Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
No kysytään sitten, että mitä hyötyä luulette niillä sumareilla kirkkaalla säällä saavuttavan? Näkyvyyden kannalta niistä on pelkästään haittaa, niin itselle kuin muille tien käyttäjille. Kauneus on toki katsojan silmissä, mutta itselleni sumarit päällä kirkkaalla kelillä ajeleva tuo ensimmäisenä mieleen jonkun karhulippispäisen amiksen ja bemarin, jossa on pakoputken ulostuloon hitsattu teräsämpäri.

No sen jälkeen kun tätä threadiä olen lukenut niin hyödyn niistä ainakin sen verran että minulla on hauskaa jos joku on niistä silminnähden vittuuntuu. ;)
Eikös se ole oikeastaan mukavaa että jotkut ajelevat sumarit päällä niin muut voivat tuntea itsensä paremmiksi ihmisiksi koska eivät itse niin tee.

Aika pientä hyötyä noista on päivällä (tosin niin on myös illalla)
Väärin. Niistä ei ole mitään hyötyä, vaan ainoastaan jonkin verran haittaa. Taino, jos haluaa laskea sen hyödyksi että näkee 80km/h vauhdissa siihen 0,1s päähän paremmin kuin ilman sumareita, tosin pidemmälle näkemisen kustannuksella, niin mikäs siinä.. Ts. sumarit antavat vähemmän kehittyneille, sumarit päällä kirkkaalla säällä ajaville, yksilöille sellaisen väärän turvallisuuden tunteen, vaikka todellisuus on aivan päinvastainen. Vaikka tielle niitä candeloita ja luxeja työnnetään enemmän, ihmisen silmän toiminnasta johtuen näet huonommin (sellasen matkan päähän, jolla on auton liikkuessa jotain merkitystä) sumarit päällä kuin ilman.

No sen jälkeen kun tätä threadiä olen lukenut niin hyödyn niistä ainakin sen verran että minulla on hauskaa jos joku on niistä silminnähden vittuuntuu. ;)
Jatka samaan malliin :thumbs:

Eikös se ole oikeastaan mukavaa että jotkut ajelevat sumarit päällä niin muut voivat tuntea itsensä paremmiksi ihmisiksi koska eivät itse niin tee.

Itse siis teet näin?
Osaatko sanoa yhtäkään perusteltua syytä miks ne päällä pitää ajaa?

Pimeällä valaisemattomilla teillä , kun räpsäisee sumarit päälle niin hyppää 15 heijastinta näkökentään ....
JOS sumarit häikäisevät ne ovat suunnattu väärin ja/tai sinä suuntaat katseesi väärään paikkaan ! nimimerkki sumareita pimeään aikaan valaisemattomilla teillä käyttävä .

Pimeällä valaisemattomilla teillä , kun räpsäisee sumarit päälle niin hyppää 15 heijastinta näkökentään ....
JOS sumarit häikäisevät ne ovat suunnattu väärin ja/tai sinä suuntaat katseesi väärään paikkaan ! nimimerkki sumareita pimeään aikaan valaisemattomilla teillä käyttävä .

Ja jos mun pitkillä olevat ksenonit häikäsee sua pimeellä, niin olet myös suunnanut katseesi väärään paikkaan! :rolleyes:

ja jos mun 4 m pitkät valokeilat häikäisee niin saa häikäistä ps. en ole nähnyt häikäiseviä sumareita yhdessäkään automallissa .
joitain ihmisiä häikäisee pelkät lähivalot. Päässä vikaa...

Juu, selkeesti päässä vikaa jos lähivalot häikäisee. Ei kun oikeesti. Joillakin ihmisillä on vaan valoherkemmät silmät kuin toisilla. Itseäni ei esimerkiksi häikäise edes pitkät valot juurikaan. Ainoa miinus, ettei näe itse mitään kun joku tulee pitkät päällä vastaan, mutta ei ne kyllä pahemmin häikäise.

Paskapuhetta. Sumuvalot eivät varmasti tuossa tilanteessa tuo näkyviin sellaisia heijastimia joita ei lähivaloilla näkyisi.

ja jos mun 4 m pitkät valokeilat häikäisee niin saa häikäistä ps. en ole nähnyt häikäiseviä sumareita yhdessäkään automallissa .

Lukaisepas tästä hieman ajatuksia sumuvaloista.

http://liikenteessa.wordpress.com/2008/11/14/sumuvalot-hyotykayttoon/
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva...uvaloja_oikein/fi_FI/kayta_sumuvaloja_oikein/

Mua ei myöskään sumarit haittaa, kuten ei pitkätkään. Jos joku amikseksi haukkumanne tyyppi rällää sumarit päällä vastaan, ei se mun ruuvia kiristä, mutta jos joku mulkku ajaa vanhoilla paskoilla nastarenkailla, jotka alkaa nakella niitä nastoja satasen vauhdissa tuulilasiin, niin se kyllä pistää pikkasen vituttaas. Ja turha moralisoida turvaväleistä, kun se metallikikkare voi tulla monen sadan metrin päästä.

Jotenkin on vaan sellainen tunne, että porukat kattelee kattelemalla, minkälaiset valot sillä vastaan tulevalla on päällä.

Lukaisepas tästä hieman ajatuksia sumuvaloista.

kyllähän kuule sumareita räpsyttää ni heijastimet välkkyy , kun ei satu uusia ksenon valoja olemaan.. kaupungissa,maantiellä,valoisaan aikaan ei tietenkään sumareita käytetä

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Paskapuhetta. Sumuvalot eivät varmasti tuossa tilanteessa tuo näkyviin sellaisia heijastimia joita ei lähivaloilla näkyisi.

Mutta jospa kaverilla ei ole lähivalot päällä? Pelkät sumarit tekevät autosta sporttisemman näköiset. Ja kaverit kertoi että GTI magazinessa oli juttu jonka mukaan parkit ja sumarit on parhaat joka kelille. Mielellään vielä väriltään vihreät. Jos vilkkuvat popin tahdissa niin vielä parempi.

mä kuulin että vihreistä sumareista auton ilmanvastuskerroin pienenee ja teho kasvaa n. 5% ja vääntö n. 10Nm. Eikä siinä vielä kaikki, lisäksi ne näyttävät, etenkin itse asennettuina, ihan vi-tun mageilta

"GTI magazinessa oli juttu" :D

Senkö takia aina tulee kaikki amikset vastaan pelkät sumuvalot päällä? Pitäisi kieltää lailla tuo lehti.

Saman vaikutuksen saisit aikaiseksi jos laittaisit lähivalot päälle. Pimeällä autolla ajaessa voi olla hankalaa havainnoida ympäristöä. Katsopa seuraavalla kerralla ihan ajatuksella ja mieti mihin suuntaat katseesi ennen kuin laitat sumuvalot ja sen jälkeen kuin laitat sumuvalot päälle. Väitän edelleen että katse on kauempana ilman sumuvaloja kuin sumuvalojen kanssa.

Minkä minä sille voin jos vastaantulijan sumuvalot on suunnattu väärin? Eiköhän se ole paras ratkaisu että niitä valoja opetellaan käyttämään oikein eikä anneta vastaantulijoiden murehtia valojen väärästä suuntauksesta.

Minkä minä sille voin jos vastaantulijan sumuvalot on suunnattu väärin? Eiköhän se ole paras ratkaisu että niitä valoja opetellaan käyttämään oikein eikä anneta vastaantulijoiden murehtia valojen väärästä suuntauksesta.

Höpö höpö.. ei niissä kaikissa autoissa voi olla ne sumarit suunnattu väärin. Kyttäämällä kyttäätte niitä sumareita et onko ne päällä vai ei :D

ps. ja itse en edelleenkään käytä!

Höpö höpö.. ei niissä kaikissa autoissa voi olla ne sumarit suunnattu väärin. Kyttäämällä kyttäätte niitä sumareita et onko ne päällä vai ei :D

Eli meinaat siis että sumuvaloja tulee saada käyttää väärin ja että se on muiden tielläliikkujien kuin väärin suunnattujen sumualojen käyttäjän ongelma jos valot on suunnattu väärin? Ei vittu oikeesti. Kertokaa nyt joku mitä hyötyä on oikeasti käyttää niitä sumuvaloja muuten kuin ihan vitullisen paskalla ilmalla, jos silloinkaan? Ja joo-o, olen kokeillut käyttää ko. valoja ja en huomannut normaaleissa olosuhteissa (tai normaalia pahemmissa olosuhteissa) muuta kuin haittaa.

ps. ja itse en edelleenkään käytä!
Ei tarvitse kytätä, kun itsellä ne ottaa silmiin, vaikka kuinka koettaa katsoa vain omaa kaistaa jne.

Lisätään vielä vitutuksen aihe, harvinaisia mutta parhaimpia urpoja on ihmiset, jotka ajaa aivan konttiin kiinni pitkät päällä ilman aikomustakaan vaihtaa niitä lyhyiksi. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom