Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Vasen polvi on alkanut hieman vaivaamaan. Kyykkyyn mentäessä vihloo snadisti vasenta polvea. Ei sinänsä estä esim. kyykkäämistä tai muutakaan liikuntaa, mutta jotain siellä tuntuu. Eipä ole oikein tiedossa, että mistä voisi johtua. Treenikavereitten avustuksella ollaan kyllä koitettu katsoa, että polvet menis hyvässä linjassa kyykyssä. Polvet menevät jalkojen kärkien mukaisesti hieman sivuille eivätkä haukkaile sisäänpäin.

Voisiko johtua niin-pohjaan-kun-pääsee otetuista kyykyistä? Vai onko sillä vaikutusta, että polvilinja ylittää varpaat? Vasemmassa polvessa myös tuntuu hieman enemmän jotain "pehmeää tavaraa" kuin oikeassa. Mikä avuksi ettei ainakaan tästä pahene?

minkämoisissa rasvaprosenteissa bulkin aikana on hyvä pyöriä? itse olen huomannut pienen fläbän kerrostumista, reilu 2kk sitten aloittanut punttaamisen ja paino noussut 73->82, eli melkoinen sikabulkki ollut. prosenteista en uskalla puhua tiedolla, villi veikkaus on 20% tienoolla.

Miten on, kun olen nyt joitain kuukausia vakituisesti punttaillut 2-3 kertaa viikossa salilla. Nyt ajattelin kuitenkin, että lenkillä käynti voisi olla hyväksi, niin saisi kaiken ylimääräisen pois. Jos kävisin vaikka 2 kertaa viikossa lenkillä (vaikka vajaa 60min) ja 2 kertaa salilla? Kuinka paljon lihasten kasvu kärsii tuosta lenkistä? Jos haluaa parantaa vatsalihaksia/polttaa rasvaa, niin tuohan on melkeen ainoa vaihtoehto vai mitä mieltä kokeneemmat ovat, miten kannattaa toimia?

minkämoisissa rasvaprosenteissa bulkin aikana on hyvä pyöriä? itse olen huomannut pienen fläbän kerrostumista, reilu 2kk sitten aloittanut punttaamisen ja paino noussut 73->82, eli melkoinen sikabulkki ollut. prosenteista en uskalla puhua tiedolla, villi veikkaus on 20% tienoolla.

Aloittanut kokonaan salin vai aloittanut uudelleen?

Jos nyt olet täysi-ikäinen eli ei ole pituuskasvut sun muut kesken, niin itse tosta vähän keventäisin rasvoja. Joku 15% tuntumassa on ihan hyvä ns. bulkkikunto, siinä on vielä mukava olla ja kehtaa paidankin ottaa tarvittaessa päältä pois.

Omien laskelmieni mukaan 94% on lähempänä totuutta, kun ottaa huomioon aloittelijoiden osion, maan tilavuuden ja maksalaatikon ravintoarvojen pyhän kolminaisuuden yhteyden.

Ai, että kun lähti hyvät naurut tästä!!:thumbs: :hyper: :hyper:

Aloittanut kokonaan salin vai aloittanut uudelleen?

aloittanut kokonaan.

Jos nyt olet täysi-ikäinen eli ei ole pituuskasvut sun muut kesken, niin itse tosta vähän keventäisin rasvoja. Joku 15% tuntumassa on ihan hyvä ns. bulkkikunto, siinä on vielä mukava olla ja kehtaa paidankin ottaa tarvittaessa päältä pois.

kiitoksia neuvosta.täytyy seurata ja mahdollisesti jopa tehdä asialle jotain :)

Kannattaako sarjat tehdä loppuun asti, eli periaatteessa tehtäessä 3x10 sarjoja, tehdään 2x10 ja 1xmax? Mistä tietää parhaiten millonka kannattaisi nostaa sarjapainoja? Lisäksi mikä olisi paras tapa treenata punnerruksia, jotta niitä menisi enemmän?

Onko kenelläkään aamuaerobisen jälkeen jalat tosi kipeenä?Eli itelläni aamu lenkin jälkeen sattuu nilkoista pohkeisiin ja koittanut venytellä mutta ei ole auttanut..En ole kylläkää lenkkei tehnyt kun viimeksi intissä joten voiko olla vaan siitä kyse että jalat ei ole vielä tottunut lenkkeily rasitukseen?

Tuo jalkojen kipu johtuu ihan puhtaasti siintä että jos aikaa on lenkkeilystä kun sitä viimeks oot harrastanu että ne ei ole tottunu rasitukseen... tottakai ne tulee kipeeks aina vaikka oisit jo pidempään lenkkeily, kuuluu asiaan. Mut alussa helpommin ja enemmän kipeet :)

Eli, oon ollu nyt muutaman päivän kipeenä eli keskiviikon ja perjantain reenit jäi väliin joten aattelin onko järkeä lähtä ens viikolla salille?

Eli, oon ollu nyt muutaman päivän kipeenä eli keskiviikon ja perjantain reenit jäi väliin joten aattelin onko järkeä lähtä ens viikolla salille?

no kyllä sä oman kehos kai tunnet et katot mikä on olo..mä en kyllä välttämättä lähtis salille..oon ottanu aika varmanpäälle nää kuume tapaukset

Back
Ylös Bottom