Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Mitä mieltä onko kovin outo lähestymistapa sivuvipareihin, ku teen ne aina sillattii et otan suht kevyet käsipuntit, ja teen kädet vaakatasoon asti jotai 10-15 toistoa ja sit heti ku ne on valmiit ni käännän kämmenet ylöspäin ja aloitan tekee siit omana sarjanaan sitä loppuosaa vaakatasosta kädet melkee suoraks pään yläpuolel. Oon tehnyt tolleen jo pitemmän aikaa mut toistaiseks en oo ainakaa tuol salilla nähnyt kenenkää kopioivan tätä ultimaattista deltsi gainer liikettä... :david:

Miksi nii aattelet? Tottakai oon tosissaa, ellei erikseen mainita. Ja seison 100 prosenttisesti joka ikisen viestin takana mitä oon tänne kirjoittanut :D

Miksi nii aattelet? Tottakai oon tosissaa, ellei erikseen mainita. Ja seison 100 prosenttisesti joka ikisen viestin takana mitä oon tänne kirjoittanut :D

Lue viestihistoriasi läpi ja kiinnitä huomio erityisesti viestiesi kirjoitusasuun. Kysy sitten uudelleen, jos on jotain kysyttävää.

kyynärpäävammanen kaipais vaihtelua ojentajareeniin. eli dippi, kapia penkki, kickback ja pushdownit onnistuu.
mitkään ranskalaisen variaatiot tai ylöspäin työnnettävät taas ei. oisko kellää vinkkejä mitä kannattais kokeilla?

Miten muuten ku osa puhuu jostain apuliikkeistä tai sanoo jotain et joku tietty juttu on esim auttanut tietyllä tavalla johki tiettyyn asiaan, ni mistä ne tietää et just se on tehnyt sen hyödyn eikä se ns normaali perusharjoittelu? Vai onko silloin kyse siitä et joku on nimenomaa pitäny taukoo normijumpasta ja tehnyt just sitä tiettyä kehumaansa liikettä/variaatiota todetakseen sen hyödyn kantavan niihin normiliikkeisiin?

Miten muuten ku osa puhuu jostain apuliikkeistä tai sanoo jotain et joku tietty juttu on esim auttanut tietyllä tavalla johki tiettyyn asiaan, ni mistä ne tietää et just se on tehnyt sen hyödyn eikä se ns normaali perusharjoittelu? Vai onko silloin kyse siitä et joku on nimenomaa pitäny taukoo normijumpasta ja tehnyt just sitä tiettyä kehumaansa liikettä/variaatiota todetakseen sen hyödyn kantavan niihin normiliikkeisiin?

"Ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki."
Jos heikkoa lenkkiä vahvistetaan, niin koko ketju vahvistuu.

Jos noston joku osa on heikko, voi sitä apuliikkeellä vahvistaa, ja näin koko "ketju" vahvistuu :) näin mä olen ymmärtänyt.

Käyn salilla yleensä koulun jälkeen niin maha on tyhjä mutta reenin jälkeen syön. Haittaako se lihas kasvua ja tuloksia jos treenaan tyhjällä mahalla?

Kuten JuusoFin tossa kysyikin jo.. eli jos syöt kouluruoan niin eihän siinä ongelmaa ole. Mutta en kyllä lähtis salille jos vatsa on todellakin tyhjä.

Joo kyllä kouluruoka tulee aina syötyä. Nyt on koulussa semmonen jakso että ollaan oikeissa töissä pari kuukautta niin työt loppuu neljältä ja ruokailu on yleensä 11-12 aikaan. Ja sali on ihan työpaikan vieressä niin ei huvittaisi edes takaisin ajella.

Kyllä se riittää kunhan muistat syödä. Mutta hyvin voit ottaa jotakin vielä ennen treeniä jos siltä tuntuu.

Kuinka vaarallista etukyykyssä on se, että yläselkä pyöristyy? Onko alaselän pitäminen kontrollissa tärkeämpää vai onko yläselän pyöristyminen ihan yhtä haitallista? Tämä ei kuitenkaan synny tekniikkavirheestä tai liian suurista painoista vaan pikemminkin pienestä notkoselästä sekä etukyykyn asennosta, joka sitten korostaa tätä notkoa.

Back
Ylös Bottom