Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Tänään taas nyppi. Ajelin motarilla Turkuun. No tilanne on se että Kaarinan kohdalla alkaa porukkaa tulemaan rampilta motarille suuremmissa määrin. Ja sitten vähän ennen kaupunkia motarilla on "tietyö", eli pieni mutka motarissa ja 60km/h lätkä. Pian sen jälkeen tulee liittymä mistä meikän pitää poistua.

No ajelin siinä sitten vakkari päällä satasta ja hiljakseen ohitin oikean puolen autoja. Päästin sitten takaa Mondeon ohi kun sillä tuntui olevan kiire. Ja palasin sitten omalle kaistalle, ajattelin että ohitan vielä pari ja sitten hyvissä ajoin menen oikealle kaistalle liittymää varten. Pari km ennen tietyötä on tien sivuilla keltainen huomiovalo. Tämä oli liikaa Mondeolle. Satasen alueella hyypiö tiputti vauhdin 80km/h. Mutta ei mennyt oikealle kaistalle. Jäin sen taakse. Siitä vauhti tippui sitten kohti 60km/h, oikealla menee autoa ohi 5m välein katkeamattomana virtana. Tietyön kohdalla meikä on täydellisessä pussissa ei pääse eteen, ei taakse eikä sivuille. Vilkkua kun piti tarpeeksi kauan päällä niin joku antoi oikealla tilaa ja pääsin viime tipassa rampille ja pois. Siinä vaiheessa Mondeo sai rohkeuden takaisin ja jatkoi satasella kohti kaupunkia. Siinä on jo tosin 80 alue että sikäli hukkaan menee.

Perkele kun tuota samaa tapahtuu pari kertaa viikossa. Tämä nyt oli eka kerta kun pussitettiin oikein kunnolla. Voi jeesus sitä vitutusta kun joku päättää ohituskaistalla jarruttaa ja oikea kaista alkaa olemaan se nopeampi...

Lisäbonuksena tuosta tietyöstä vielä. Siinä on nyt semmoinen lievä S-mutka, shikaani. Ja kaksi normaalia normaalilevyistä kaistaa. Joskus on ahdasta kun joku päättää ajaa suoraa mutkan läpi. Eli ts. ajaa oikeaa kaistaa mutta käyttää vasenta mutkassa. Kerran olin tämmöisen takakulmalla tulossa vasemmalta ohi, tuli kiire jarruttaa.

Huomautan että en ole mikään hullu ohittaja vaikka siltä tuntuisi. Tuossa vaan on aika paljon liikennettä klo 8 ja klo 16 aikoihin, ja muutenkin. Se on pääväylä. Oikeaa kaistaa ajelee rekat, pakut ja muut jotka tykkäävät ajella -10km/h rajoituksesta. Ja oikealla mennään sitten käytännössä rajoitusten mukaan (plus ne pakolliset fittipaldit joille maailma ei riitä ja audista ei teho lopu).
 
Volvo on liikaa panostanut turvallisuuteen vuosien aikana ja jättänyt mallien piirtelyn vähemmälle. IMO en ole koskaan nähnyt hienoa Volvoa. Aina vain varsinkin ne farkut on takaa laatikoita.
Volvo on ehkä tarkoituksellisesti yrittänyt tehdä autoistaan hieman konservatiivisemman näköisiä kuin jotkut ranskalaiset, koska Volvon mainekin pohjautuu pitkälti turvalliseen perheautoon, joka voi kuitenkin olla tehokas. Tyypillinen ison Volvon ostaja on kuitenkin jo neljännellä kymmenellä ja automaku voi olla vähä rauhallisempi.

Minunkin mielestä uusi S80 on erittäin hieno auto, mutta samaan muotokieleen perustuva V70 on vähän tylsähkö ja varsinkin perästä neliö.

heico-s80-01.jpg
volvo-v70-t6-heico-hs7_2.jpg


Toisaalta makujakin on monia.
 
Parkkipaikoista sen verran, että tosiaan harmittaa sellaiset ihmiset, jotka avaavat ovia miten sattuu ja kolhivat toisten autoja. Itse katson todella tarkkaan, kun avaan ovea ja pidän ovesta kiinni, kun tulen ulos.

Yleensä parkkeeraan oman autoni kaupan parkkipaikalla kauimmaiseen nurkkaan tai ainakin reunimmaiseen ruutuun, joissa on yleensä hieman enemmän tilaa (eli voi käyttää ylimääräisen tilan hyväksi). Haen myös parkkiruudun hieman tarkemmin, eli en aja kahden auton väliin parkkiin.

Varsinaisesti ei pahemmin ärsytä, mutta enemminkin kauhistuttaa pimeällä ilman heijastinta kulkevat jalankulkijat ja ilman valoja kulkevat pyöräilijät. Käyttäkää hyvät ihmiset heijastinta / heijastinliivejä ja valoja!
 
Parkkipaikoista sen verran, että tosiaan harmittaa sellaiset ihmiset, jotka avaavat ovia miten sattuu ja kolhivat toisten autoja. Itse katson todella tarkkaan, kun avaan ovea ja pidän ovesta kiinni, kun tulen ulos.
Yleensä parkkeeraan oman autoni kaupan parkkipaikalla kauimmaiseen nurkkaan tai ainakin reunimmaiseen ruutuun, joissa on yleensä hieman enemmän tilaa (eli voi käyttää ylimääräisen tilan hyväksi). Haen myös parkkiruudun hieman tarkemmin, eli en aja kahden auton väliin parkkiin.
Näin teen minäkin. Sitten jos joskus joutuu vähä ahtaampaan rakoon ajamaan, niin avokille aina valitan että sievästi nyt sen oven kans:D
 
Mä jätän vaikkapa jumbossa nykyään aina auton sinne katolle jonnekkin reunaan manneparkkiin, eli kahden auton paikalle. Eipä oo tullut ovikolhuja, toisin kun jokaseen entiseen autoon jumbon parkkiksella.
 
Mä jätän vaikkapa jumbossa nykyään aina auton sinne katolle jonnekkin reunaan manneparkkiin, eli kahden auton paikalle. Eipä oo tullut ovikolhuja, toisin kun jokaseen entiseen autoon jumbon parkkiksella.

Jep, toi on hyvä tapa! Tai laittaa se kiesi ainakin mahdollisimman kauas sisäänkäynnistä, jossa eniten niitä idiootteja on parkissa.

Olipa äsken vittumaista ajaa keskustassa. Ensinnäkäkin kaupungin kaverit ei oo paljoo viitsinyt suolaa käyttää ja koko stadin on ku joku vitun jääkenttä. Toiseksi sitä ajonautintoa paransi joka puolella ajelevat poliisit. Ilmeisesti joku jouluratsia menossa kun oli ihan helvetisti poliiseja liikenteessä.
 
Se on hyvä vaan, ettei sitä paskaa levitetä aina kun on hiukankin liukasta. Mun puolesta vois kokonaan lopettaa sen suolan levittämisen.

Sekin on hyvä, kun poliisit vähän valvoo sitä liikennettä. Meinasin jäädä pari päivää sitten auton alle ja viellä suojatiellä. Toivottavasti sitä kuulapäätä vituttaa kun meni aluvanteet reunakivetyksessä naarmuille.
 
Ärsyttää aivan saatanasti ihmiset jotka eivät osaa kääntyä oikeaoppisesti tielle jossa on kaksi ajokaistaa samaan suuntaan, esim. yksisuuntainen tie. Mua ainakin autokoulussa opetettiin että kääntyessä jäädään ensin sisimmälle ajokaistalle jonka jälkeen ryhmittäydytään oikeanpuoleiselle kaistalle, edellyttäen tietenkin että ei ole esimerkiksi seuraavasta risteyksestä kääntymässä vasemmalle.

Tajuttoman usein näkee kun porukka vetää suoraan sinne oikeanpuoleiselle kaistalle ja sitten he keksivät että: "Ei helvetti nyt pitääkin kääntyä seuraavasta vasemmalle." Ja sitten yritetään änkeä väkisin takasin vasempaan kaistaan johonkin rakoon.

Jos se on minusta kiinni niin nämä kaistanvaihtajat eivät varmanakaan saa tilaa. Vittu pysykööt siellä oikealla kun kerran oli niin kova kiire sinne!

Toiseksi jos olen itse juuri ryhmittäytymässä oikealle ja joku yrittää paahtaa sieltä risteyksen jälkeen ohi niin käännän AINA vaan kylmästi eteen, ei oo mun vika jos kolahtaa. Itse asiassa odotan sitä päivää koska silloin vedän vielä toista osapuolta turpaan!
 
Ihmiset ottaa liikennöinnin ihan liian vakavasti. Ymmärrän sen, että jollain kyllä keittää pahasti, jos toinen kolhasee ovella parkkiksella, ja siihen lukeudun itsekin mukaan, mut sit en voi ymmärtää ihmisiä, joille kaistanvaihto on joku selviytymiskamppailu. Kohtuullisen itsekeskeistä ajatella: "Vittu en varmaa väistä tota luupäätä, ku ei oo mun vika jos kolahtaa niiq." Jos pilkkua lähdetään nussimaan, niin tahallaan ei saa onnettomuutta edes TLL:n mukaan aiheuttaa, joten idioottia leikittäessä voi napsahtaa pahimmassa tapauksessa vielä omaan nilkkaan. Kyllä sinne ramppiin mahtuu varmaan jokainen auto eikä multa ainakaa oo pois yhtään, vaikka oon yhden autonmitan suunniteltua jäljemmässä. Toisekseen välillä on hirveen vittumaista se kaistanvaihto ruuhkassa, eikä siitä tuu yhtään mitään, jos joku ei uhraa omaa paikkaansa sille.

Ne on vain ihmisiä siellä autojen sisällä. Ette te ostarissakaa näytä keskaria jos joku ryntää liukuportaisiin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Ärsyttää aivan saatanasti ihmiset jotka eivät osaa kääntyä oikeaoppisesti tielle jossa on kaksi ajokaistaa samaan suuntaan, esim. yksisuuntainen tie. Mua ainakin autokoulussa opetettiin että kääntyessä jäädään ensin sisimmälle ajokaistalle jonka jälkeen ryhmittäydytään oikeanpuoleiselle kaistalle, edellyttäen tietenkin että ei ole esimerkiksi seuraavasta risteyksestä kääntymässä vasemmalle.
Tämähän on risteyksen jättösääntö ja myönnän, että tätä sääntöä tulee rikottua kaikista useimmin. Käytännössä vedän aina risteyksestä suoraan sille kaistalle jolle olen menossa. Tosin vain silloin kun muita autoja ei ole lähettyvillä. Jos risteykseen tunkee paljon muita autoja, niin mennään ihan sääntöjen mukaan tietysti.

Tossa joulun aikana kun tuli taas ajeltua paljon, niin muistui mieleen kaksi eniten ärsyttävää asiaa maantiellä ajettaessa:

1. Kaikki autot joita ei ole varustettu vakionopeudensäätimellä. Yritä siinä sitten itse ajella vakkari päällä, kun edessä ajaa pari autoa joiden nopeus vaihtelee 10 km/h rajoituksen molemmin puolin. Olisi kaikille huomattavasti mukavampaa ajella jos vakionopeudensäätimiä olisi autoissa enemmän. Tähän ongelmaan tietysti auttaisi adaptiivinen vakionopeudensäädin etäisyystutkalla, ja sellainen seuraavassa autossani tulee olemaan. Se on varma.

2. Kun sitten tulee mukavasti ohituskaista ja ajattelet pääseväsi näistä kahdesta tientukosta ohi, niin kas kummaa kun nopeus nouseekin reilusti sinne ylinopeuden puolelle heti kun ohituskaista alkaa. Ohita siinä sitten, kun 80 alueella saa olla 120 vauhtia että pääset ohi ennen kuin ohituskaista loppuu. Tämähän on ihan ymmärrettävää jos on pitkä jono, jonka etupäässä jotkut lähtevät hitaammasta ohi ja peräpää ajaa välejä kiinni. Mutta kun samaa saattaa tapahtua ihan sillä yhdellä tai kahdellakin autolla joista haluat päästä ohi. Onko sitten joku psykologinen juttu, että leveämmällä tiellä tulee painettua enemmän kaasua, vaiko pelkkää vittuilua? Tiedä häntä, mutta pattiin ottaa aika rankasti.
 
