Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ei niistä mitään hyötyä varmaan ole, sitä en ole väittänytkään! Mutta oikeasti niiden jotka jaksaa itkeä sumuvaloista ja pitkistä valoista jatkuvasti, on pakko tuijottaa niitä valoja jokasen vastaantulijan kohdalla, että sais taas lisää valitettavaa..myöntäkää pois ;)

Ei niitä missään kaupungissa tai motarilla tartte, mutta pimeällä noilla kaksisuuntaisilla pikkuteillä, jossa rajoitukset 80, niillä on kyllä ihan paikallaan koittaa sumareiden antamaan lisävaloa etenkin tien reunojen näkyvyyden kohdalla.
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Katse kiinnittyy pitkien valojen näyttämän sijasta siihen lähimetreille. Olettaen että nyt puhutaan vain ihan normaalista pimeästä yöstä, ilman mitään sumua/reilua räntäsadetta ym.

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Katse kiinnittyy pitkien valojen näyttämän sijasta siihen lähimetreille. Olettaen että nyt puhutaan vain ihan normaalista pimeästä yöstä, ilman mitään sumua/reilua räntäsadetta ym.

Samaa mieltä! Kyllä se katse kiinnittyy pakostakin lähemmäksi auton keulaa kun ilman sumareita ajaessa. Oikein sakean lumipyryn nyt ymmärrän, mutta niitä nyt täällä etelässä on se yksi vuodessa jos tuuri käy :D

No en minä tiedä mihin te katsotte, mutta minä yritän pysyä tiellä kun on paskempi keli ja pimeää. Oikeesti välillä on aika vaikeaa kun vastaantulijoiden valot paistaa silmiin ja tuntuu, ettei tietä näy ollenkaan oikealla.

Ja kaverit kertoi että GTI magazinessa oli juttu jonka mukaan parkit ja sumarit on parhaat joka kelille. Mielellään vielä väriltään vihreät. Jos vilkkuvat popin tahdissa niin vielä parempi.

Tuossa voi muuten olla perää. Nuo vilkkuvat sumarit vissiin tekevät autosta nopeammankin. Joskus näkee autoja, joissa on siniset sumarit jotka vilkkuvat teknon tahtiin. Nuo autot kulkee taajamassakin ihan saatanan lujaa. Samoissa autoissa on myös keulalla punainen valo jolla kaiketi yritetään provosoida edellä menevää kisaamaan, mutta yleensä edellä menevä luovuttaa aika äkkiä ja ajaa tien sivuun. Tuokin viittaa siihen, että sinisillä sumareilla auto sairaaksi äkäisin, eikä juuri kukaan uskalla lähteä kisaamaan kun tietää kuitenkin häviävänsä ja joutuvansa vaan kuuntelemaan vittuilua.

Tuossa voi muuten olla perää. Nuo vilkkuvat sumarit vissiin tekevät autosta nopeammankin. Joskus näkee autoja, joissa on siniset sumarit jotka vilkkuvat teknon tahtiin. Nuo autot kulkee taajamassakin ihan saatanan lujaa. Samoissa autoissa on myös keulalla punainen valo jolla kaiketi yritetään provosoida edellä menevää kisaamaan, mutta yleensä edellä menevä luovuttaa aika äkkiä ja ajaa tien sivuun. Tuokin viittaa siihen, että sinisillä sumareilla auto sairaaksi äkäisin, eikä juuri kukaan uskalla lähteä kisaamaan kun tietää kuitenkin häviävänsä ja joutuvansa vaan kuuntelemaan vittuilua.
haha :D

ja jos semmosen auton kanssa erehtyy kilpasille lähteä niin se saattaa koitua kalliiksi kohtaloksi!

moni minuun viitanneena voin kertoa , että olen käyttänyt sumuvaloja lähivalojen LISÄNÄ ja pitkiä muun liikenteen salliessa...
ja kuten MIKE viittasi "etenkin tien reunojen" eli itse käytän niitä valaisemaan pientareita ...

Valtaosa niistä, jotka käyttävät sumuvaloja, ajavat kaupungissa ja vielä päivällä. Iltaisin niitä tulee harvakseltaan vastaan (tosin liikennettäkin on vähemmän) ja maantiellä/moottoritiellä niitä ei näy lähestulkoon koskaan edes iltaisin. Silloin tosin pitkät valot ovat mahdollisia, joten se selittänee asian.

Onko se sitten niin hienon näköistä kun on neljät valot? Ei jummarra.. Onneksi eivät yleensä häikäise, muuten vituttaisi.

moni minuun viitanneena voin kertoa , että olen käyttänyt sumuvaloja lähivalojen LISÄNÄ ja pitkiä muun liikenteen salliessa...
ja kuten MIKE viittasi "etenkin tien reunojen" eli itse käytän niitä valaisemaan pientareita ...

Se nyt vaan on karu tosiasia että ne sumarit vain huonontaa näkyvyyttä pimeällä. Ja toisekseen mitä iloa jos näkee pientareen 5m päästä auton keulasta? Et ehdi kunnolla edes hoksata jos sille alueelle joku tulee, saati sitte jarruttamaan/väistämään. Tämä tietenkin 80-100km/h vauhdissa.

Jos näkyvyys on niin huono ettei mitään näe ilman sumareita, niin mites olis jos otatte taskulampun autoon mukaan? Ikkuna auki ja lampulla sitten lyysaatte sinne penkkoihin että näkyykö nisäkkäitä. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
en ole mikään sumareiden puolesta puhuja , mutta 1. Valaisemattomilla asuinaluella (missä yleensä käytän sumuvaloja lisänä ) ei ajeta mitään 80-100kmh
2. kapeat ja mutkaiset tiet . Sivuille levenevä valokeila on hyödyllinen (näkee vaikka ne nisäkkäät siellä ojassa ja tiellä, kun kurvissa ajaa .
ps. tämä keskustelu mielessä räpäsäyttelin sumareita silloin tällöin kotimatkalla ja tulin siihen tuloksen , että käytän edelleen sumareita mutkaisilla pikkuteillä ja asuinalueilla.....

Tänään taas nyppi motarilla. Tilanne on tämä. 4 autoa ajaa letkassa satasta, satasen alueella tietty. No vastaan tulee joku mamma 80km/h mittarissa. Voisi melkein ohittaa sen. Paitsi että takaa tuleva ehtii vaihtaa jo ohituskaistalle meikän rinnalle. Eli joudun jarruttamaan sen toisen auton perään, kun ei muuta voi. Ja tietty ne loput takaa tulevat autot tekevät saman. Eli jonon eka auto "pussitetaan" mamman/rekan/invamopon perään. :curs:

Saatanan hienoa että kun vihdoin pääsee sen mummon ohi niin eiköhän sielä tule samat autot letkassa perä edellä vastaan. Ja kun vaihtaa taas ohituskaistalle ohittaakseen nämä spedet, niin arvatkaas painaako siellä joku kaasua? Itsellä vakkari päällä, ja heti kun pääsen takakulman kohdalle niin etäisyys alkaakin taas kasvamaan. Voi vittu.

Voisi melkein ohittaa sen.

Aijjai. Tuossa se vika. Vaihda ajoissa kaistaa. Varsinkin jos kerran takaa tulee joku kovempaa (niinkuin ilmeisesti tuli jos se takakulmalle ehti). Mutta paina sitten sen verran tallaa ettet jää tukkeeksi ja nosta sitten ohituksen jälkeen vasta jalka kaasulta (kyllähän kai nykyään liki kaikki vakkarit palaa asetukseen jos koskee vain kaasuun?).

Mä yleensä annan viimeiseen asti mahdollisuuden ensimmäiselle alkaa myös ohittaa ensin, mutta joskus näitä pussituksia sattuu, kun siitä ei vaan tule valmista.

-k

en ole mikään sumareiden puolesta puhuja , mutta 1. Valaisemattomilla asuinaluella (missä yleensä käytän sumuvaloja lisänä ) ei ajeta mitään 80-100kmh
2. kapeat ja mutkaiset tiet . Sivuille levenevä valokeila on hyödyllinen (näkee vaikka ne nisäkkäät siellä ojassa ja tiellä, kun kurvissa ajaa .
ps. tämä keskustelu mielessä räpäsäyttelin sumareita silloin tällöin kotimatkalla ja tulin siihen tuloksen , että käytän edelleen sumareita mutkaisilla pikkuteillä ja asuinalueilla.....
Mites kauas sumarit sai osoittaa? Muistelisin että 25m tjmsp? Jos näin niin satasen vauhdista kun bongaa eläimen niin rysähtää ennen kun ehtii jarruttamaan.

Aijjai. Tuossa se vika. Vaihda ajoissa kaistaa. Varsinkin jos kerran takaa tulee joku kovempaa (niinkuin ilmeisesti tuli jos se takakulmalle ehti).

No tässä oli sekin että se takaa tuleva urpo ajeli 10m päässä peräpuskurista koko ajan. Oli joku vanhempi japsikippo, joten sillä ei ole vakkaria siinä. Niillä monesti nopeus seilaa edes takaisin. Kai sekin halusi vain päästä eka mun rinnalle etten pääse ohittamaan. Kiire loppuikin siihen. Ohituskaistalla oli 2mm loskaa joten tyypin ohitusvauhtikin tippui ohituksen edetessä.

minkeo ei sumareista olekkaan hyötyä suurissa nopeuksessa paitsi siinä sumussa :D

Liikenteessä , se turvavälin pitämättä jättäminen vituttaa:curs:
ja itse , kun pidän turvavälin niin ihmiset ajaa ihan perseessä kiinni .
Pääsee nopeammin varmaan töihin ,jos ajaa lähempänä edessä ajavaa.:david:
hyvä ettei ruveta ohittamaan jos pitää autonmitan väliä etummaiseen.

Tunnustan ja pyydän anteeksi. Harvinaislaatuisesti törttöilin / olin :david: Tänään jätin antamatta jalankulkijalle tietä - vaikka oli hyvin selvästi astumassa jalkakäytävälle. Samalla reissulla ohitin rampissa oikealta, jonka jälkeen vielä vaihdoin takaisin melko lähelle ohittamani eteen. Olin vittuuntuneena liikenteessä ja se vaikutti asenteeseeni. Pyrin parantamaan tapani.

Tunnustan ja pyydän anteeksi. Harvinaislaatuisesti törttöilin / olin :david: Tänään jätin antamatta jalankulkijalle tietä - vaikka oli hyvin selvästi astumassa jalkakäytävälle. Samalla reissulla ohitin rampissa oikealta, jonka jälkeen vielä vaihdoin takaisin melko lähelle ohittamani eteen. Olin vittuuntuneena liikenteessä ja se vaikutti asenteeseeni. Pyrin parantamaan tapani.
Olitko se sinä saatana, joka ajoit sillä valkoisella volvolla. Jos olit, et muuten ohittanut rampista vaan olit jo pitkän aikaa ajanut piennarta pitkin kun tulit minusta ohi.;)

Edit: kellon aika ei täsmääkään joten tuskin olitkaan sinä. Mutta pikkasen ärsytti tuo typerä piennarta pitkin ohitse tuleminen. Siis ihan pikkasen vain, moni olisi varmasti minun tilanteessani vilkutellut valoja ja painanut töötiä. Minä jätin vilkuttelematta, tuskin olisi mitään auttanut.

Liian lähellä perässä ajavat mulkerot.

Tuollaiselle touhulle ei yksinkertaisesti ole mitään oikeutusta. Jos on niin paska auto / kädetön pelle / pelkuri, ettei uskalla ohi mennä, niin parempi jättää se auto kotiin ja mennä bussilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom