Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Elikäs, olen tässä nyt ollut innostunut jo pidemmän aikaa kehonrakennuksesta ja ajatellut tässä ruveta muokkaamaan läskejä lihakseksi. Koitan parhaani mukaan käydä salilla ja lenkillä, mutta koulu, työ ja 4kk ikäinen vauva pitävät kiireisenä. Nyt pääsen noi 3 kertaa viikossa käymään salilla mutta välillä tulee viikkoja jolloin ei vain ole mahdollista päästä kääntymän salin puolelle. Strategisista mitoista sen verran että vartta löytyy 190cm ja paino roikkuu 120kg hujakoilla. Jos kykenistte auttamaan minua jollain aloittelevan bodaajan oppaalla/ohjelmalla ja millaiseen ruokavalioon pitäisi tottua? Hiilarit, Protskut, Rasvat ja yms. Monta kertaa olisi käytävä salilla? Näihin kaikkiin ja moneen muuhun tulevaan ongelmaani toivon saavani täältä neuvoa. Motivaatiota ja selkärankaa hommaan.

Kiitos teille jo etukäteen :)

Ota vaikka Golden Six tai Starting Strenght käyttöön, jauhat sillä sen 3krt/viikko. Proteiinia syöt 200-250g/päivä. Otat sen vaikka lihasta, kananmunista, maitotuotteista ja herasta. Hiilaria tavoitteiden ja kulutuksen mukaan. Rasvaa 100-120g, extra neitsyt oliiviöljy ja pähkinät ovat ihan hyviä lähteitä.

Lue pakkista ja ravintopuolta, niin saat vähän paremmin käryä ruokahommista. Unohtamatta riittävää lepoa.

Elikäs, olen tässä nyt ollut innostunut jo pidemmän aikaa kehonrakennuksesta ja ajatellut tässä ruveta muokkaamaan läskejä lihakseksi. Koitan parhaani mukaan käydä salilla ja lenkillä, mutta koulu, työ ja 4kk ikäinen vauva pitävät kiireisenä. Nyt pääsen noi 3 kertaa viikossa käymään salilla mutta välillä tulee viikkoja jolloin ei vain ole mahdollista päästä kääntymän salin puolelle. Strategisista mitoista sen verran että vartta löytyy 190cm ja paino roikkuu 120kg hujakoilla. Jos kykenistte auttamaan minua jollain aloittelevan bodaajan oppaalla/ohjelmalla ja millaiseen ruokavalioon pitäisi tottua? Hiilarit, Protskut, Rasvat ja yms. Monta kertaa olisi käytävä salilla? Näihin kaikkiin ja moneen muuhun tulevaan ongelmaani toivon saavani täältä neuvoa. Motivaatiota ja selkärankaa hommaan.

Kiitos teille jo etukäteen :)
Lue aloittelijoiden osion ja ravinto-osion sticky-ketjut näin alkuun.

apua treeniohjelmaan

Joo Elikkäs kirjauduin tänne kun treeniä nyt vuosi takana ja tulokset seisahtaneet. Tarkoitus olisi saada tuloksia nousemaan. Nyt penkki 70. Kyykky 80. Ja veto 120. Jos joku voisi jotain treeniohjelmia ehdottaa tai hyviä vinkkejä.

Pudotussarjaa pyramiidia? tai treenikierto toistojen mukaan 2 vko 8-10toistoo 1vko 4-6toistoo ja vikaviikko 12-15? tai vaihto 2-jako, 3-jako tai 1-jako. VAIHDA mitä vain nykyisestä treenistäsi!?

edit. Syö paljon helvetisti

Olis ihan jees tietää miten oot tähän asti treenannut niin näkis vähä mitä kannattas muuttaa ja niin edespäin. "Oon treenannut vuojen ja tulokset ny tyssänny" kun ei kerro yhtään mitään. Ja kuten yllä mainittiin, ruokaa koneeseen mahottomasti.

Eli oon tähän mennessä tehny vaan 10 toiston sarjoja. 55 kg penkissä kymppiä. Pitäskö aina treeneissä lisätä painoa miten lisää ja mitä sarjoja

Mikä siinä on, kun tuota ristitaljapunnerrusta (cable fly) kun koittaa tehä ja yrittää niin paljon rinnalla vetää ne palikat yhteen mutta se silti ottaa hauiksiin? Kerran tuli pientä tuntumaa rintaan, mutta siinä se sit oli. Vedetty paino on 10kg eli kyllä rinnalla pitäisi jaksaa vetää. Olen videoita katsonut kymmenittäin, mutta jokin siinä tekniikassa on vikana. Toki voi olla teiän hankala sanoa missä vika kun ette pääse näkee miten vedän, mutta esim ne joilla ollut sama ongelma niin osaattekos neuvoa nyyppää?

Tässä siis kyseinen liike
http://exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Mikä siinä on, kun tuota ristitaljapunnerrusta (cable fly) kun koittaa tehä ja yrittää niin paljon rinnalla vetää ne palikat yhteen mutta se silti ottaa hauiksiin? Kerran tuli pientä tuntumaa rintaan, mutta siinä se sit oli. Vedetty paino on 10kg eli kyllä rinnalla pitäisi jaksaa vetää. Olen videoita katsonut kymmenittäin, mutta jokin siinä tekniikassa on vikana. Toki voi olla teiän hankala sanoa missä vika kun ette pääse näkee miten vedän, mutta esim ne joilla ollut sama ongelma niin osaattekos neuvoa nyyppää?

CBStandingFly.gif

Kato Supermassan ja Uusitalon tekniikkavideot YouTubesta. Siellä oli tuo selvitetty perusteellisesti. Mutta heitä nyt ekana hiukan pienempää rautaa taljaan, pidä olkapäät paikoillaan, kädet samassa asennossa koko liikkeen ajan jne.

Kato Supermassan ja Uusitalon tekniikkavideot YouTubesta. Siellä oli tuo selvitetty perusteellisesti. Mutta heitä nyt ekana hiukan pienempää rautaa taljaan, pidä olkapäät paikoillaan, kädet samassa asennossa koko liikkeen ajan jne.

Katson nuo videot huomenna. Pienempää kuin 10kg? Noh voihan sitä 5kg kokeilla myös. Kiitokset!

Cable Standing Fly

Veikkaan että kokeilemalla eri asentoja sinnikkäästi löydät vielä miten saat liikkeen tuntumaan rinnassa. Ohje suora lainaus kamasutrasta.

Tänään huomasin että hartioihin/olkapäihin on kummallekkin puolelle ilmestynyt omituisia arpia. Niitä ihmettelin kunnes isäni sanoi että pintaverisuonet ovat katkenneet. Onko tuo miten yleistä? Ilmeisesti suurempaa haittaa noista ei ole. Eivät ole kipeät mutta ei kyllä kovin seksikkään näköisetkään :D

Cable Standing Fly

Hartiat taakse ja alas. Monesti näkee tehtävän juuri päinvastoin eli hartiat korvissa ja edessä, tälläi ottaa mulla ainakin vain etuolkiin ja hauiksiin.

Back
Ylös Bottom