Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Dippi on myös tosi hyvä ojentaja liike, kunnon tuntuman saa.

Kiitosta, pitääkin ruveta kokeilemaan jos tuo dippi jo onnistuisi, on tätä elopainoa sen verran ja käsivoimat heikot, niin saattaa olla vähän haastava vielä. :)

Sitten toinen kysymys. Laihdutan tällä hetkellä (500-700 kilokalorin vajeella yleensä), ylipainoa on vielä viitisentoista kiloa. Karppaan (hiilihydraatit nyt 20-25 gramman paikkeilla ja se tuntuu hyvältä aerobisen ja salitreeninkin kanssa), jos sillä on mitään merkitystä. Veikkaisin, että ainakin puoli vuotta menee vielä miinuskaloreilla. Kiinnostaisi HST (ja muutenkin tuommoinen vähän tavoitehakuisempi treenaaminen kun olen alkanut koukkuuntumaan salikäynteihin), mutta onko sitä järkevä ruveta vielä tekemään laihduttaessa? Tuolta löytyi juttua vuoroviikoin bulkkaamisesta ja dieettaamisesta, mutta se ei nyt oikein omaa juttuani koske.

Eli, olisiko paras vain tyytyä menemään kroppa kerralla muutaman kerran viikossa (täältä löytyy kysymykseni treeniohjelmastani) nostaen painojen määrää sitä mukaa mikä tuntuu hyvältä ja ruveta miettimään monimutkaisempia ja tavoitehakuisempia treenaustapoja sitten kun olen siellä tavoitepainossani? Vai olisiko esimerkiksi tuosta HST:stä hyötyä ihan näin laihduttaessakin (ei siis laihduttamisen suhteen, vaan treenaamisen)?

Missä suhteessa olisi hyvä ajoittaa salilla käynnit ja muut treenit viikon ajalle? Salilla teen tällä hetkellä 2-jakoista ohjelmaa: kuinka monta kertaa se olisi hyvä mennä läpi viikossa? Lisäksi käyn pumpissa ja spinningissä. Kuinka monta kumpaistakin olisi hyvä saldo viikolle? Ja kuinka monta täysin lepopäivää pitäisi olla(en vaan millään viitsisi pysyä salilta poissa :rolleyes:). Laittakaa joku esimerkki esim. viikonpäivittäin.

Ja sit vielä yks vähän ot-kyssäri. En pääse itse kauppaan vähän aikaan koska olen kipeenä, joten jos joku viitsisi antaa vähän osviittaa siitä mitä sellaiset "salihanskat" (on niillä varmaan joku hienokin nimi..) maksaa? Alkaa näin naisihmisenä ärsyttämään nuo hankaumat kämmenissä nääs..

Riippu vähän tavoitteistasi, miten nuo treenipäivät jaat. Jos tavoitteena on hankkia lihasta, on hyvä määrä treenipäiviä esim. neljä salitreeniä ja 1-2 pumppia/spinningiä. Jos taas tavoitteena on ihan yleinen kunnonkohotus, niin sitten voit treanata vaikka kahdesti viikossa salilla ja treenata muuten 3-4 päivänä.

Katselet vähän ohjelmaasi ja koitat järjestellä siten, että kovimpia treenipäiviä seuraavana päivänä on keveympi treeni/aerobinen harjoitus. Lepopäiviä on hyvä pitää tuollaiset 1-2 viikossa. Muista, levossa ne lihakset kasvavat:thumbs:

Ja sit vielä yks vähän ot-kyssäri. En pääse itse kauppaan vähän aikaan koska olen kipeenä, joten jos joku viitsisi antaa vähän osviittaa siitä mitä sellaiset "salihanskat" (on niillä varmaan joku hienokin nimi..) maksaa? Alkaa näin naisihmisenä ärsyttämään nuo hankaumat kämmenissä nääs..

osta hanskat jossa on kumipinta. nahkapintaiset hanskat kuluu sileiksi nopeesti jolloin niistä häviää pito. omat ostin anttilasta muutama vuosi sitten ja hintaa tais olla 9e.

osta hanskat jossa on kumipinta. nahkapintaiset hanskat kuluu sileiksi nopeesti jolloin niistä häviää pito. omat ostin anttilasta muutama vuosi sitten ja hintaa tais olla 9e.

Itse ostin eilen keskiseltä sellaiset salihanskat jossa on ranneside siinä samassa. Todella hyvin käteen istuvat, kumipintaiset. Hintaa oli 17,90€.

Moi!

Voisinko miä lähtee jo salille, vaikka oon 12v. Olen tosi kiinnostunut tästä lajista ja ylipäätään kaikista raskaista lajeista. Itse en ymäärrä näistä ´´urheiluravinteista´´ hölkäsen pöläystäkään.

Voisko siis joku kokeneempi kirjoittaa jotain perusasioita, esim ravinnosta ja liikkeistä.

Kiitos kaikille ketkä ehtii(tai ylipäätään jaksaa) vastata tähän mun kysymykseen. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Moi!

Voisinko miä lähtee jo salille, vaikka oon 12v. Olen tosi kiinnostunut tästä lajista ja ylipäätään kaikista raskaista lajeista. Itse en ymäärrä näistä ´´urheiluravinteista´´ hölkäsen pöläystäkään.

Voisko siis joku kokeneempi kirjoittaa jotain perusasioita, esim ravinnosta ja liikkeistä.

Kiitos kaikille ketkä ehtii(tai ylipäätään jaksaa) vastata tähän mun kysymykseen. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Outoa, 12v ja noin asiallinen, varmaa meet lakimiheks :D, niin sun kysymykseen, voit mennä jo salille, MUTTA, ISO MUTTA älä tee isoilla painolla, vaan harjottelet noin 50-60% maximi painomäärästä
ettei tapahdu vanhanaikasesti. Lue noi TÄRKEÄ ketjut niissä on kaikki oleellinen, tää on mukava harrastus eikä sun tarvii lisäravinteita käyttää, jos syöt oikein.

Tää on vaan sisennys jos nyt joku pilkunviilaaja tulee, nii tulekoo
:kippis1:

Kyllä luulisin, että voit kunhan kevyesti tekee... mä aloin käymään kovin epäsäännöllisesti salilla jo 11-vuotiaana... :)

Kevyillä painoilla TEKNIIKAN harjoittelmista painottaisin ihan ensalkuun Makettajalle.

mikä on lopputulos jos bulkkaa ja diettaa vuoroviikoin? tiedän mitä termit ovat, kiitos :)

pah 8-) mut jotai suuntaa antavaa et lähteekö siinä rasva vai liha ja tuleeko rasvaa vai lihaa :D

Tää on ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta miten te teette noi ohjelmanne?
Katon et tulee 6-10 sarjaa lihaksille joka viikko ja jokanen lihas käydään läpi. jotkut lihat saa enemmän hittiä kun toiset riippuen liikkeistä. liikkeitä mukaan mieltymyksen mukasesti. 4-12 toistoo joita sit vaihdellaan. ei todellakaan mitään tähtitiedettä. progressiivisuutta peliin.

laittaisittako dipin 3-jakosessa ohjelmassa rinta,selkä vai käsi,olkapäät päivälle?

No toi nyt riippuu siitä, haluutko tehdä dipin rinnalle vaiko ojentajille.

Jos teet sen rinnalle, ni sit rinta, selkä päivälle, mut jos teet sen ojentajille, ni käsi, olkapäät päivälle.

Imo ojentajille...saat sielt epäsuoraa sit rinnalle.

Back
Ylös Bottom