Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Kiuru, siihen makuun tottuu. Ei kannata alkaa yrittää mitenkään maustaa sitä. Menee vaan sähellykses ja lähtee maku koko siitä touhusta. :D

Onko eroa lihasmassan kasvulla alkuvuosina, jos alottaa treenaamaan n.16 tai n.18 vuotiaana. Kuinka paljon lihaa voi muuten saada ensimmäisen vuoden aikana, tosin erot ovat suuret ja yksilölliset.

Kun ostin eilen Soija90 proteiini jauhetta, olen siinä siis aloittelija niin kysymys tulee tänne. :)
Eli, miten ihmeessä saan sen vedettyä alas? Siis se on aivan kauheaa jauhoa mitä ikinä oon maistanut.

Kais Kiuru sekoittaa sen veteen tai johonkin muuhun nesteeseen, ettet nyt sitä jauhoa suoraan pussista kisko :D

Kiuru voithan sie sinne jotaa kaakao jauhetta laittaa mut saat pistää aika reilust :D IMO mitä itte joskus erehyin tollast ostamaa ni nenäst kiinni ja imaset ne ni ei maistu miltään.

Noniin, huomenna ekaa kertaa kuukauteen puntille. Ajateltiin kaverin kanssa ottaa mahd. monesta laitteesta maksimit, jotta pystyy seuraamaan kehitystä tässä syksyn myötä. Mistä kaikesta kannattaa maksimit ottaa ja järjestys? Molemmat treenaa oikeastaan koko kroppaa ja lihaksenkasvatus tavoitteena :D. Ylläri. :david::david::david::david:

JA NOPEA VASTAUS KIITOS <3 :)

Noniin, huomenna ekaa kertaa kuukauteen puntille. Ajateltiin kaverin kanssa ottaa mahd. monesta laitteesta maksimit, jotta pystyy seuraamaan kehitystä tässä syksyn myötä. Mistä kaikesta kannattaa maksimit ottaa ja järjestys? Molemmat treenaa oikeastaan koko kroppaa ja lihaksenkasvatus tavoitteena :D. Ylläri. :david::david::david::david:

Ei kannata ottaa mitään maksimeita. Pitkän tauon jälkeen on hyvä lähteä rauhassa liikkeelle ja jos lihaksen kasvatus on mielessä niin kehitystä on hyvä seurata sarjapainojen kasvussa.

Ei kannata ottaa mitään maksimeita. Pitkän tauon jälkeen on hyvä lähteä rauhassa liikkeelle ja jos lihaksen kasvatus on mielessä niin kehitystä on hyvä seurata sarjapainojen kasvussa.

Siis kuukaus on taukoa, on tehty himassa pientä punttia. Ja kyllä sellaisessa kunnossa paikat on, että hyvällä lämmöllä pitäis kestää. Olen kumminkin nuori ja vetreä<3. Njoo, mutta kattoo!

Mitä sä niillä maksimeilla teet jos lihasta kasvattelet? Ainiin.. voi sit tytöille kertoa paljon nousee penkist!!1

Arvasin että elaston loistavasta sarkasmista on aika nauttia jälleen. Ridefreepalstalta tuttua, niin loistavaa ja nokkelaa. Ah <3! Päivä pelastettu, kiitos :) <3 :):):)

Mutta elkää oikeasti ottako maksimeja tauon jälkeen ekassa treenissä. Normitreenit pari kertaa ja sitten otatte koska A) tauon jälkeen särette vaan ittenne ja B) se maksimi jonka saatte ei hyödytä mitään. Jos otatte parin treenin jälkeen vasta niin sitten on paikat sillee vetreinä ja iskussa ja saatte maksimit jotka kuvastaa paremmin kuntoanne. Malttia pojat, malttia!! vaikka kovaa aina pitääkin treenata!

No mitäs proteiinipitosta ruokaa suosittelet?
Ja siihen kun kysyin "minkälaisilla" painoilla, tarkoitin kuinka painavilla (esim. heti niin paljon kuin vain jaksaa nostella)
Tää on läppä kysymys: Mitä muijat/naiset tykkäävät bodailusta?

Kauanko kestää siirtyä tyyliin max-penkiltä nosto 40kg-> 60kg -> 70kg+ ?
En ainakaan huomannut että tähän olisi tullut vastaus:
Bodausta ennen/jälkeen kuntopyörä-lenkki?
Ja siihen proteiinipitoiseen ruokaan vielä: Kannattaisko se syödä ennen treenejä vai jälkeen?

