Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vähän kuulostaa siltä, ettei sulla ole edes minkäänlaista treeniohjelmaa? Ota tuolta aloittelijoiden osiosta joku valmis treeniohjelma ja ala sillä vetää. Kyllä ne kädet siinä mukana kasvaa ihan varmasti pienemmälläkin frekvenssillä....Tähän asti oon vetäny hauiksia 3x viikos 10x3 setillä
Raskaat perusliikkeet ensin.Mikä järjestys?
Eli vedän vaikka kaikki pääliikkeet?
Esim.
Kyykky
Mave
Penkki
Leuanveto
Pystypunnerrus
Mikä järjestys?
Tavoitteena mulla olis vetää ens keväänä raakana rinnalle minimissään tuo 100 kiloa. Nykyinen raaka rinnalleveto maksimi on 82.5-85 kiloa. Tuntuu että se on jämähtänyt tuohon. Otin tässä treeniohjelmaani maastavedon kun sitä suositeltiin jämähtäneeseen rinnallevetoon. Kun ensimmäisen kerran koitin noin kuukausi taaksepäin maastavetoa nousi erittäin vaivalloisesti 110 kiloa (tekniikka kunnossa). Viimme treeneissä tein 110 kilolla 2x10. Ajattelin tehdä tätä maastavetoa rinnallevedon sijasta vuodenvaihteeseen asti ja sitten siitä eteenpäin lähteä kilpailukautta varten piikkaamaan kovaa rinnallevetotulosta. Olisko tämä fiksu tyyli ?
Onko tuolla palautus juomalla mitään huomattavaa merkitystä treenin suhteen? olen juonut nyt muscle+ joka treenin päätteeksi, mutta mietin nyt jos lopettaisin sen juonnin. Ja joku sanoi että treenistä kannattaisi pitää välillä tyyliin kuukauden mittainen tauko ettei treenaisi ollenkaan? mielestäni kuulosti aika naurettavalta. onko siinä mitään perää?
On sillä palkkarilla huomattava merkitys. Ainakin vähentää DOMSia ja auttaa kroppaa palautumaan nopeammin rasituksesta/treenistä, joten sitä ei kannata vaan testimielessä jättää pois.
Ja treeneistä ei kannata olla pois kuukautta todellakaan ellei ole pakottava syy siihen, mutta kevyitä viikkoja on hyvä pitää 3-5vko:n välein, eli treenaat selkeästi kevyemmin, vaikka n. 50% normaalista treenipainoista, eli sellaista höyhenenkevyttä jumppaa missä ei juuri hikeä näe.