Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mikä on sellainen pistävä kipu kyljessä (kylkipisto???) joka tulee joskus reenaillessa? Tarkoitan lähinnä mistä/miksi se tulee ja voiko sen pois menoa jotenkin nopeuttaa, ärsyttää kun hyvin käyntiin lähteneellä lenkillä joutuu pysähtymään.

Toivottavasti joku sai selvää.:nolo:

Joo, mulla on kans toi :S jos oon lenkillä, niin rupee pistelee kylkiin! Ärsyttävää kun pitää pysähtyä, vakka jaksais vielä juosta kuinka paljon.

Edelliseen sivuun viitaten: itselle oli orkuissa helppo lähteä kasvattamaan. Nyt en tee kohdistettua treeniä niille, mutta välillä voisi jotain heitellä.

Viikossa saat millinkin.

Joo, mulla on kans toi :S jos oon lenkillä, niin rupee pistelee kylkiin! Ärsyttävää kun pitää pysähtyä, vakka jaksais vielä juosta kuinka paljon.

Hyvä neuvo: Jos tuntuu, että kylkiin alkaa pistelemään juostessa, vedä reippaita annoksia happea keuhkoihisi useita kertoja peräkkäin. Ihan sellaisia syviä/kunnon hengenvetoja. Voit suorittaa tämän joko juostessa tai kävellessä, ihan miten itsellesi sopii.
Miten tämä muka auttaa? En tiedä. Itselläni on toiminut.

Millaista treeniä sitten aloitellessasi teit saadaksesi orkkusi kasvamaan?

No jostain keksin, että voisi vähän tehdä rannekääntöjä ja niitä tein sitten jonkin verran ja vähän kun ranneta kääntää, niin kyllä jotain möykkyjä on. Tästä siis jo aikaa ja eivät ne valtavia ole, mutta mutta mutta mutta.

Lähtivät kasvamaan nopeasti alussa, tyyliin epäkkäät ja hauis.

No jostain keksin, että voisi vähän tehdä rannekääntöjä ja niitä tein sitten jonkin verran ja vähän kun ranneta kääntää, niin kyllä jotain möykkyjä on. Tästä siis jo aikaa ja eivät ne valtavia ole, mutta mutta mutta mutta.

Lähtivät kasvamaan nopeasti alussa, tyyliin epäkkäät ja hauis.

Mitäs helvettiä orkkuja? Orgasmia? Vai forkkujako meinasit? Ensimmäisten kehittämiseen sopii varmaankin Tantra melko hyvin? (Ainiin, sehän oli jotain pidättäytymis harjoituksia).

Edit: Columbulle propsit taas hienosta piilovittuilusta :D

Miten lähteä voimapyörässä liikkeelle, kun puhtaita toistoja saan tasan 0?

Helppo versio:
bbellroll1.jpg

bbellroll3.jpg

Eli peruskysymyksiä:

Kehotyyppinä sellainen, että rasva kertyy vatsan, pakaroiden ja reisien alueelle. Mitoilta oon sunnilleen 177/78.

Ongelmana on se, että reidet ja pakarat on kehittyny esim. pohkeita ja varsinkin yläkehoa enemmän. En ole treenannut kuin 4kk mutten haluaisi saada enempää massaa reisiini. Paksut jalat johtuu perimästä. Niissä ei ole oikeastaan läskiä lainkaan vaan lihasta. Haluaisin kuitenkin tiukempaa lihasta niihin ja ehdottomasti selväpiirteisyyttä ja lihaserottuvuutta. Nyt reidetkin ovat melko pölkkymäiset. Onko syytä treenata lyhyillä sarjoilla ja raskailla painoilla vai toisin päin? Olen tehnyt 50kg 3 kappaletta 12 toiston sarjaa. Menee helposti läpi.

Toisekseen vatsalihakset. Niitä onkin jo jonkin verran, mutta erottuvuutta tarvisi. Eli vatsanahka on sen verran paksu eikä meinaa laihtua pois sitten millään. Teen kahta perusliikettä kahdesti viikossa ja oon tehny ilman lisäpainoa. Olen nostanut toistojen määriä. Ilmeisesti pitäisi ottaa lisäpaino niskan taakse ja ruveta repimään kunnolla?

