En kehannut aloittaa uutta ketjua asialleni koska minulla ois paljon kyseltävää ja en muista nyt kaikkea ja saatan kysellä asioita vielä myöhemmin uudelleen jne. joten kyselen asiani täältä, toivottavasti tulee
auttavia kommentteja.
Eli oon 18v ikäinen spekseiltään 168cm, 64-66kg.
Aloitin tuossa kesän vaiheessa hiljalleen nostelemaan painoja (kotitiloissa käsipainoilla) ja yleensä perjantaisin pääsen käymään sit salilla (pääsee ilmaiseksi).
Olen keskittynyt tähän mennessä vain käsiin ja rintoihin koska ne ovat ne "pääkohteet" joita haluan kehittää. Kehitystä jo olen alkanut näissä huomaamaan.
Noita käsiä ja rintaa reenailen 2x viikossa ja sit olkapäitä ja yläselkää kerran viikossa. Sarjoja aina teen 3x 6-12 ja lämmittelen 1-2x 15-20.
Jalkoja ja vatsoja en ole aloittanutkaan, syy tähän on se että en tiedä miten voisin treenata jalkoja tai vaikka vatsojakaan?
Tai olen minä kyllä yrittänyt vatsoja treenata mutta en löydä itelleni mitään tehokasta treeniä niihin..
Eli kannattaisikohan minun aloittaa nyt aktiivisemmin reenailemaan kaikkia lihasryhmiä? (käytännössä kysyn siis tehokkaampaa/järkevämpää ohjelmaa jota noudattaisin)
Ja tähän samaan kysyn sitä että, olen laskenut päivittäisen proteiinin saantini ja se jää laskujeni mukaan aina siihen n. 60g. (laskin että tarvitsen päivässä n.120g) joten mistä minä repisin lisää sitä protskua?
Vaikka olenkin aloittelija niin onko noista proteiinijuomista haittaa vai kannattaako just aloittelijan niitä käyttääkkin?
Ja sit seuraavaan aiheeseen elikkä, meitsin saavutuksena on saada noita lihaksia näkymään ja kasvamaan ja toinen on että haluan saada noita läskejä pois (en siis ole laihduttamassa kiloja vaan pelkästään sitä peilikuvaa muuttamassa).
Joten kannattaisiko minun alkaa kuntoilemaan, vaikka juoksemaan/hölkkäilemään?
Ja paljonko minun pitäisi viikossa/päivässä tehdä tätä jotta ne läskit alkaa lähtemään?
Jostain kun olen lueskellut että riittää kun käy joka toinen päivä ½ tunnin lenkillä ja toiset sit sanoo että riittää 2-3 kertaa viikossa tunnin lenkit.
Mikä siis on se fakta jota kannattaa noudattaa?
Niin ja syy siihen miksi en ole vielä aloittanut "kuntoilua" on se että olen lukenut täältä ku joku sanoi että rasvanpoltossa palaa myös lihaksia, eli jos minä käyn lenkillä ja nostelen painoja niin onko kummastakaan sitten hyötyä?
Saattoi tulla sekava juttu mutta koittakaa ymmärtää ja kiitän niitä ihmisiä jotka vastailee järkevästi kysymyksiini.