Meta title: 💥 Aloittelijan peruskysymykset – paikka jossa tyhmät kysymykset muuttuu kovaksi kehitykseksi

Meta description: Keskustelua treenin, ruokavalion ja tekniikan perusasioista – kaikki aloittelijoiden kysymykset yhteen paikkaan ilman turhaa naljailua.

Voi olla vähän tyhmä kysymys, mutta täs mietin että onko ylimääräisestä läskistä mitään hyötyä lihaskasvuun? ite 171/77 ja pieni maha tullu liian rajusta bulkkaamisesta.. Mitä mieltä ootte kannataisko dietata 2-3 kiloa vai meneekö se siitä pikkuhiljaa piiloon vuoden parin treenillä?? Vai onko pakko mennä miinuskaloreilla jossain vaiheessa...:david:

ei se maha mihinkään piiloon mene jos bulkilla olet. Se on ihan itsestä kiinni että haluatko dietata vai et. Jos se maha häiritsee niin diettaa.

Hei! Olen uusi täällä ja jonkin aikaa sitten aloittanut saliharrastuksen. Ja nyt olisi olo et treeniohjelma pitäisi saada, että olisi ehkä hieman enemmän mielenkiintoa treenata ja näin pois päin. Eli hyvät pakkotoistolaiset jos voisitte auttaa minua rakentamaan tämmöisen. Tällähetkellä olen käynyt salilla 3krt viikossa eli ma, ke ja pe. Ja tuo on tuntunut hyvältä. Mielellään joku noihin käyntikertoihi sopiva ohjelma. Lihastahan sitä olisi tietysti tarkoitus saada, että jotai siihen tarkoitukseen sopivia liikkeitä. Kiitos valtavasti jo näin etukäteen!

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/

Minkälainen ohjelma olisi hyvä mulle kun haluaisin treenata lihakset läpi 2 kertaa viikossa, enkä oikein tykkää 1,2 jakosilla treenata kun tulee vähän likaa yhdelle päivälle. 5krt viikossa salilla käyn.

Kolmejakosella pystyis vetämään niin että kolme treeniä ja kierto uudestaan alusta. Meni yli viikon, mutta ei kai tuolla niin justiinsa ole väliä, kun viikkomäärä on sama.

ma-treeni 1
ti-treeni 2
ke-vapaa
to-treeni 3
pe-treeni 1
la-vapaa
su treeni 2
ma-treeni 3
ti-vapaa
jne.

kertokaahan minulle miten kohautukset tulisi tehdä oikein.. nostetaanko ja käännetäänkö hartioita takaviistoon niskan taakse?

Ei ole tarkoitus pyöritellä niitä hartioita, vaan nostaa suoraan ylöspäin. Jim Wendleriä lainatakseni: "First things first: don’t be the guy who rolls his shoulders from front to back when shrugging. This is a sign of a low IQ."

Olisiko antaa käytännössä täydelliselle ummikolle ohjeita lämmittelyyn, liikkeiden järjestykseen ja venyttelyyn? Elikkäs salilla aloitin käymään noin kuukausi sitten, tosin vain kahdesti viikossa ilman minkäänlaista ohjelmaa. Tällä viikolla kuitenkin aloitin ohjeen kanssa, mutta lämmittelyyn / venyttelyyn voisi jonkinlaista ohjetta antaa? Paikat tuppaa olemaan yleensä salireissun jälkeen jumissa ja joskus paikat on hapoilla aivan alkumetreillä.. Johtuuko siis venyttelystä, lämmitelystä vai huonosta kokemuksesta? Muutenkin yleisiä ohjeita otetaan vastaan. Kiitos ja kumarrus

Olisiko antaa käytännössä täydelliselle ummikolle ohjeita lämmittelyyn, liikkeiden järjestykseen ja venyttelyyn? Elikkäs salilla aloitin käymään noin kuukausi sitten, tosin vain kahdesti viikossa ilman minkäänlaista ohjelmaa. Tällä viikolla kuitenkin aloitin ohjeen kanssa, mutta lämmittelyyn / venyttelyyn voisi jonkinlaista ohjetta antaa? Paikat tuppaa olemaan yleensä salireissun jälkeen jumissa ja joskus paikat on hapoilla aivan alkumetreillä.. Johtuuko siis venyttelystä, lämmitelystä vai huonosta kokemuksesta? Muutenkin yleisiä ohjeita otetaan vastaan. Kiitos ja kumarrus

Pakkiksen venyttelyopas

Tuolta löytyy lämmittely- ja venyttelyohjeet.

Onko muuten selkäkipu maastavedon jälkeen normaalia? En nyt mistään kauheesta kivusta puhu mut sellaanen et ku seuraavana päivänä jotain vähä raskaampaa esim renkaita joutuu maasta nosteeleen ja kantaan johki nii tuntuu alaseläs..:puntti:

Onko muuten selkäkipu maastavedon jälkeen normaalia? En nyt mistään kauheesta kivusta puhu mut sellaanen et ku seuraavana päivänä jotain vähä raskaampaa esim renkaita joutuu maasta nosteeleen ja kantaan johki nii tuntuu alaseläs..:puntti:

On ja ei. Jos kipu on normaalia lihaskipua(kuten kaiken treenin jälkeen), ei tarvitse pelätä. Jos se on muuta kipua, joka johtuu väärästä tekniikasta, kannattaa opetella mavettamaan ensin kunnolla pienillä painoilla ennen kuin rikkoo selkänsä.

Voiko voima ja kestävyys kasvaa ilman, että lihaksen fyysinen koko kasvaa? Eli voiko tulokset kehittyä eri liikkeissä (niin sarjamäärät kuin maksimitkin) esim puoli vuotta ilman, että lihaksisto kasvaa fyysisesti?

Voiko voima ja kestävyys kasvaa ilman, että lihaksen fyysinen koko kasvaa? Eli voiko tulokset kehittyä eri liikkeissä (niin sarjamäärät kuin maksimitkin) esim puoli vuotta ilman, että lihaksisto kasvaa fyysisesti?

Voi.

Oisko kellään heittää ohjelmaa, joka polttaa hyvin rasvaa ja nostattaa kunnon huippuun? Raskaskin ohjelma saa olla kyseessä.
Pystyn hyödyntämään ainakin juoksua, kuntopyörää, jättitrampoliinia ja uintia. Mielellään hyödyntäen siis mahdollisiman monia noista, että tulee monipuolisuutta.

En mä usko että tuolla mentelmällä kannattaa vetää jos ei tyhjin vatsoin treenaamaan lähde ja energiaa riittää. Sitte kun treeni alkaa olemaan loppumaan päin voi alkaa pikkuhiljaa ryysteleen sitä juomaa. Tuossa vaiheessa ei sitä hyötyä varmasti tunne jos lihasten glykogeenivarastot on ennestään suht täynnä.
Mutta jos haluat tuota menetelmää välttämättä käyttää ei sitä kukaan kieltämään tule.

joo itse asia meikä kyl vetää treenin tyhjäl vatsal joten toi sitte varmaa vois toimii et veän sitäesim 3*15 jälkee?

Riippuuhan se tietysti kunnostakin kuinka kauan jaksaa runnoa vajailla energiavarastoilla. Itse treenailen aamuisin ennen aamupalaa enkä ole juomaa käyttänyt.
Sentin pitusen banaanin nökäreen oon nappassut
Mutta siis ei tuosta mitään haittaakaan ole. Jos toimit tuolla tavoin ja reeni kulkee hyvin niin ei mitään ongelmaa.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten ammattibodarit elävät päivää ennen kisoja ja sinä päivänä, kun on tarkoitus mennä lavalle? Syöminen,treenaus ja nesteytys ja jne...Tarkoituksena varmaa mahdollisimman kireänä oleminen, jotta jokainen lihas erottuisi :)

Back
Ylös Bottom