Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Seuraa valoja, myös niitä risteävän liikenteen valoja. Sillä saa aika hyvin ennakoitua :thumbs:. Itseäkin ärsyttää tuo "arpominen". Ja lisäksi tuohon sellaiset kuskit, ketkä kiihdyttävät siihen 50kilsan taajamanopeuteen noin 20 sekuntia liikkeellelähdön jälkeen.

Komppaan, voi luoja että vitutti eilen yks tuollainen tyyppi...
Liikennevaloista sinne 50km/h meni aina se 20 sekuntia ja liikennevaloihin piti aina tietysti rullata se 200m jos oli punaiset siellä edessä, ja takana 2 km autojono. Voi vittu että pitäis tuollaiset apinat käydä viemässä nurkan taakse.

Miksei muuten lumiaura ota koskaan (taajamissa ainakaan) tien pintaan kiinni? Sinne jää sellainen ärsyttävä pieni lumikerros joka sitten kovettuu ja muodostaa vittumaiset kiskot autoille.
Voisiko joku aura-ammattilainen kertoa mistä on kyse? Säästetään sitä kulutuspalaa vai mikä on? Sitten kun meinaan se lumi muuttuu sohjoksi ja jäätyy uudestaan niin on kuin louhikossa vaeltaisi.

Tänään tuli yks paku helvetin tyylikkäästi eteen. Olin ajamassa 60km/h taajamassa ja sitten paku kurvaa vasemmalta eteen ja kiihdyttää 40km/h nopeuteen. Ei mitään järkeä ja noita tulee vieläpä päivittäin. Noi sokeat hidastelijat on niin ärsyttäviä.

Miksei muuten lumiaura ota koskaan (taajamissa ainakaan) tien pintaan kiinni? Sinne jää sellainen ärsyttävä pieni lumikerros joka sitten kovettuu ja muodostaa vittumaiset kiskot autoille.
Voisiko joku aura-ammattilainen kertoa mistä on kyse? Säästetään sitä kulutuspalaa vai mikä on? Sitten kun meinaan se lumi muuttuu sohjoksi ja jäätyy uudestaan niin on kuin louhikossa vaeltaisi.

Oon ihmetellyt samaa. V*ttumainen meteli autossa ,kun noista ajaa yli. Meilläpäin noita on jokaisten liikennevalojen kohdilla.

Yleensä tiet aurataan aina kahteen kertaan, ensin käytetään puskulevyä, jossa ei ole varsinaista kulutuspalaa ollenkaan ja se ottaa vain irtolumen. Pahimman lumisateen jälkeen tiet joko karhutaan tai aurataan uudestaan auralla, jossa on karkea kulutuspala.

Ei vittu mikä show tuolla tienpäällä taas. :rolleyes: Peileistä seurailin, kuinka joku sumari-amo-bemmi työnsi takanani olleesta autosta ohi. Pimeetä oli, joten en tarkkaan nähnyt mitä siellä takana tapahtui, mutta tottakai odotetusti bemari oli salamana ~metrin päässä takapuskurista hiillostamassa. Ei ehtinyt kauaa tuo vituttaa, kun bemarin ohittamaksi joutunut auto lyö pitkät päälle, ajaessaan siis muutaman metrin bemarin takana! :wtf: Tilannetta kesti jonkun parisen minuuttia, kunnes ensimmäinen vähänkään suorempi pätkä aukesi ja bemari painoi toki talla pohjassa ohi ja samantien takana tulleen auton valot vaihtuivat lyhyisiin.. :thumbs:

Ja mikä vittu niissä sumareissa niin kiihottaa, että niitä on pidettävä ihan kirkkaalla säälläkin päällä? Minun puolestani voisi kieltää koko paskat, varmaan yhden käden sormilla laskettavissa vuosittain tilanteet, jolloin etusumareista on oikeasti enemmän hyötyä kuin haittaa. Autosi ei näytä yhtään sen "khuulimmalta", vaikka siinä 2 ylimääräistä lamppua palaakin ja ennenkaikkea, kirkkaalla säällä sumarit päällä ajava vain heikentää sekä omaansa, että muiden näkyvyyttä!

Varmaan jossai määrin on kyse pelkästään ihmisten tietämättömyydestä / tyhmyydestä, olisiko joku tv-kampanjan paikka ehkä?

Mitä se sumarit nyt sitten ihmisiä häiritsee? Täälläpäin tulee kokoajan vastaan autoja joissa on sumarit päällä eikä ne mua häikäise ainakaan niin onko niissä sitten joku muu joka saa ihmiset vittuuntumaan? Periaate?
No esimerkiksi se, että sumareita hyvällä säällä käyttävä autoilija ei näe niin pitkälle liikenteessä kuin sumareita käyttämätön -> Vaarantaa itsensä ja muut kanssa-autoilijat.

Mitä se sumarit nyt sitten ihmisiä häiritsee? Täälläpäin tulee kokoajan vastaan autoja joissa on sumarit päällä eikä ne mua häikäise ainakaan niin onko niissä sitten joku muu joka saa ihmiset vittuuntumaan? Periaate?

