Ärtynyt olkapää!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja metsuri
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
19.8.2002
Viestejä
1
moro!
Tein sen virheen että läksin illalla treenaamaan päivän töistä tuupertuneena.Tarkoituksena tehdä penkkitreeni.Alkulämmittely
ripeästi läpi ja suoraan asiaan.8x80,6x90,6x100 ja sit 4x110 niin eikö saatana viimesessä toistossa kädet ihan piipussa .Vasen käsi
vahvempana edellä ylös ja oikee puoleenväliin ja takasinpäin tulemaan.Apinan raivolla käpäläsuorax.Sydäntako kohtalaisen reippaasti ja jumalaisen vittumaista väreilyä oikeassa olkapäässä ja lapaluuntietämillä.No ei muutaku kämpille suihkuun ja jääsäkkiä pitämään olkäppäässä.Pidin treenipaussia viikonpäivät voidellen olkapäätä ja epäkästä voltareenilla söin buranaa kuuriluontoisesti(poistaa kuulema lihas tulehdusta) ja annoin kylmähoitoa kevyttä venyttelyä ja lepoa.Alotin treenit kevyesti pitkiä sarjoja penkkikoneella tosi kevyillä painoilla.Kaikki tuntui menevän ihan ok.Kipu oli hävinnyt melkein kokonaan ainoastaan pitkät sarjat tuntuivat jotenkin jumittavan lihaksia toistot n.30kpl
(jostain luettu ).Siirryin raskaimpiin rautoihin (Treenit noin 4 kertaa viikossa) niin eikömuuta kun kipua rupes tuntumaan olkapääntietämillä.Penkkipunnerruksissa alaslasku aiheutti kipua lapaan ja takaolkapaakin oireili . Normaali rintalihasvenytyksessä etuolkapääätä vihloi ja epäkäslihaksen kiinnikekohdassa lapaan tuntui kranpinomainen jännitys.Sama kipu toistui haba ja olkatreenissä.No ei muuta kun treeni paussi.Eipä se olkapää paljo lepoo saanu ku moottorisahankanssa riehuu veistäen pöllejä.Aikani kituutellen hermot meni kun yö unet rupeskäymään katkonaisiks ei ollu eukonkaan hentosesta hieronnasta paljon apua käsipuutu ja oli ku mikäkin pökkelö.En oo ihan helpollahoitoon lähteny mut nut näytti väistämättömältä.Eikö saatana arvauskeskuksen vähäkiireinen lääkäri määrän buranoita 600mg 3xpäivä ja sano että sillä lähtee.Minä yritin vakuutella että käsi hyväku liikkuu ja ihantulehtunu niin ei ees paitaa otattanu sormella vaan paino epäkkäästa ja sano että buranaa yritin fysikaalista ehottaa että lähetteen kirjottas aattelin että kunnon hieronta avais ees tukkoset lihat niin ei saatana voinu ees senverran .Ota burana.3 viikkoosöin ei mitään tehoa. Menin yksityiselle veikkas kiertäjä kalvosimen repeämää ja eiku kortisoonia taka olkapäänpuolelta suoraan niveleen namia:vahvistin kiertäjiä kevyillä käsipainoilla Ei lähteny kivut pariviikkoo venasin ja koklasin penkkiä niin 30kg alaslaskussa kipua. Eiku uudestaan lekuriin arvauskeskukseen eri lääkäri määräs ultran ja röntkenin reeni paussia tietysti .siitä on pari viikkoo tänään kävin terkassa uudestaan kuvat oli ok ja ultra ssa ei näkyny mitään repeämiä.No tutki aikansa ja sano että on ilmeisesti joku vitun hermovika voi kuulema tulla rajussa väännössä.Kipu oli olkapäästä lähes lähteny mut epäkkään kiinnikkeessä lapaan sormellapainaessa aivan infernaalinen kipu ihme rutinaa ihme pallo:kysyin että jos sitä fysikaalista niin eikö muuta kun tökkäs ruutallisen kortisoonia suoraan siihen kipeseen pattiin nam:)sano että ei kannata kuulema hierottaa soitto aika kahen viikon päästä jos eikipu oo poistunu niin kys:siin jatjotutukimuksiin .Vittu olo on ku kuihtuneella rukkasella motivaatio nolla taidan ruveta deekux.
OPETUS EI KANNATA TREENATA VÄSYNEENÄ
SE ON VITUN TYHMÄÄ.(hoidosta ei voi kyllä valittaa):kippis1:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Perhana...mitenköhän mun treeneille sit käy lokakuussa parin viikon ajan, kun koulua on 08.00-20.00!? epäilen, et ton päivän jälkeen väsyttää, mutta salillehan pitää mennä.
 
