Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Missä on penkissä hyvä pitää käsi ? Siis pitääkö pikkurilli olla siinä sileällä kohdalla, vai pitääkö peukalo olla siinä ?
Tankoja on monia erilaisia. Ota ote niin, että kun lasket tangon rinnalle kyynärvarsi on 90 asteen kulmassa lattiaan ja kattoon nähden, eli käsi osottaa suoraan kattoon* ja lattiaan.

*olettaen, että katto on suora, lattia nyt harvemmin on vinossa mihkään suuntaan ;)

Kiitoksia Hevonen.
Tämä seuraava on suht tyhmä kysymys, sillä siihen tuskin on vastausta, mutta kysytään kuitenkin. Eli minulla on solisluu mennyt kahdesti poikki ja toisella kerralla se pullistui hieman ylös- ja ulospäin ja viimmeksi kun tein kovaa hauis- ja olkapääreeniä niin alkoi tuntumaan olo hieman heikolta solisluussa ja siltä, ettei se oikein tue. Eli onko vaivaan mitään apuja ? Tosin olen melkein varma ettei ole.
Olen myös huomannut, että vasen se olkapään vieressä oleva lihas (piru ku ei nimi muistu), mutta kuitenkin se solisluun takana oleva lihas on paljon isompi, sillä olen joutunut tekemään sillä enemmän töitä, juurikin sen takia kun se solisluu ei täysin tue.

Juuri niin eli otetaan myötäotteella silleen, että peukalot on vastakkain ja tyyliin että kämmen on hieman vinossa pikkurillit alaviistossa. Ja kullä mutkatanko kyseessä. Mitäköhän ihmettä sönkkäsin jostain kulmatangosta :jahas:
Niin, toi on sitten hauiskääntö myötäotteella. Pääsuorittajalihakset kyynärvarren lihakset, eritoten m. brachioradialis. Eli hauis ei tee juurikaan työtä, muuta kuin hiukan tukevana ja avustavana lihaksena. Normaali hauiskääntö sitten vastaotteella, niin saadaan hauikselle kyytiä.

Tämä selitys siltä varalta, että sulle on väitetty sen olevan hauisliike.

Pitää huolta vaan veljestään.
Eihän toi ole huolenpitoa. Toi on pilkun viilaamista ja keskittymistä epäolennaisiin asioihin.

levon määrä

Jos treenaa 4 salikertaa ja 3 aerobista treeniä viikossa ja yksi lepo päivä, niin onko tämä(lepopäivä) tarpeeksi?

Olen jo tottunut tämän tyyliseen treeniin, joten luulen hermoston palautuvan.......

Kiitos

...uudelleen:kippis1:

Jos treenaa 4 salikertaa ja 3 aerobista treeniä viikossa ja yksi lepo päivä, niin onko tämä(lepopäivä) tarpeeksi?

Olen jo tottunut tämän tyyliseen treeniin, joten luulen hermoston palautuvan.......
Siinähän jo vastasit itsellesi. On se tarpeeksi mikäli susta tuntuu siltä, että se on tarpeeksi. Anna palaa vaan ja ota ylimääräinen lepopäivä tai kaksi jos siltä alkaa tuntumaan.

Paljonko porukka yleensä laittaa heraa palkkariin? Itse laitan sen 2dl. Olen miettinyt että onkohan toi liikaa yhdelle kerralle? 800g herapussi menee todella nopeasti tyhjäksi. Otan tuon 2dl heraa joka aamu ja ilta, olin salilla tai en.

apua

ostin tossa vähän aikaa sitten penkin ja oon alotellu vähän.. mitähän tolla vois tehä ja minkä laisia liikkeitä/ sarjoja . kun tulokset ei ole noussut.. nyt penkistä nousee n.45kg ja hauiksella n.30kg jaloille ei painot riitä kun on vaan 50kg painoja ja selällä en oo täysiä vetäny :D
kiitos jo etukäteen :whip:

ostin tossa vähän aikaa sitten penkin ja oon alotellu vähän.. mitähän tolla vois tehä ja minkä laisia liikkeitä/ sarjoja . kun tulokset ei ole noussut.. nyt penkistä nousee n.45kg ja hauiksella n.30kg jaloille ei painot riitä kun on vaan 50kg painoja ja selällä en oo täysiä vetäny :D
kiitos jo etukäteen :whip:

Kannattaa reenata tasapuolisesti kroppaa. Ojentajat on suuressa osassa penkissä. Toinen syy, miks tulokset ei nouse, mä oon 95% varma, että sä oot kokeillu liian usein maksimia. Jätä maksimin kokeilut pariks kuukaudeks pois ja alat tekemään näin:

1kk: 2-3*8-12
2kk: 2-4*6-8
3kk: 3-5*3-5

Joka 4. viikko kevyt. Ykskään sarja ei loppuun saakka. Ja muutenkin, koko kroppaa monipuolisesti.

Edit: Tämä siis penkille ''ohjelma''.

Kannattaa reenata tasapuolisesti kroppaa. Ojentajat on suuressa osassa penkissä. Toinen syy, miks tulokset ei nouse, mä oon 95% varma, että sä oot kokeillu liian usein maksimia. Jätä maksimin kokeilut pariks kuukaudeks pois ja alat tekemään näin:

1kk: 2-3*8-12
2kk: 2-4*6-8
3kk: 3-5*3-5

Joka 4. viikko kevyt. Ykskään sarja ei loppuun saakka. Ja muutenkin, koko kroppaa monipuolisesti.

Edit: Tämä siis penkille ''ohjelma''.

kiitos paljon :P

Paljonko porukka yleensä laittaa heraa palkkariin? Itse laitan sen 2dl. Olen miettinyt että onkohan toi liikaa yhdelle kerralle? 800g herapussi menee todella nopeasti tyhjäksi. Otan tuon 2dl heraa joka aamu ja ilta, olin salilla tai en.
Höh. Ei toi liikaa ole. Itse heitän saman verran, ja lähinnä naureskelen niille joilla on pieni nokare jotain jauhoa sheikkerin pohjalla. (No en oikeesti naureskele.) Siihen maltot ja kaakaot päälle, niin sheikkeri on puolillaan pelkkää jauhoa. :dance:

Tosin tota jauhon käyttöä muuten voisit miettiä. Itse saan ilman jauhojakin 2-3g proteiinia per painokilo. Joskus saatan yhden ottaa jos tuntuu ettei muuten tule täyteen. Pidän sitä siis tosiaan nimensä mukaisesti ravintolisänä, enkä osana ravintoa. Mutta mikäs siinä jos tykkää.

Mikä kyykkyäs tekniikassani saatta olla vialla kun tunnen aina liikken alimassa kohdassa kipua polvessa. Polvessani ei ole ollu aiksemmin mitään ongelmaa ja olen yrittänyt harjoitella videolta. Kuin paljon jalkojen välin pitäisi suunnilleen olla?

oon nyt niin sekasin näis treeneis eli kysyn viel et onko järkee vetää hiit treeni aamul jonka perää puntti

Ei. Tuo käypi vaan, jos sä teet aamulla intervallin ja illalla vasta reenin. Tai, aamulla reeni ja illalla(reilusti ennen nukkumaan menoa) intervalli. 3. vaihtoehto, että teet puntin jälkeen pienen aeroobisen treenin, kumminkin, että otat puntin jälkeen palkkarin ja sen jälkeen aeroobinen.

Ei. Tuo käypi vaan, jos sä teet aamulla intervallin ja illalla vasta reenin. Tai, aamulla reeni ja illalla(reilusti ennen nukkumaan menoa) intervalli. 3. vaihtoehto, että teet puntin jälkeen pienen aeroobisen treenin, kumminkin, että otat puntin jälkeen palkkarin ja sen jälkeen aeroobinen.

okei. mietin vaan ku aamulla olis reilusti aikaa et sais sen treenillä kulumaan

Nyt tarttis vähän mielipidettä/apua.

Eli jalkatreeniin pitäisi saada yksi uusi liike, joka ottaisi kunnolla pakaroihin. Tällä hetkellä teen jalkapäivänä kyykyt, sjmv:n + pohkeet. Askelkyykkyä koitin lisätä ohjelmaan, mutta se ei tunnu sopivan sinne. Nyt hyviä perseliikkeitä kehiin, kiitos.

En tiedä mikä on selkäpenkki, mutta vinopenkillä rinta tuettuna, tasapenkillä rinta tuettuna, ristikkäistaljassa selällään tuplina, ristikkäistaljassa kumartuen yhdellä kädellä, istuen penkillä kumartuen ja seisoen kumartuen tuplina tai yksinään. Onhan noita tapoja.

Vyökin tukee selkää hyvin jos tekee ilman tukea koko liikkeen.

Back
Ylös Bottom