Meneekö hauiskääntö oikein, kun tiukan sarjan jälkeen rasitus tuntuu selvästi eniten hauislihaksen alapäässä, yläpää on lähes rasittamattoman oloinen (kun käsi on suorana)?

Tuota todella huonona pillerimiehenä kysyisin sitä että voiko vitamminiinit korvata jollain vitaminoiduilla mehuilla sun muilla. Sairaudetki jotaka tarvii jotain antibiootteja tai muita mömmöjä on melkein saanu parantua omillaan, kun en ikinä muista niitä ottaa.

Tuota todella huonona pillerimiehenä kysyisin sitä että voiko vitamminiinit korvata jollain vitaminoiduilla mehuilla sun muilla. Sairaudetki jotaka tarvii jotain antibiootteja tai muita mömmöjä on melkein saanu parantua omillaan, kun en ikinä muista niitä ottaa.

Siis miten sä oot "huono pillerimies"? :D En ymmärrä. Siis et muista ottaa niitä pillereitä vai? Jos niin on, niin miten sä muistat juoda sitä mehuakaan sitten? Mutta asiaan... saahan noita esim. c-vitamiinia myös poretabletteina.

Lidlistä (muistaakseni) saa monivitamiiniporetabletteja. Sellasia pistää veteen liukenemaan, niin se on vähän jaffanmakuista. Vitamiinimäärät tietysti on aika pienet, mutta ottaa niitä sitten useamman vaikkapa.

Mitään jalkaliikettä/harjoitetta mikä kuormittaisi erityisesti vastus medialista? Meinaan kaikki kehitys tapahtuu vastus lateraliksessa, kun medialis pysyy samankokoisena, eli helvetin pienenä. Hiukan typerä kysymys, koska kyllähän se aikanaan kasvaa muiden mukana, jos on kasvaakseen. Mutta prässissä/kyykyissä jotain jalka-asentoa, että rasitusta kohdistuisi siihen enemmän?

Meinasin lähinnä jsut sitä unohtelua. Ajattelin tommosta ACE Vital appelssiinimango härpäkettä jossa pitäs olla noita A, C, E vitamiineja 115% päivän tarpeesta litran pönikässä. Riittäskö tommonen päivässä ja sit kananmunia miwjoonia :D ?

Kuinka muuten teille on tapana hoitaa tuo palkkarin valmistaminen. Kotona jauhot sheikkeriin, heti reenin jälkeen (ainakin itte kuullu, että se palkkari pitää kiskaista välittömästi) nesteet perään, sekoitus ja kurkusta alas ? Vai kuinka ?

Terve.

Eli ensimmäistä kertaa elämässä alkaa tää treenaus kiinnostaan, enkä kehtais heti salille lähtee. Joten, mitkäs olisi sellasia hyviä kotona tehtäviä liikkeitä? Ja kuinkas usein niitä sitten pitäisi tehdä? Yleiskunto mulla on heikko, mutta en ole ylipainoinen. Tarkoituksena olisi aluksi nostaa peruskuntoa, myöhemmin sitten kehittää lihaksia. Kiitos vastanneille! :)

Terve.

Eli ensimmäistä kertaa elämässä alkaa tää treenaus kiinnostaan, enkä kehtais heti salille lähtee. Joten, mitkäs olisi sellasia hyviä kotona tehtäviä liikkeitä? Ja kuinkas usein niitä sitten pitäisi tehdä? Yleiskunto mulla on heikko, mutta en ole ylipainoinen. Tarkoituksena olisi aluksi nostaa peruskuntoa, myöhemmin sitten kehittää lihaksia. Kiitos vastanneille! :)

Miksi et kehtaisi? Suurin osa on alottanut narukäsillä.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=54104&highlight=kotona
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=56609&highlight=kotona
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=51243&highlight=kotona
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/search.php?searchid=4527349

Back
Ylös Bottom