Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Olen nyt käynyt noin 7 viikkoa salilla(3 x vko (3 jakoisella)) ja painoa on tullut 4 kg. onkohan nyt käynyt niin, että on tullut myös läskiä vai voiko tuo olla ihan lihasta? Ja tietenkin olen vetänyt naamaan kaikkea proteiinipitosta (raejuustoa, rahkaa, tonnikalaa, kanaa, heradrinkkejä joskus)

Varmaan osa ihan lihastakin, mutta eiköhän tuosta suurin osa ole nestettä.

Mitä haittaa on siitä, että teen penkin siinä kiskotanko-jutussa?:D en tiedä mikä sen nimi on mutta kuitenkin. kun siinähän ei tartte miettiä ollenkaan tangon tasapainossa pitoa. onko parempi vain tehdä ihan kunnon penkkipunnnerrus. syynä että olen tässä tehnyt on se että olen usein yksin salilla ja sillon ei ole kukaan varmistamassa jossen saa nostettua ylös

Mitä haittaa on siitä, että teen penkin siinä kiskotanko-jutussa?:D en tiedä mikä sen nimi on mutta kuitenkin. kun siinähän ei tartte miettiä ollenkaan tangon tasapainossa pitoa. onko parempi vain tehdä ihan kunnon penkkipunnnerrus. syynä että olen tässä tehnyt on se että olen usein yksin salilla ja sillon ei ole kukaan varmistamassa jossen saa nostettua ylös
Tukilihakset ei aktivoidu yhtä paljon smith:issä tehtäessä.

rintakehä: -Jos olet yksin salilla, niin älä nyt hyvä kaveri mene smith-vermeleessä nostelemaan penkkissä mitään maksimeita. Vai millä meinasit tulla sieltä tangon ja penkin välistä pois sitten kun ei nousekkaan?

Ei ne smithissä tehtävät liikkeet oikeastaan koskaan voita vapaalla tangolla tehtyä. Eikö salillasi ole mahdollista virittää mitään varmistusrautoja penkkiin tai vastaavaa? Tai kyykkyhäkkiä, jossa penkin voisi tehdä varmistuspinnojen kanssa? Lukkoja ei kannata käyttää jos yksin penkkailee että pääsee helpommin alta pois jos vahinko käy. Käsipainopenkki on kans oiva liike korvaamaan, jos ei tavan penkkiä voi tehdä.

kiitos neropatti kysyin kyllä ,mutta eipä osannut sanoa kun ei harasta tota kuntosali reenausta,foorumin taso nättää olevan todella korkea vastauksista päätellen

en maksimeita nostakkaan mutta kun yleensä sarjat loppuun asti vedän niin joskus on ihan loppu. siel on joo sellanen kyykkyteline missä vois kyllä sen tehä

onko jotain nimitystä penkkityylille, jossa jalat pidettäisiin penkin päällä koukussa? "samanlailla" kuin sotilaspenkissä, mutta ei ilmassa. tai onko tällästä tyyliä edes olemassa?

Mitä mieltä olette treeniohjelmastani?

Ma: Hauis
Ti: Rinta
Ke:Jalat
To:Selkä
Pe: Ojentajat ja olkapäät
La: Lepo
Su: Lepo

Liikkeitä per lihasryhmiä on 4-5. Sarjoja 3. Toistoja 8. Treenaan lihasta joka kerta kuolemaan asti. Kehitystä on tullut hyvin. Kysyisin vaan teiltä että mitä mieltä olette tosta mun ohjelmasta.

Mitä mieltä olette treeniohjelmastani?

Ma: Hauis
Ti: Rinta
Ke:Jalat
To:Selkä
Pe: Ojentajat ja olkapäät
La: Lepo
Su: Lepo

Liikkeitä per lihasryhmiä on 4-5. Sarjoja 3. Toistoja 8. Treenaan lihasta joka kerta kuolemaan asti. Kehitystä on tullut hyvin. Kysyisin vaan teiltä että mitä mieltä olette tosta mun ohjelmasta.
Tuo ei ole treeniohjelma. Tuo on treenijako ja vieläpä aika huono sellainen.

Oma päivä hauikselle on jo riittävä peruste nauraa koko ohjelmalle:D.

Lisäksi viiden päivän treenaus putkeen ei todellakaan ole hyvä idea; alussa se voi toimiakin mutta jos yhtään tosissaan treenaat, niin ainakaan loppuviikon harjoituksissa et pitkän päälle saa levon puutteen vuoksi itsestäsi irti lähellekään täyttä kapasiteettia ja kehitys hidastuu. Muutenkin voi aika pian olla ylikunto kolkuttelemassa nurkan takana.

Yksi syy on siinä, että moni tuntuu vähättelevän palautumisen merkitystä. Aina kun treenaat jotain, koko kroppa rasittuu, ja mitä useammin treenaat, sitä enemmän ylikunto uhkaa. Vielä kun vedät kaikki kuolemaan asti, niin saattaa homma alkaa jumittaan jossain vaiheessa.

Sanon taas kerran, että tämä on laji jossa enemmän ei ole välttämättä enemmän. Enkä näe järkeä siinä, että raahaudut salille treenaamaan pelkkää hauista, jonka treenaamiseen menee ainakin 15 minuuttia. Yhdistä se johonkin muuhun treeniin, niin saat nelijakoisen, ja päänkin kannalta yhden tärkeän välipäivän keskelle viikkoa.

Onko tossa edes huomioitu suorat ja epäsuorat rasitukset eri lihasryhmille, vai onko tää ns. ravistettu hihasta? Tosta sitä ei oikein näe, kun et kertonut liikkeitä.

Back
Ylös Bottom