Mulla ei sentään yhtä paha, mut sain olkapään tulehtumaan kun tein sivullenostoja käsipainoilla. Sen jälkeen se on ollu ainainen riesa, taukoa tai ei. Varsinkin penkissä olkapää kirraa, ei satu varsinaisesti mutta aristaa. Ja tässä on mitä, vuosi???? Että vittu saatana.
 
Olkapää vammoissa pätee sääntö:etsi hyvä lääkäri, hän toivottavasti määrää jatkotutkimuksiin, lepää, syö tulehdusta poistavia lääkkeitä, lepää, kuntouta ja lopuksi palaa normaaliin treeniin
 
Vitut, voin kyllä sanoa että jos olkapäänne saatte pilattua niin se on vaivaa lopun elämää. On se tietysti kiva ennustaa sadetta olkapään vihloessa. Mut sääprofeetaks tässä tuskin kukaan haluaa.

Rauhassa olkapää treeniä, ei kylmiltään ja älkää hajottako paikkoja perkl ..
 
MITÄ "VITUT" :mad: ??????? Eikö, Jabe84, sun mielestä kipeytynyttä olkapäätä kannata mennä näyttämään lääkärille ja kuntouttaa kuntoon, HÄH???. No, joka tapauksessa näin teen minä ja tee sinä sitten niinkuin parhaaksi katsot.

Tri Read on tehnyt mallin kuinka kuntoutuksen tulee mennä:

6. Maksimaalinen suoritus
5. Teho
4. Taito
3.Kestävyys
2. Voima
1. Liikkuvuus

Vammautunutta kohtaa/aluetta tulee "kuunnella". Sitä voidaan harjoitella, mikäli harjoitus ei tuota kipua tai jos kipua ilmenee vain hetkellisesti (alle 20 sek), jos kipu ei katoa tuon 20 sek aikana: LOPETA - ODOTA 24 h - ALOITA ALUSTA.

Aloitus aina 1. tasolta ja eteneminen askel askeleelta ylöspäin portaikossa


Lähde: Urheiluvammat ennaltaehkäisy, hoito ja kuntoutus, VK-kustannus Oy
 
Viimeksi muokattu:
Tuo vit*t oli ensimmäinen kommentti mikä tuli mieleen ku luin ton sun lopussa olevan .. ja palataan normaaliin treeniin .. joten älä siihen takerru. Kyllä hoito on tietysti mitä kannattaa hakea, mut mulla opiskelijana ei ainankaan ole varaa yksityiselle ja kokeiltu on että arvauskeskuksesta määrää buranaa ja yskänlääkettä. Jos se vaikka paranis kato.. :evil:
 
Metsuri ja muut arvailijat!!!!
ei millään pahalla mutta te ootte aika amatöörejä vielä näissä loukkaantumis asioissa. multa on leikattu molemmat olkapäät
kun penkissä repes etunivelkapselit. (ennätys ykkösessä vielä)
joo siihen loppu reenit ja sitten lääkäkiertoon ja loppupelissä
yksityisellä leikkautamaan.arvaatte varmaan paljonko maksoi
mutta pääasia oli että sain paikat kuntoon. 90% tosta vammasta
ei parane ei auta kuntoutus eikä tauko. puolivuotta menee
kuntoutuksessa per olkapää. ja kun viimein kaiken tän paskan jälkeen olin kunnossa nostamaan yli 50% teholla painoja niin
teloin toisen kännissä uudestaan ja taas leikkaus odottaa
EI MUUTA MUT KU VITUTTAA KUN EI PÄÄSE TÖIHIN JA NOSTELEE
PAINOI. Sori METSURI mut mulla oli samat oireet kun sulla mutta
toivottavasti sulla on tilanne vielä pelastettavissa.
 
Originally posted by jpm
Perhana...mitenköhän mun treeneille sit käy lokakuussa parin viikon ajan, kun koulua on 08.00-20.00!? epäilen, et ton päivän jälkeen väsyttää, mutta salillehan pitää mennä.

Käy ennen koulua. (Jos vaan on salin puolesta mahdollista.) Mulla kulkee treeni aamusin melkeinpä paremmin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom