Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

... Oli se GHR-laite säädettävää mallia, tekniikan hionnalla taidan saada hyvin sen tuntumaan takareisissä..nyt sain jotakin pientä poltetta..pohkeen ja takareiteen.. :) :worship:

:offtopic:

Kauan noin jauheet kestää, jos parasta ennen on mennyt umpeen kuukausi sitten? Myyjä sano puolivuotta, kun oli semmoinen recu2 pussi puoleen hintaa, nii tottakai semmosen ostin.

Vaikuttaako penkin tulokseen suorittajan pituus, sillä itse olen kuvitellut, että pituuden voi verrantaa luuston kehitykseen, josta luulisi olevan apuja.
Itse on 162cm ja risat, silti vain pidemmät tyypit repivät aina enemmän penkistä vaikka ensimmäistä kertaa salilla olisivatkin. Ja olenhan siinä iässä, että kaikille pitää todistella.

E: Jos mitoistani on apuja niin olen 162cm ja 62kg, penkkitulos 55kg.

Vaikuttaako penkin tulokseen suorittajan pituus, sillä itse olen kuvitellut, että pituuden voi verrantaa luuston kehitykseen, josta luulisi olevan apuja.
Itse on 162cm ja risat, silti vain pidemmät tyypit repivät aina enemmän penkistä vaikka ensimmäistä kertaa salilla olisivatkin. Ja olenhan siinä iässä, että kaikille pitää todistella.

E: Jos mitoistani on apuja niin olen 162cm ja 62kg, penkkitulos 55kg.
Asiasta mitään en tiedä, mutta epäilen vahvasti, että luustolla on mitään osuutta penkkitulokseen. Tietenkin mitä isompi jätkä on, sitä suurempi tod. näk. et penkistä nousee enemmän.

Suuresta rintakehästä on vitusti apua penkissä, koska silloin tanko jää ylemmäksi. Rintakehä on joillakin ihmisillä jo luonnostaan ihan tajuton, siihen ei voi treenillä vaikuttaa (kylkiluihin). Pituus ei vaikuta mihinkään, luulisin. Paitsi yleensä lähtötilanteessa tietenkin iso jätkä nostaa enemmän kuin pienempi kaveri.

Olisi tarkoitus tässä diettailla hieman. Muuten kuvio on kunnossa, mutta valitettavasti nyt alkaa kahden viikon päästä liikunnankurssi, mikä tarkoittaa pitkäkestoista aerobista 3x viikossa. Kuinka saisin minimoitua tästä koituvan lihaksen menetyksen? Pitäisikö näinä päivinä, kun liikuntaa on, syödä esimerkiksi päivän kulutus täyteen, vai jatkaa vain kevyesti miinuksella ja toivoa parasta? Muutkin vinkit ovat toivottuja.

Olisi tarkoitus tässä diettailla hieman. Muuten kuvio on kunnossa, mutta valitettavasti nyt alkaa kahden viikon päästä liikunnankurssi, mikä tarkoittaa pitkäkestoista aerobista 3x viikossa. Kuinka saisin minimoitua tästä koituvan lihaksen menetyksen? Pitäisikö näinä päivinä, kun liikuntaa on, syödä esimerkiksi päivän kulutus täyteen, vai jatkaa vain kevyesti miinuksella ja toivoa parasta? Muutkin vinkit ovat toivottuja.

no kannattaa käydä salilla ja treenata kunnolla.

ootko nyt ihan varma että sun lihakset suorastaan sulaa pois jos harrastat pitkäkestoista aerobista urheilua?

Käyttääkö täällä kukaan UFS Creatinea? Ajattelin aloittaa kreatiiniin käytön ja tämä UFS Creatine on halpaa ja varmaan suht laadukastakin. Sitten vielä kysyisin, että mihin sekoitatte kreatiinia? Voiko sitä esim. laittaa proteiinin sekaan?

pari viikkoa sitten alko esiintymään tuota vittumaista "ponnistuspäänsärkyä" eikä sen takia ole voinu käydä kolistelemassa rautoja. ööh niin tota miten fitus ton saa loppumaan !

Kysyisin vyön käytöstä kyykyssä. Itellä tulee tohon vyötärön kohalle ilkeen näköset painaumat aina ku teen kyykkyä (vyön kanssa). Painaumat ei oo mitenkään arkoja, vaan vähän ilkeen näkösiä. Mietinki et, esiintykö muilla samanlaista "ongelmaa", vai onko mun vyö jotenki liian kova tai jotain? Heitin tän kysymyksen nyt tänne ku ei, uutta trediä tän takii viittiny alottaa.

pari viikkoa sitten alko esiintymään tuota vittumaista "ponnistuspäänsärkyä" eikä sen takia ole voinu käydä kolistelemassa rautoja. ööh niin tota miten fitus ton saa loppumaan !

Eipä tuo mulla lähe ku ajan kanssa. :E Pitää kuljettaa buranaa mukana salille ja nappasta treenin loppuu ettei koko päivää jyskytä. :(

Terveyden hoitaja sano että painonnosto voi vaikuttaa kasvupyrähdykseen onko totta?

Olisko ollu sama terkkari, joka sano, että proteiinit on huumeita? :D

Noh... Bodaaminen voi aiheuttaa kääpiöitymistä, ruisleipä syöpää, luistelu jalattomuutta jne. "Elämä on valintoja", sanon pelatessani lätkää ruisleipä huulessa. :rock:

Jos on vaikkapa 4 x 12-15, niin tehdäänkö silloin vain neljä kertaa kaksitoista tai viisitoista toistoa vai voidaanko tehdä siltä väliltä toistoja eli kolmetoista tai neljätoista toistoa? :D

. Lyhyet kädet ja iso maha & rintakehä = lyhyt nostomatka.
tämä on totta. isosta mahasta on hyötyä penkissä, rintakehä ei ole niin ratkaisevassa asemassa koska penkissä tankoa lasketaan enemmän mahan suuntaan kuin rinnalle. sotilaspenkissä taas tanko lasketaan selkeästi rinnalle ja silloin paksusta rinnasta on todellista hyötyä.

tuosta että parhaat penkkaajat on lyhyitä en kyllä ihan heti allekirjoita. tai voihan se kaikkinensa olla niinkin, mutta kuitenkin yleensä ne kaikkein kovimpien tuloksien tekijät ovat kyllä kauttaaltaan isoja, siis pitkähköjä ja painavia.

Back
Ylös Bottom