Ittelläni ainakin häikäisee pimeällä sateisella kelillä kun en muutenkaan tahdo nähdä eteeni selvästi kun vastaan tulee auto. Toinen mikä niissä ärsyttää on sama kuin bassoa huudattavissa autoissa, se ei ole coolia ja saa kyseisen henkilön näyttämään henkisesti jälkeenjääneeltä.

Eilen oli munankarvan päässä kolari kun joku mulkku veti jarrut pohjaan ja mä jouduin väistämään kehän liittymään, jossa sitten oli toki myös autoja. Vittu kun ihmiset ei osaa jarruttaa ajoissa eikä ajattele, että takanakin on joku.

Pitääkö se auto jättää keskelle risteystä ja mennä neljän ukon voimin röökille siihen viereen ja seistä tumput suorina jos menovesi loppuu..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Eilen oli munankarvan päässä kolari kun joku mulkku veti jarrut pohjaan ja mä jouduin väistämään kehän liittymään, jossa sitten oli toki myös autoja. Vittu kun ihmiset ei osaa jarruttaa ajoissa eikä ajattele, että takanakin on joku.
Turvaväli?

Mua vituttaa se kun kaupunki alueella joidenkin täytyy ajaa ihan perseessä kiinni. Välillä tekis mieli vetää jarrut lukkoon kun joku hiostaa metrin päässä takapuskurista.

Top 5
1. hattupäiset kuljettajat
Eno omistaa kuljetusfirman ja ajaa työkseen täysperävaunua, ja se opetti mulle tässä kun kortin sain, että varo aina lierihattupäisiä kuskeja. Kuulemma sen kokemusten mukaan on aivan arvaamatonta porukkaa, eikä koskaan voi tietää mitä ne seuraavaks keksii.:D

Turvaväli?

Mua vituttaa se kun kaupunki alueella joidenkin täytyy ajaa ihan perseessä kiinni. Välillä tekis mieli vetää jarrut lukkoon kun joku hiostaa metrin päässä takapuskurista.

No joo, pakko tunnustaa, että turvaväliä ei ollut tarpeeksi eli myös oma moka.

Olen varmaan kironnut tätä ennenkin, mutta jalankulkijoiden marssirivistöt. Erityisesti sauvakävelevät keski-ikäiset ja seniorit tahtovat AINA liikkua rivissä, eli suomeksi sanottuna omien itselleen puolet ajokaistasta ilman aikomustakaan siirtyä pientareelle minne kaikki ei-moottoriajoneuvot vittu soikoon kuuluvat!

Mikä vittu siinä on että pitää sauvoa rivissä eikä voi antaa tilaa? Vaikka vastustajan kaistalla tilaa olisi, ei se tarkoita että autoilijan pitäisi automaattisesti loikata sinne - etenkään sokeassa mutkassa missä tänään tuli taas marssirivistö vastaan.
Vitun läskiperseet, se hautausmaa kutsuu parinkymmenvuoden sisään sauvovat sitten kuinka ahkeraan tahansa.

Voi kutsua vielä aikaisemminkin jos talsii keskellä tietä kuin mikäkin vitun elvis.

Mua häiritsee ainakin, kirkkaita ovat perkeleet ja suuntaus niissä valoissa on sellainen että tahtovat tulla näkökenttään.

Lisäksi sumareita kirkkaalla kelillä käyttävien kannttaa muistaa se, että auton eteen sumareiden myötä ilmestyvä paremmin valaistu alue imaisee suuren osan huomiokyvystä. Tällöin katse on poissa sieltä kauempaa edestä jossa katseen kuuluisi olla. Eli sen sijaan että kuvittelette näkevänne paremmin, teette itsellenne karhunpalveluksen ja vitutatte muita.

Samaa olen miettinyt. Meidän kylässä ei ole kertaakaan tullut vatsaan niin kirkkaita sumuvaloja, että olisi häikäissyt (tosin ei ole tullut helsingissäkään). Joillakin on vaan sitten herkät silmät.

No kysytään sitten, että mitä hyötyä luulette niillä sumareilla kirkkaalla säällä saavuttavan? Näkyvyyden kannalta niistä on pelkästään haittaa, niin itselle kuin muille tien käyttäjille. Kauneus on toki katsojan silmissä, mutta itselleni sumarit päällä kirkkaalla kelillä ajeleva tuo ensimmäisenä mieleen jonkun karhulippispäisen amiksen ja bemarin, jossa on pakoputken ulostuloon hitsattu teräsämpäri.

No kysytään sitten, että mitä hyötyä luulette niillä sumareilla kirkkaalla säällä saavuttavan? Näkyvyyden kannalta niistä on pelkästään haittaa, niin itselle kuin muille tien käyttäjille. Kauneus on toki katsojan silmissä, mutta itselleni sumarit päällä kirkkaalla kelillä ajeleva tuo ensimmäisenä mieleen jonkun karhulippispäisen amiksen ja bemarin, jossa on pakoputken ulostuloon hitsattu teräsämpäri.

Aika pientä hyötyä noista on päivällä (tosin niin on myös illalla), eikä tässä kukaan ole sanonutkaan ,että hyötyä olisi noista saanut. Lähinnä ihmetyttää tuo suuri vastustus noita valoja kohtaan.
En kuulu ryhmään, joka käyttää sumuvaloja :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom