Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

CCRyder tarkotti enemmän kuin selvästi että tehdäänkö nuo sarjat nousevilla painoilla. Siis kukaan ei pysty tekemään 4x10 jos ensimmäinen sarja on jo loppuun saakka vedetty. Sen ja noiden leukojen 3x max - ohjeen ristiriitaa siis mietittiin. En kyllä itsekään sitä käsitä miksi se on noin. Kai sen voi yhtä hyvin tehdä lisäpainoilla ne leuat, niin että aina pyritään siihen 4x10.

No niin, jotkut sentään tajuaa oikeinkin mun pointin. HessuHopolle vaan terveisiä sinne Ankkalinnaan...

Tuli muutenkin mieleen, että varsinkin aloittelijalla saattaa olla vaikeuksia leuoissa vetää 3/4 x 10 muutenkin, puhumattakaan lisäpainoista. Jos aloittelija pystyy vaan muutamaan leukaan, niin sarjathan voi mennä esim. 4 + 3 + 3, kun muissa liikkeissä toistoja tulee huomattavasti enemmän. Onko Arska sittenkin ollut ohjelmineen erehtyväinen :dance: jos toi nyt edes on Arskan ohjelma.

Itse suosittelen lämpimästi 1-jakoista ja HST-ketjuakin kannattaa vilkaista, mutta viisaammat jatkakoon.

Missä sijaitsevat "forkut"?

Arnoldilta kysyttiin '' how often you train'' vastaus oli omalla hauskalla aksentillaan, että ''eevri dei''
Sitten mm täältä jostain luin, että mm Riku Kiri treenasi useita kertoja päivässä.Täällä pidetään esim viidesti viikossa liiallisena.Perustuuko tuo päivittäin treenaaminen, tai aamuin illoin treeni puhtaasti lääkeaineiden käyttöön ja siksi tavalliselle puuron syöjälle se ei onnistu? Selittäkäähän mulle vähän tätä tavan harrastajan ja ammattilaisen treenausta.Miksi ammattilaiset pystyvät treenaamaan niin paljon enemmän ja tulosta tulee?

Terve olen aloittamassa bodaamista ja tein sitävarten tämmöisen ruokaohjelman. Mitä mieltä olette, onko kaikkia tarpeeksi liikaa/liian vähän. Olen 165cm / 50 kg

Aamiainen: eloveena kaurapuuroa 1 annos, 2 dl maitoa, jotain marjoja 1 dl
Päivällinen: riisiä 100g, broilerin koipi 100g, 2dl maitoa
välipala1: rahkaa 100g, ananasta 100g
lounas: makaroni 100g, jauheliha 100g, 2 ruisleipää, 2 dl maitoa
välipala2: rahkaa 100g, ananasta 100g
iltapala: Tonnikalaa 100g, 2 ruisleipää, 2 dl appelsiini mehua

tästä koostuis noin:
2050kcal 135g prot. 300g hh. 45g rasvaa

Arnoldilta kysyttiin '' how often you train'' vastaus oli omalla hauskalla aksentillaan, että ''eevri dei''
Sitten mm täältä jostain luin, että mm Riku Kiri treenasi useita kertoja päivässä.Täällä pidetään esim viidesti viikossa liiallisena.Perustuuko tuo päivittäin treenaaminen, tai aamuin illoin treeni puhtaasti lääkeaineiden käyttöön ja siksi tavalliselle puuron syöjälle se ei onnistu? Selittäkäähän mulle vähän tätä tavan harrastajan ja ammattilaisen treenausta.Miksi ammattilaiset pystyvät treenaamaan niin paljon enemmän ja tulosta tulee?

Syitä on monia. 1.) Ammattilaisilla puurot terästetty, minkä vuoksi palautuminen on nopeampaa. 2.) Ohjelmat on usein ammattibodareilla hyvin moneen osaan jaettu, joten lihat tulee treenattua vain noin kerran viikossa. 3.) Ammattilaisten ura ja treenaus on kestänyt jo monia vuosia, jopa vuosikymmeniä, joten pohjat on aivan erilaiset kuin muutaman vuoden salilla käyneellä. Keho tottuu pikkuhiljaa treeniin ja sen määrään, joten sitä on lisättävä jos haluaa kehittyä. Kun kolme kertaa viikossa ei riitä, tehdään neljä jne. 4.) keksi itse lisää, tuossa tärkeimmät. :)

Terve olen aloittamassa bodaamista ja tein sitävarten tämmöisen ruokaohjelman. Mitä mieltä olette, onko kaikkia tarpeeksi liikaa/liian vähän. Olen 165cm / 50 kg

Aamiainen: eloveena kaurapuuroa 1 annos, 2 dl maitoa, jotain marjoja 1 dl
Päivällinen: riisiä 100g, broilerin koipi 100g, 2dl maitoa
välipala1: rahkaa 100g, ananasta 100g
lounas: makaroni 100g, jauheliha 100g, 2 ruisleipää, 2 dl maitoa
välipala2: rahkaa 100g, ananasta 100g
iltapala: Tonnikalaa 100g, 2 ruisleipää, 2 dl appelsiini mehua

tästä koostuis noin:
2050kcal 135g prot. 300g hh. 45g rasvaa

Proteiinia tulee ainakin riittävästi. Silti tekisin ITSE niin, että aamulla isompi annos puuroa (tuplat) ja maidon tilata esim. rahka. Marjat on ok, jos vielä jaksaa.

Illalla taas mehu pois ja rypsäriä ruokalusikallinen tilalle tai kourallinen pähkinöitä.

Kaks kertaa ananasta on kans ehkä vähän liikaa. Toisella kerralla vaikka aamun marjat tms.

Jos kaveri painaa 50kg ja tarkoituksena kasvaa, niin ihan turha tosta on mitään ananaksia alkaa pois napsimaan. :D Muista kuitenkin stez, että kun painoa tulee lisää (toivottavasti ainakin), niin kulutuskin nousee. Eli sitä mukaa kun kasvat, niin lisää kaloreita koneeseen.

yks hyvä keino on pyytää kaveria auttaa, otat pyyhkeen/tangon tai vastaavan ja vedät sen pään yli ihan ku tekisit ranskalaista ja kaveri vetää alaspäin. Ainoa keino mil oon ite kunnolla saanu venytettyä.

Syitä on monia. 1.) Ammattilaisilla puurot terästetty, minkä vuoksi palautuminen on nopeampaa. 2.) Ohjelmat on usein ammattibodareilla hyvin moneen osaan jaettu, joten lihat tulee treenattua vain noin kerran viikossa. 3.) Ammattilaisten ura ja treenaus on kestänyt jo monia vuosia, jopa vuosikymmeniä, joten pohjat on aivan erilaiset kuin muutaman vuoden salilla käyneellä. Keho tottuu pikkuhiljaa treeniin ja sen määrään, joten sitä on lisättävä jos haluaa kehittyä. Kun kolme kertaa viikossa ei riitä, tehdään neljä jne. 4.) keksi itse lisää, tuossa tärkeimmät. :)

Ja aika moni "ammattilainen" saa elantonsa muualta kuin normipäivä töistä.
Ainakin itse jos saisin taloudellisen turvan jostain muualta ja voisin lopettaa talojen rakentamisen,ei olisi mikään ongelma treenailla vaikka joka aamu ja ilta.

Itse paukuttelen tällä hetkellä 1-jakoisella ja olin aiemmin treenaillut 3-4 kertaa viikossa.Nytten laiskottelun takia olen käynyt vain kahdesti viikossa ja huomasin, että selvästi paremmin alkaa painot nousta.Voiko tosiaan kahdesti viikossa riittää tuloksien paranemiseen? tuntuu nimittäin, että toimii paremmin, kun käy harvemmin.Treeniä takana noin kolmisen vuotta, missä on pieniä taukoja ollut aina välillä.

Ja aika moni "ammattilainen" saa elantonsa muualta kuin normipäivä töistä.
Ainakin itse jos saisin taloudellisen turvan jostain muualta ja voisin lopettaa talojen rakentamisen,ei olisi mikään ongelma treenailla vaikka joka aamu ja ilta.

Niin mutta mikä hyöty niitä lihaksia on hakata useasti päivässä, kun eihän se sillä kasva, vaan sillä ruualla, kunhan sen lihaksen kerran ''rikkoo''
Esim jos tekee aamulla kyykkysarjat jaloille, niin mitä hyötyä on enää illalla lähteä tekemään reisienojennuksia jne?

Proteiinipitoista puhdasta perusruokaa. Palkkariksi hyvälaatuista heraproteiinijauhetta, maltodextriiniä ja ehkä ripaus kreatiinia. Maltoa ei muuten kuin palkkarissa ja heraa päivän kulutuksen mukaan muun ruuan ohessa lisänä. Ravintopuoli ja treeniohjelma ovat aina ne ensimmäiset, jotka auttavat tavoitteissa paljon.

Mikään voima ei lisäravinteilla kasva.

Eikös ''Treenikierto'' tarkoita sitä että on kerran vetäny koko kropan/ohjelman läpi?

eli siis kun tuota supersarjaa kehotetaan käyttämään joka toisessa treenikierrossa niin siis sitä käytetään 1-jakoisessa ohjelmassa joka toisessa treenissä??

Tyhmä kysymys:rolleyes:

Eikös ''Treenikierto'' tarkoita sitä että on kerran vetäny koko kropan/ohjelman läpi?

eli siis kun tuota supersarjaa kehotetaan käyttämään joka toisessa treenikierrossa niin siis sitä käytetään 1-jakoisessa ohjelmassa joka toisessa treenissä??

Tyhmä kysymys:rolleyes:

Ei ei ei. Tuo pätee monijakosiin ohjelmiin. Voithan sää tehä joka toinen viikko yhen reenin supersarjoina esim. ne kädet.(tai mihin ikinä käytätkin supersarjoja)

Edit. Mä en tiedä sitä, että käytetäänkö 1-jakosessa termiä treenikierto. Periaatteessa ei, mutta kai se 1.treeni kierto on, kun reenataan se kroppa 3:sti läpi.

Ei ei ei. Tuo pätee monijakosiin ohjelmiin. Voithan sää tehä joka toinen viikko yhen reenin supersarjoina esim. ne kädet.(tai mihin ikinä käytätkin supersarjoja)

Edit. Mä en tiedä sitä, että käytetäänkö 1-jakosessa termiä treenikierto. Periaatteessa ei, mutta kai se 1.treeni kierto on, kun reenataan se kroppa 3:sti läpi.
Aaa okei :D niinkuin sanoin tyhmä kysymys :D

Jälleen kerran teit musta vähän viisaamman :D

e: mutta jos se 1-jakoisen treeni kierto on tollai mite luulet sen olevan nii eikö sitte ne seuraavat 3-treeniä seuraavalla viikolla kaikki tehdä supersarjoilla?? :D

Back
Ylös Bottom