Taas tuli roimasti kysymyksiä (tyhmältä).

Ei ole nyt mikään varsinainen bodaus/kehonrakennuskysymys, mutta täällä nyt varmaan helpoimmin saa vastauksen. Minulla on aina pullottanut heti rintalastan alapuolella kylkiluiden välissä keskellä pieni möykky. Pystyn itse pullottamaan sitä, jolloin suuri alue rintakehän alapuolelta pullistuu kuperaksi ja alimmat kylkiluut painuvat jonkin verran kasaan. Mikä tuo möykky on ja mitä lihasta käyttämällä saan sen pullistettua? Pallea tietääkseni on tuolla kohtaa, mutta eikö sen pitäisi olla sen verran "syvällä", ettei se näy kehon pinnalle asti?

Ei ole nyt mikään varsinainen bodaus/kehonrakennuskysymys, mutta täällä nyt varmaan helpoimmin saa vastauksen. Minulla on aina pullottanut heti rintalastan alapuolella kylkiluiden välissä keskellä pieni möykky. Pystyn itse pullottamaan sitä, jolloin suuri alue rintakehän alapuolelta pullistuu kuperaksi ja alimmat kylkiluut painuvat jonkin verran kasaan. Mikä tuo möykky on ja mitä lihasta käyttämällä saan sen pullistettua? Pallea tietääkseni on tuolla kohtaa, mutta eikö sen pitäisi olla sen verran "syvällä", ettei se näy kehon pinnalle asti?

Mielenkiinnosta, onko rasvaa paljon? Itse bulkkasin kuukauteen 10kg läskiä ja tuli juurikin tuollainen, katosi kun hetken aikaa taas dieettailin. Mutta joo, kiinnostaa itsekkin tietää mikä se on :o

No mitäs proteiinipitosta ruokaa suosittelet?
Ja siihen kun kysyin "minkälaisilla" painoilla, tarkoitin kuinka painavilla (esim. heti niin paljon kuin vain jaksaa nostella)
Tää on läppä kysymys: Mitä muijat/naiset tykkäävät bodailusta?

Kauanko kestää siirtyä tyyliin max-penkiltä nosto 40kg-> 60kg -> 70kg+ ?
En ainakaan huomannut että tähän olisi tullut vastaus:
Bodausta ennen/jälkeen kuntopyörä-lenkki?
Ja siihen proteiinipitoiseen ruokaan vielä: Kannattaisko se syödä ennen treenejä vai jälkeen?

Taas tuli roimasti kysymyksiä (tyhmältä).

Kai siinä semmonen puoli vuotta menee...Tai vähemmän...

Mulla on kanssa joku möykky tuossa heti rintalastan alapuolella. Ei ole edes ihan keskellä vaan oikeassa laidassa. Vähän sellainen rustomainen eli kovahko se. Eipä ole haitannut, enkä ole jaksanut stressiä ottaa. Aina se on tainnut siinä olla eli ei ole minkään bulkin seuraus. Ikinä ei ole ollut juuri nimeksikään läskiä.

Mielenkiinnosta, onko rasvaa paljon? Itse bulkkasin kuukauteen 10kg läskiä ja tuli juurikin tuollainen, katosi kun hetken aikaa taas dieettailin. Mutta joo, kiinnostaa itsekkin tietää mikä se on :o
Rasvaprosenttia ei ole tullut viiteen vuoteen mitattua, mutta tälläinen 175cm/65kg kukkakeppi olen. Tässä aamulla muistin, että eräs lapsuuden kaveri viihdytti pienenä muita muksuja pullistamalla samaan tapaan, kuin itse saan tehtyä. Hänellä tuo kyllä johtui jostain pernasairaudesta ja oireina olivat verenhyytymisongelmat yms. Itselläni ei kuitenkaan mitään oireita ole, että tuskin samasta asiasta on kysymys.

Muuten... mulla olistämmönen ongelma että vasen hauis on vähän pienempi kuin oikea että millä tavalla saisin edes vähän samankokoisiksi?
Vasemmalle enemmän treeniä?

Muuten... mulla olistämmönen ongelma että vasen hauis on vähän pienempi kuin oikea että millä tavalla saisin edes vähän samankokoisiksi?
Vasemmalle enemmän treeniä?

Nonii, eiku paras ois et kyykkäät kolme viikkoa silmät kii. [/sarcasm]?

Joototajoo, kannattaako yksjakosella tehä kolmea kertaa viikossa :E?

Back
Ylös Bottom