Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Lihakset kasvaa teininä, vaikkei ees kävis salilla.. Siinä 15 vuoden jälkeen voi saada kovankin kehityksen aikaan. Että kyllä sanoisin lihasten kasvavan nopeammin kun on puberteetti.

edit: Luulin Sherl0k että vitsailit.

Ja sen merkitys, että kehitystä tapahtuu salilla käydessä nopeammin kasvuiässä, vähenee sen takia, että kehitystä tapahtuisi joka tapauksessa.

Koitin haulla etsiä mutta en kerennyt nyt kauaa etsiä kun on vähän kiire niin voisiko joku neuvoa/antaa kuvia/vinkkejä miten penkissä saa liikkeen tehtyä oikein että varmasti ottaa rintaan?

En penkissä nimittäin saa poltetta rintaan suoranaisesti joten varmasti on höyläämistä tekniikassa vielä :)

Pidät vaa perseen penkissä ja rauhassa lasket ja ilman pompautusta ylös. Itse oon huomannu että mitä leveemmällä kädet sen enempi ottaa rintaan, kapeemmalla sit ojentajat ja olkapäät tuntuu tekevän kunnolla töitä! :thumbs:

No mä vedän vinoopenkkii aika leveellä otteella mutta silti ottaa olkapäihin eikä rintaan.... toisin sanoen en saa poltetta rintalihakseen :(

Jos on 1-jakoinen ohjelma, niin jaetaanko se kolmelle päivälle vai tehdäänkö joka päivä koko ohjelma?

1-jakoisuus on nimenomaan sitä että tehdään koko kroppa kerralla, ei toki joka päivä vaan treenipäivinä. Vaikka 3-4 krt viikossa.

Tää nyt ei oo varsinaisesti mikää oikee kysymys mut kysytää kuitenki. Kun on tullu dieetattua aika huolella nyt jo jonkin aikaa ja pitäs siirtyy takas vähä lihaa hankkimaan ni oon huomannu et peppu tuntuu jotenki löysältä, tai tavallaan sellaiselta että siinä on sellainen "väpättävä" "nahkakerros" päällä, lihakset jännitettäessä ei edes huomaa tai saa otettua kiinni mutta normaali seisoma-asennossa se kyllä hitusen tuntus. Voiskohan tuo helpottaa reenillä vai pitäskö taas jonkun ajan päästä koittaa dieettiä?

No mä vedän vinoopenkkii aika leveellä otteella mutta silti ottaa olkapäihin eikä rintaan.... toisin sanoen en saa poltetta rintalihakseen :(

Todennäköisesti teet vinopenkkiä liian pystyssä kulmassa ja kaadat näin työn olkapäille. Lue tämä ajatuksella läpi ja mieti mitä teet väärin, jolloin rasitus siirtyy olkapäille. :)

Pitääkö silloin pitää pieni paussi esim. viikon lepo kun tuntuu siltä että kehitystä ei tule?
Ei sitä nyt joka treenissä, tai edes joka viikko voi kehittyä. Mutta kyllä niille lepoviikoillekin paikkansa on. Kyllä se kroppa yleensä kertoo koska pitää levätä, se pitää vaan oppia tuntemaan.

1-jakoisuus on nimenomaan sitä että tehdään koko kroppa kerralla, ei toki joka päivä vaan treenipäivinä. Vaikka 3-4 krt viikossa.

Niin siis tehdäänkö se koko ohjelma joka treenipäivänänä vai pilkotaanko se osiin ja jaetaan treenipäiville?

Niin siis tehdäänkö se koko ohjelma joka treenipäivänänä vai pilkotaanko se osiin ja jaetaan treenipäiville?
Jos se jaettaisiin osiin, se ei olisi enää 1-jakoinen vaan monijakoinen. Eli jos sinulla on treenipäivät vaikkapa ma, ke, pe, treenaat noina päivinä koko kropan kerralla. Eli kaikki lihat. Samanlainen treeni joka treenipäivä.

Back
Ylös Bottom