Olin äsken ylittämässä hyvin valaistua suojatietä kaupungissa. Annoin yhden auton mennä ja katsoin ettei muita ole tulossa, paitsi kauempana tielle oli kääntymässä pitkäkoppanen hiace jolla oli pari autoa väistettävänä ennen kuin pääsee tielle jota olen ylittämässä. Olin jo suojatien loppupäässä kun hiace pääsi kääntymään. Ajattelin että eiköhän se väistä kun olen jo melkein sen edessä, mutta ei. Hiacekuski vetää sokkona suojatien yli suoraan mun nenän edestä. Tossa on sen verran hyvä valaistus että kuskin oli pakko nähdä minut muttei vaan viitsinyt väistää. Kaduttaa vaan etten tajunnut potkasta auton kylkeen, sain vain sylkästyä.
 
nyt tuli vastaan paras sankari 4eva. (perä edellä). Ajoi sulalla motarilla 80 alueella oman mittarin mukaan noin 70km/h. Noh hitaasti moottorijarrutin omasta 85 vauhdista tyypin perä lähestyen ja mietin ohittaisiko vai eikö. En kauaa kerennyt miettiä kun kaveri nykäisi melkein liinat kiinni (kun oma vauhti tippui 50:een, ko auton perä lopetti lähenemisen).

Jos omatunto kolkuttaa, löisitkö vaikka itseäsi? Jos et ymmärrä mikä meni vikaan, kuljethan jatkossa linkillä?
 
Parkkipaikoista sen verran, että tosiaan harmittaa sellaiset ihmiset, jotka avaavat ovia miten sattuu ja kolhivat toisten autoja. Itse katson todella tarkkaan, kun avaan ovea ja pidän ovesta kiinni, kun tulen ulos.

Yleensä parkkeeraan oman autoni kaupan parkkipaikalla kauimmaiseen nurkkaan tai ainakin reunimmaiseen ruutuun, joissa on yleensä hieman enemmän tilaa (eli voi käyttää ylimääräisen tilan hyväksi). Haen myös parkkiruudun hieman tarkemmin, eli en aja kahden auton väliin parkkiin.

Itselleni tapahtui tästä vielä astetta kusisempi, kun ostarin parkkikselle jätettyyn autoon oli ilmestynyt kylkeen nätit ostoskärryskraidut. Jotenkin en jaksa ymmärtää miten tuo edes on mahdollista, mutta niin siinä vain oli vasemmassa kyljessä identtiset päällekkäiset naarmut. Mikä vitun idiootti edes työntelee ostoskärryjä autojen välistä ahtaalla parkkiksella?
Vähän kyrpi, etenkin kun auto ei ole mikään kasiseiska amiskuppi.
 
nyt tuli vastaan paras sankari 4eva. (perä edellä). Ajoi sulalla motarilla 80 alueella oman mittarin mukaan noin 70km/h. Noh hitaasti moottorijarrutin omasta 85 vauhdista tyypin perä lähestyen ja mietin ohittaisiko vai eikö. En kauaa kerennyt miettiä kun kaveri nykäisi melkein liinat kiinni (kun oma vauhti tippui 50:een, ko auton perä lopetti lähenemisen).

Jos omatunto kolkuttaa, löisitkö vaikka itseäsi? Jos et ymmärrä mikä meni vikaan, kuljethan jatkossa linkillä?

Ei hyvää päivää!:wtf:

Kaikenlaista perseilyä on tullut kyllä kuultua ja nähtyä mutta tuo on kyllä jo aika out of nothing:hyvä:
 
nyt tuli vastaan paras sankari 4eva. (perä edellä). Ajoi sulalla motarilla 80 alueella oman mittarin mukaan noin 70km/h. Noh hitaasti moottorijarrutin omasta 85 vauhdista tyypin perä lähestyen ja mietin ohittaisiko vai eikö. En kauaa kerennyt miettiä kun kaveri nykäisi melkein liinat kiinni (kun oma vauhti tippui 50:een, ko auton perä lopetti lähenemisen).

Jos omatunto kolkuttaa, löisitkö vaikka itseäsi? Jos et ymmärrä mikä meni vikaan, kuljethan jatkossa linkillä?

Itelle sattu jokunen vuosi sitten vähän vastaavanlainen tilanne. Oltiin kavereiden kanssa tulossa turusta ja ajeltiin ihan normaalisti noin 90km/h valtatietä pitkin muutaman auton letkassa. Meidän edessä ajoi joku moottoripyörällä ja meillä oli koko ajan ihan normaali turvaväli. Kunnes sitten kerran meidän auto kävi hieman lähellä moottoripyöräilijän perää (ei kuitenkaan ollut kyse edes mistään kehäteiden 5m turvaväleistä vaan vähän normaalia lähempänä käytiin.

Tästä meni noin 30sec niin kyseinen motoristi lyö jarrut pohjaan ja hidasti myös vauhtia johonkin 50-60km/h ja painoi sen jälkeen kaasua ja kiihdytti johonkin 80-90km/h. Tätä hän teki noin kolme kertaa (en enää muista kun tuosta on jo pari vuotta aikaa), kunnes tuli ohituskaista ja kelattiin, että nyt mennään tosta ohi ennen, kuin sattuu jotain oikeasti. No mitä teki tämä motoristi? No se katsoi peilistä, että oltiin juuri tulossa hänen rinnalle ja siirsi site mopoaan sitten siihen ohituskaistalle ja esti meidän ohituksen, niin että jouduttiin tekemään aika kova jarrutus ja tuli takasin siihen omalle kaistalle kun ohituskaista loppui. :wtf: Tämän jälkeen palattiin takasin sinne taakse ja pysähdyttiin heti seuraavalle huoltoasemalle rauhottumaan, koska seuraavalla kerralla ei oltaisi enää hidastettu sen idiootin kohdalla, kun eteen tulee.
 
Tästä meni noin 30sec niin kyseinen motoristi lyö jarrut pohjaan ja hidasti myös vauhtia johonkin 50-60km/h...

Mahtaako kaveri olla edes hengissä enää, kun tuolla tavalla ajelee? Kuten sanottu, motari jää aina kakkoseksi. Todella harvoin näkee motoristeja perseilemässä. Pari kertaa kesässä tulee tämmöisiä vastaan, ja silloin auttaa kun ajelee n. 2m päässä takarenkaasta muutaman kilometrin. Ainoa riskihän siinä on että omaan autoon tulee pieni klommo etupuskuriin kun mopomies lähtee lepikkoa kohden.

Tai sitten odottaa että se motoristi menee parkkiin ja käy hakkaamassa ovella lommon kylkeen (mopon tai kuskin) :D
 
ihmiset jotka lähtevät aivan helvetin hitaasti liikennevaloista. siis voi perkele. eihän sitä nyt tartte lähtee sillain että kytkee launch controllin päälle ja sit ku keltainen vilahtaa niin polkaistaan, mutta kuitenkin silllälailla edes jotenkin jouhevasti :jahas:. ja täähän on taas ihan sama juttu ku esim se että joku maksaa hilusilla kaupan kassalla, ei siinä niiin kauaa aikaa menee mut silti vituttaa. perkele.
 
ihmiset jotka lähtevät aivan helvetin hitaasti liikennevaloista. siis voi perkele. eihän sitä nyt tartte lähtee sillain että kytkee launch controllin päälle ja sit ku keltainen vilahtaa niin polkaistaan, mutta kuitenkin silllälailla edes jotenkin jouhevasti :jahas:. ja täähän on taas ihan sama juttu ku esim se että joku maksaa hilusilla kaupan kassalla, ei siinä niiin kauaa aikaa menee mut silti vituttaa. perkele.

joo. Voi perkele ku välil joutuu jonkuu 100v patun taakse valois. Miten voi jollain kestää esim. 0-40km/h kiihytys jotaa vittu puol tuntia :D
 

Suositut

Back
Ylös Bottom