Öljynvaihto pääkaupunkiseudulla

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kaupunki
Helsinki
Missä porukka vaihdattaa öljyt pääkaupunkiseudulla? Itse kävin juuri suorittamassa kyseisen operaation ad-korjaamossa konalassa ja hintaa tuli 128e :wtf: suodattimineen. Aika saatanan kalllista. Öljyä meni asentajan mukaa 6,5L ja autossa on pohjapanssari.

Mielestäni kohtuullinen hinta tuollaiselle operaatiolle olisi jotain 70e.

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
35 egee taitaa olla suodattimineen First Stop -varikoilla. Sisältää muistaakseni 4L öljyä.
"Haraset" korjaamo Konalassa on myös edullinen, itse vaihdatin siellä. Oli myös jotain 40 egen pinnassa.

Sua on kusetettu urakalla! :lol2: Tuntityönä Laakkosellakin olis varmasti selvinny halvemmalla :D
Kyllä jos markka-aikaan joku uuvatti olisi pyytänyt öljynvaihdosta 1000mk niin olis aika vähissä ollu asiakkaat. Tollahan saa jo koko saamarin tynnyrin öljyä, raaka-öljyä siis.

Kallishan tuo oli, mutta samoihin hintoihin se olisi mennyt läheisellä shellillä, jossa arvioitiin pelkän työn osuudeksi noin 50e. Öljyt muuten maksoi joitain 80e tuossa vaihdossa.:curs:

edit: tuntityönä tuskin olisi mennyt halvemmalla. Merkkikorjaamojen tuntihinnat on jotain 70-80e ja öljyistä joutuu pulittamaan 10e-> litra.

Mitä helkkarin öljyä tuo on? Synteettistä sontaa ne nuo halvatkin öljyt ovat. Noh, kivasti on öljyjen hinnatkin nousseet, 40 egee maksaa Mobil 1 0w40, kauheeta. Mut eihä toi silti ole ku 10e/L tosiaan.

En muista mitä se oli, mutta jotain diiselkoneeseen sopivaa perusöljyä kuitenkin (ei ollut long life). Laskutus oli meni jotenkin näin:

öljyt 13e/l * 6,5
suodatin n.10e
panssarin poisto n,10e

Noihin sitten lisätään vielä alvi, niin kakku on kasassa.

Pitää varmaa seuraavaksi kokeilla tuota vianorin öljynvaihtoa. Mainoksen mukaa alk.38 sisältäen max 4L öljyä. Suodatin ei kuulu tuohon hintaan. Tuokin on alkaen hinta, joten voi varmaan varautua vähintään pari kymppiä kalllimpaan hintaan.

Missä porukka vaihdattaa öljyt pääkaupunkiseudulla? Itse kävin juuri suorittamassa kyseisen operaation ad-korjaamossa konalassa ja hintaa tuli 128e :wtf: suodattimineen.

Vertailun vuoksi:

Omassa autossa automaattivaihteistoöljyjen ja peräöljyjen vaihto yhteensä 85e. Ja tossa meni aikaa noin 45 minuuttia.

Ihan vertailun vuoksi omassa volvossa moottoriöljynvaihto merkkiliikkeessä:
6,5l öljyä 70e, suodatin 18e, tiiviste 2 ja työt 40e = 130e

Automaattivaihteiston öljynvaihto merkkiliikkeessä:
8l automaattiöljyä 160e + työt 40e = 200e

Ihan perinteinen taksa, nuo joissa öljynvaihto maksaa enempi niin yleensä liike vie omansa siinä öljyn hinnassa. Itse tekemällä pääsee halvimmalla. Tuo automaattilootan öljynvaihto on vähän liian työläs itse tehtäväksi.

Öljyissä on eroja, on mineraalia, synteettistä ja täyssynteettistä. Vaihteistoöljyt on ihan omaa tavaraansa ja maksavat sikana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Volvofoorumilta löytyy ohjeet tomaatin öljynvaihtoon huuhtelemalla. Ei paha tehdä itse jos vaan intoa on.

Taas olisi öljynvaihto ajankohtainen. Onko kukaan löytänyt pk-seudulta mitään edullista puljua tohon hommaan? Vianorilta ajattelin kysästä, jos vaikka selviäis alle huntilla.

Kannattaa muuten varmistaa että vanhat öljyt otetaan pois koneesta pohjapropun kautta eikä öljyntäyttöaukosta letkulla imemällä. Imussa sakkaa jää pohjalle ja meni kerran itellä rikki öljypaineen anturikin jotenkin...

Yksi keino selvittelyyn voisi olla noi merkkifoorumit. Jos sulla on mese (kun kerta pohjapanssari) niin kysäses mesefoorumilta, voi tulla nopeastikin hyvää infoa. Mun mielestä jos kunnon öljyjä käytetään niin maksaahan tuon 120 ekee ihan mielellään.

Oulunkylän AD-lla a4 1.8 tq öljynvaihto ~40 euroa ja sitten ton Passatin, 1,9 tdi, öljynvaihto maksaa muistaakseni 68 euroa. Käyttävät muistaakseni Mobilin öljyjä ja hinta sis. myös filtterin. Oon käyttänyt tuolla 5 vuotta autot aina öljynvaihdossa ja aina on sujunut kaikki hyvin ja mielestäni kohtuuhintaan. Suosittelen.

onko ihan mahdoton ajatus että vaihtaisit vaikka öljyt itse? melko kallista tuommonen liikkeessä vaihdatus.

Onko toi 80 euroa nyt niin kallista? Keskustelun aloittajalla menee öljyä 6.5 litraa eli on ostettava joko kaksi 4 litran pönttöä tai sitten yhden pöntön lisäksi jotain pikkupulloja. Niin johan laadukas öljy maksaa sen 50-60e ja siihen viel putsari ~10e ja kokonaissumma on jo 60-70e.. Jos vielä autosta on otettava pohjapanssari irti tai osat on muuten paskamaisessa paikassa, niin saattaisin sen 20e maksaa siitä ettei tarvi hangessa kontata ja leikkiä jäteöljyjen kanssa.

Onko toi 80 euroa nyt niin kallista? Keskustelun aloittajalla menee öljyä 6.5 litraa eli on ostettava joko kaksi 4 litran pönttöä tai sitten yhden pöntön lisäksi jotain pikkupulloja. Niin johan laadukas öljy maksaa sen 50-60e ja siihen viel putsari ~10e ja kokonaissumma on jo 60-70e.. Jos vielä autosta on otettava pohjapanssari irti tai osat on muuten paskamaisessa paikassa, niin saattaisin sen 20e maksaa siitä ettei tarvi hangessa kontata ja leikkiä jäteöljyjen kanssa.

Juu ei kiinnosta alkaa jumppaamaan tuossa kerrostalon parkkiruudussa (+ en kyllä juuri tietäisi mitä tekisin). 80e on mielestäni myös ihan kohtuullinen veloitus kyseisestä hommasta.

Pari vuotta takaperin siellä AD:lla alkoi vaan vähän mietityttämään, kun ne veloittivat sen 130e vartin hommasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom