jep.. ei ole muuta kuin elastot ja gkuutoset. onhan tuo nähty ettei muita voi suositella vaikka jokin muukin olisi hyväksi havaittu.
Hyviä ohjelmiahan nuo ovat, mutta eivät sen kummempia kuin jokin muu hyvä yksi- tai kaksijakoinen. Juuri siksi niitä on munkin mielestäni vähän turha syöttää "se toimi mullakin"-perustelulla sellaiselle, joka on juuri samankaltaista ohjelmaa tehnyt, kuten tämän "keskustelun" herättäneessä kysymyksessä kaksijakoista perusohjelmaa. Naurettavaa siis, että kun Nikula viitsi perustellen ja asiallisesti neuvoa aivan uuden lähestymistavan kokeiltavaksi, niin siitä saadaan paskamyrsky vain siksi, kun samalla tuli pieni kuitti samojen ohjelmien papukaijamoodissa tuputtamisesta. Tästäkin kommentista joku varmaan älähtää mulle mutta siitä vaan, ei haittaa. Tämä on mun mielipiteeni, muilla on oikeus omaansa.
Pääpointtina, kun haetaan esim. sopivaa ohjelmaa, niin kyse on kysyjän tilanteeseen parhaan ohjelman löytämisestä eivätkä samat ohjelmat toimi optimaalisesti kaikille, koska taustat ja tavoitteet ovat erilaisia ja eteenpäin pääseminen edellyttää usein jotain aivan muuta kuin yhden kaksijakoisen vaihtamista toiseen kaksijakoiseen. Lopullisia totuuksia ei ole ja eri ihmisiltä voi tulla kysymyksiin erilaisia, yhtä oikeutettuja näkemyksiä, joista kysyjä joutuu itse pohtimaan ja ehkä kokeilemaan mikä toimii parhaiten, mutta nimenomaan se papukaijameininki tällä osiolla saa välillä pudistelemaan päätään, siis että tiettyjä peruskaavoja, jotka sinänsä ovat ainakin vasta-alkajalle hyviä ohjenuoria, toistetaan vastauksena kaikkiin kysymyksiin edes lukematta sitä kysymystä kunnolla ja ajattelematta, millaisia taustoja kysymyksessä esitetään.
Tämä ei ollut kenellekään henkilökohtaisesti, vain yleisiä huomioita ajateltavaksi :piis:. Minä en luule tietäväni asioista sen enempää kuin kukaan muukaan täällä, mutta jos johonkin kysymykseen kommentoin, niin yleensä yritän edes lukea sen kysymyksen kunnolla ja vastata vasta sitten, jos mulla on mielestäni oikeasti jotain mahdollisesti käyttökelpoista sanottavaa. Joskus se käyttökelpoinen idea on juurikin G6 tai elasto, mulla ei tosiaan ole mitään em. ohjelmia vastaan, mutta ei aina.