Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Vittu hukkasin salin kausikortin jossa oli vielä 2 viikkoa jäljellä. Joten 2 viikkoon ei salille ole asiaa koska uuteen ei ole varaa:curs: Eli miten tossa ettei 2 viikkoon pääse salille sitte tulokset tippuu, Penkki on 90 ja vinopenkiltä tulee 75. Rasvat on aika alhaalla,painoa löytyy 79kg. Vituttaa aivan saatanan ankarasti oon kuullu että toi penkki tulos tulis 20kg alaspäin:itku: :wall: eli onko 2 viikos saleilemattomuudella vaikutusta tuloksiin ja sarjapainoihin?
Muutut parissa päivässä KYNÄNISKAKSI.

Muutut parissa päivässä KYNÄNISKAKSI.

Kyllä voimatasot kahdessa viikossa tippuu. Ei nyt ihan 90->70 penkissä, mutta 160->140 on mahdollista. Onnettomuus pitääkin nähdä mahdollisuutena; siinä on HST:n SD tehntynä, joka tarkoituksellisena on säännöllisesti treenaavalle aika kova paikka henkisesti.

No ei siinä ehkä kynäniskaksi muutu.

Vittu hukkasin salin kausikortin jossa oli vielä 2 viikkoa jäljellä. Joten 2 viikkoon ei salille ole asiaa koska uuteen ei ole varaa Eli miten tossa ettei 2 viikkoon pääse salille sitte tulokset tippuu, Penkki on 90 ja vinopenkiltä tulee 75. Rasvat on aika alhaalla,painoa löytyy 79kg. Vituttaa aivan saatanan ankarasti oon kuullu että toi penkki tulos tulis 20kg alaspäin eli onko 2 viikos saleilemattomuudella vaikutusta tuloksiin ja sarjapainoihin?

Iha offina mietin, ettetkö pysty samaan uutta saliakorttia hukatun tilalle? Luulisi jostain näkyvän että sinulla sellainen oli ja siinä olisi vielä 2 viikko aikaa? .. näin meillä päin.

Iha offina mietin, ettetkö pysty samaan uutta saliakorttia hukatun tilalle? Luulisi jostain näkyvän että sinulla sellainen oli ja siinä olisi vielä 2 viikko aikaa? .. näin meillä päin.

Jep, kyllä meidänkin salilla pidetään sen kortin lisäksi asiakasrekisteriä. Jotain 10 euroa maksaa muistaakseni teettää uus kortti jos sen kadottaa. Meillä on siis sellaset "luottokortit" mitä vingutetaan ovella olevassa laitteessa kun sali on 24/7 auki.

Meidän salilla on taas, että kortin hintaa lisätään 5e panttimaksuna ja jos hukkaa kortin niin saa uuden 5e:llä.

miten treenaat muuten?

itse tekisin vain pari sarjaa,ja pidempiä sarjoja.
siis tuota vinopenaa

Olen vetänyt 3 jakosella ohjelmalla nyt jonkin aikaa.

Vedän ekana treenipäivänä rinta ja hauis

1. Penkki 5x5
2. Vinopenkki kässäreillä 3x

Eli olisiko penkki 5x5 ja sitten vinopenkki esim. 2x6?

Zor Bas sanoi:
Eli olisiko penkki 5x5 ja sitten vinopenkki esim. 2x6?
Vinossa voisi melkein tehdä jopa vähän pidempääkin sarjaa, esimerkiksi 6-12 toistoa. Tosta 5x5:sta en pahemmin perusta, mutta tee vain sen mukaan jos se hyvältä tuntuu.

Ite vaihtelen niitä toistoja. Joka toisella kerralla pitkää ja sitten toisella kertaa kova sarjaa. Ja koska 2-jakonen on käytössä sarjamäärät ovat kahden kohdalla itellä.

Suositteleminen on vaikeaa. Kokeilemmalla se selviää, veikkaan että täällä löytyy joka treenimetodia suosittelevaa tyyppiä, joten kokeilemaan millä se liha tarttuu parhaiten.

Nopea kysymys, en haulla löytänyt sopivaa vastausta, ( tai en osaa etsiä )

Niin, mulla tuntuu vatsat ja alaselkä aika heikoilta, siis muihin vehkeisiin nähden, kärsiikö muu sarjani jos otan vatsat ja alaselät reiluilla ekstroilla?

Tämmöne pikanen kysymys, että onko normaalia että vielä 4 päivää treenin jälkeen on lihakset todella kipeet? venyttelin heti treenin jälkeen n. 45min ja sitten viel myöhemmin samana päivänä ja seuraavana aamuna, mut ei silti auttanut.

Miten usein treenaat? Tämmöistä olen lukenut, että jos treenaa tiuhaan tahtiin, lihakset oppivat palautumaan nopeammin, kun ovat ensin muutaman kerran kipeinä. Tai no en osaa yksilöllisesti sinusta sanoa.

Nopea kysymys, en haulla löytänyt sopivaa vastausta, ( tai en osaa etsiä )

Niin, mulla tuntuu vatsat ja alaselkä aika heikoilta, siis muihin vehkeisiin nähden, kärsiikö muu sarjani jos otan vatsat ja alaselät reiluilla ekstroilla?

Jos mavetat/sjmavetat niin ei sen jälkeen kyllä tee paljoa mieli tehdä selkää lisää :D Itte en tee ollenkaan muuta alaselälle kuin sjmaven. Vatsat riittää 2-3 kertaa viikossa, ei niitä tartte enempää, kyllä ne siitä äkkiä tarpeeksi kehittyy.

Ja itse kysymykseen, ei kärsi.

Selvä homma. Kyllä tuota alaselkää tulee tehtyä ihan normaalisti.. Vatsoja pitää nyt lisätä molempiin kertoihin (2-jakoinen). Kiitoksia vastauksesta.

Eikös se sillee yleisimmin mene et plus kaloreilla 2- jakoinen ja kiristellessä sit vaik 3 tai 4-jakoinen ohjelma, mut MIKSI ?Varmaan palautumisen takia mut luulis et lihat pysyy paremmin sillä millä tullutkin???

Nauttiiko Hulkki koskaan alkoholijuomia?

tämä ketju on "Aloittelijan peruskysymykset tänne" eikä "Tyhmien kysymysten kerho" ;)

Ennyt tiiä oliko tämä sitten joku suvereeni läppä heitto, josta en ole perillä.

PS.EI

Hyvää vappua vaan.

Selkätreeniä tehdessä, olisiko leveällä otteella tehty leuanveto hyvä yläselälle?

Eikös se sillee yleisimmin mene et plus kaloreilla 2- jakoinen ja kiristellessä sit vaik 3 tai 4-jakoinen ohjelma, mut MIKSI ?Varmaan palautumisen takia mut luulis et lihat pysyy paremmin sillä millä tullutkin???

Mistä sä tollasen jutun oot repiny? Plussalla ja miinuksella voi ihan yhtä hyvin tehä kumpaa tahansa... Eli jos oot tehny esim. plussalla 2-jakosta niin kannattaa ehdottomasti jatkaa sillä 2-jakosella myös dieetilläkin.

Back
Ylös Bottom