Kyykkyä ja vetoa!Ehtoota.
Jalat on ku koivun oksat, että oikein hävettää peilailla peilistä ku vartalo on ku omena..
Miten siis jalkoihin massaa?
Kiitos jo etukäteen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyykkyä ja vetoa!Ehtoota.
Jalat on ku koivun oksat, että oikein hävettää peilailla peilistä ku vartalo on ku omena..
Miten siis jalkoihin massaa?
Kiitos jo etukäteen!
Ei siitä ole muuta haittaa kuin se, että jäljempänä tehdyssä liikkeessä voi olla terävyys kaukana. Etenkin jos tuota progressiota vie sinne 6*6 asti, niin aika tiukalta kuulostaa vetää samassa reenissä kaks punnerusta 6*6.
Itse ratkaisen tuon ongelman niin, että kierrän 4 eri reeniä vaikka reenikertoja tulee viikkoon se kolme:
1. pystäri + penkin apuliikkeet
2. kyykky + maven/kyykyn apuliikkeet
3. penkki + penkin apuliikkeet
4. mave + maven/kyykyn apuliikkeet
Olisiko tällaisessa mitään järkeä, treenata 1-jakoisella (2-3krt viikossa) ja heitellä silloin tällöin väliin parin viikon setteinä 3-jakoista joista
1.päivä olkapäät, hauikset, ojentajat
2.päivä jalat
3.päivä rinta,selkä, vatsa
Saisi vaihtelua ja lihaksetkin erilaista ärsykettä?
Ei mielestäni, koska lihakset saavat jo tarpeeksi ärsykettä progressiosta ja sarjamäärien, toistojen sekä sarjataukojen vaihtelusta (nämäkin tietty voidaan lukea progression alle). Tuo sun ideasi kuulostaa mun korvaan siltä, että haluaisit treenata kahdella ohjelmalla samaan aikaan.
Nopeuspenkkiä, -kyykkyä ja muitakin liikkeitä tehdää yleensä pienellä prosentilla maksimista, toistot juuri räjähtävästi ja palautukset eivät saa olla pitkiä. Aitajuoksusta en tiedä mitään, joten siinä voi olla vähän eri juttu.
Vaihtelu virkistää, ihan siis sen takia tällainen kävi mielessä :D
Mutta kumpi sitten olisi fiksumpi, jos vaikka ajatellaan treenata salia 3krt viikossa. Treenata 1-jakoisella vai treenata 3-jakoisella? jos viikon muina päivinä fiiliksen ja ajan riittävyyden mukaan tekee myös toiminnallisia jumppia oman kehon vastuksella, mm. paljon askelkyykkyjä, punnerruksia ja sitä rataa... lisäksi kehon huoltoa; rangan kiertoja, venytyksiä, tasapaino harjoitteita, syviä lihaksia...
Lisätään tähän vielä että 28-vuotias nainen, 164cm / 53kg
Nyt kun olen asiaa googletellut, niin yllä oleva kuvauksesi näyttäisi menevän pikavoiman puolelle ja tosiaan räjähtävän voiman harjoittelussa sitten pitkät tauot ja toistot lähes maksimilla. Eli nopeusvoima näkyy jakautuvan räjähtävään voimaan ja pikavoimaan noin karkeasti.
Tosta löytyikin hyvä kuvaus asiasta http://users.jyu.fi/~jthyvama/lentis/nopeusvoima.htm
Eli näin ollen nyyppäkin voi olla oikeassa kuten salilla olin, oli vuosia treenanneilla körmyilläkin oli ilmeisesti termit / treenit sekaisin, koska vetivät kyykyssä tosiaan aika lähelle maksimipainoilla parin toiston settejä 1 minuutin palautuksella ja kehuivat että treenataan räjähtävää voimaa.
Millaista ruokavaliota käyttäisin kun en oikeen tiedä, koska olen vasta 15-vuotias. Olen käynyt painonostossa vuoden ja lopetin sen huonojen aikataulujen vuoksi ja sen jälkeen olen käynyt salilla yksin.
Kannattaako minun ostaa kreatiiniä tai joitain muita lisäravinteita, jos kannattaa niin mitä?