? :)
Itse käytän samanlaista, mutta eri merkkistä jauhetta. Jos olen saanut oikean mielikuvan, niin eikös tuo sisällä "nopeaa" hiilihydraattia, vai olenko ihan hukka teillä? :)

Iltapala
Fast Whey3, 40 g
Oliiviöljy, 15 g

Kyse on niin pienistä määristä hiilihydraattia, ettei kannata stressata. Nämä ohjeistukset ovat muutenkin suuntaa antavia ja niitä ei kannata ihan täysin kirjaimellisesti ottaa. Se gramma hiilaria mikä tuosta tulee ei tee sinulle pahaa :)

Iltapalasi on varmasti ihan ok tuollaisenaan. Kuituja toki ei olisi pahaksi nauttia kun ne muutenkin hidastaa imeytymistä. Hifistelyä ehkä jo :)

Miten te muut pakkislaiset treenaatte ojentajia?

Itse olen treenannut ne rintapäivänä niin, että penkkipunnerrusten ja vinopenkkien jälkeen 3x10-8 ranskalaisia/skullcrushereita + ojentajapunnerrus taljalla samat sarjat ja toistot.
Lisäksi teen kapeeta penkkiä muutaman päivän palauttelun jälkeen rintapäivästä 1x12, 1x8 ja 2x6 lisäten painoja aina seuraavalle viikolle, jos viimenen kutonen menee helposti.

Tällä tavalla tullut kehitystä ihan hyvin tähän asti, mutta viime viikkoina alkanut junnata paikoillaan ja jotain uutta pitäisi keksiä. :rolleyes:

Eli kertokaapa joku viisas, miten ne hauisten peilikuvat räjäytetään taas kasvuun. :hyper:

ei auta. Hormonitoimintas pistää kampoihin, joten on parempi mahduttaa treeni tuntiin. Mm. kortisolitasot nousee, testot laskee, insuliiniresistenssi iskee ym. kivaa.
Enempi ei ole aina parempi

Kertokaa liike, jolla saa leveän selän yhtä 1-15kg käsipainoa käyttäen ison selän? Teen jo vipunostoa ja tommosta "rowingia", eli että jalka ja käsi penkillä ja nostan toisella kädellä painoa itseäni kohti eteenpäin nojatessani.

Back
Ylös Bottom