Ärsyttävät asiat liikenteessä

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Ei muuten ole enää. Jos tarkoitat etelärannassa sen satamanedessä olevaa ympyrää. Nykyään siinäkin on kolmiot ja kyltti "Muuttuneet liikennejärjestelyt". Vai oiskohan tuo kyltti jo poistettu kun muuttuivat viime kesänä.

Edit: siis puhutaan Helsingistä.

Menikö oikein?

Ei menny oikein eikä puhuta Helsingistä. En viitti vielä paljastaa... :)
 
Jos on liikenneympyrässä sisällä nii silloin ei saata väistetä liikenneympyrään tulevia !!!

Nusnusnus: Oletuksena kylläkin väistetään, ympyrään tullaan nimittäin oikealta. _Käytännössä_ toki suurin piirtein joka ympyrässä on sisään tuleville kolmiot, mutta surutta sen mukaan ajavia saattaa kohdata maksuhenkilön ankea osa...

-k

e: Jaaha, keskustelua olikin ilmestynyt lisää sitten viime refreshin. niipa vissiin etsii noita maksuhenkilöitä... : )
 
Nusnusnus: Oletuksena kylläkin väistetään, ympyrään tullaan nimittäin oikealta. _Käytännössä_ toki suurin piirtein joka ympyrässä on sisään tuleville kolmiot, mutta surutta sen mukaan ajavia saattaa kohdata maksuhenkilön ankea osa...

-k

e: Jaaha, keskustelua olikin ilmestynyt lisää sitten viime refreshin. niipa vissiin etsii noita maksuhenkilöitä... : )

no pahoittelen tilannetta :D

Jos on liikenneympyrässä sisällä nii silloin ei saata väistetä liikenneympyrään tulevia jolla on kolmio !!!
 
Haminan raatihuoneen liikenneympyrä on ainut Suomessa, jossa väistetään oikeelta puolelta tulevia vaikka ajat ympyrässä. Siellä taitaa ympyrästä päästä ylös kahdeksasta eri liittymästä ja sisään pääsee muistaakseni seitsemästä. Helvetin moni ulkopaikkakuntalainen näyttelee kessuu ja nyrkkii kun ite änkee oikeelta sisään ympyrään :) Sit katotaan silmät pyöreenä, että MISSÄ SE KOLMIO ON!!!1!
 
1) Urpot jotka tukkii ohituskaistan eikä tajua mennä sinne oikeanpuoleiselle kaistalle vaikka takaa on tulossa muita ohi.

2) Ihmiset jotka kuvittelevat muiden olevan jotain faking meedioita ja näin ollen jättävät vilkun pois kokonaan.

3) Isojen Volvojen,audien ja bemareiden kuskit jotka ovat usein keski-ikäisiä möhömahoja, luulevat omistavansa tien ja voivansa änkeä joka väliin. Valitettavasti välillä käy niin että sen "hienon" mustan edustusauton kylkeen tulee naarmuja mun sivupeilistä.

4) Mummot jotka ajavat ns."alinopeutta" esim 80km/h alueella 45-50km/h ja hyvällä tsägällä tie on kokonaan ohituskiellon alainen pätkä. Ja sitten ne ei vittu tajua ajaa sivuun.

5) Rekat kehä 3:lla , siis vittu ajais yöllä eikä vaarantais liikennettä ruuhkaaikaan tekemällä kaistanvaihtoja "isomman etuajooikeudella" ja muutenki hidastelevat niin että vähemmästäki meinaa saada infarktin vitutuksen takia

6) Ryssät yms itäblokin paskat jotka eivät kunnioita liikennesääntöjä edes vähissä määrin.

7) Taxit. Onko urpompaa ammattiryhmää, toki on hyviäkin taksikuskeja, mutta liian monesti on ollut läheltä-piti tilanne esim, helsingissä taksin kanssa pelkästään taksikuskin piittaamattomuuden takia. (unohdetaan se kolmion merkitys jne )

8) Idiootit jotka eivät millään voi antaa tietä muille autoilijoille "vaarallisissa paikoissa" esim. moottoritien kiihdytys rampit jne mikäli kiihdytys ramppi on lyhyt.
Onko oikeasti niin helvetin vaikeaa vaihtaa hetkeksi siihen vasemmalle kaistalle?


Siinä muutama itseäni ärsyttävä asia, ah kiitos tästä avautumis mahdollisuudesta , nyt voi mennä levollisin mielin nukkumaan
 
3) Isojen Volvojen,audien ja bemareiden kuskit jotka ovat usein keski-ikäisiä möhömahoja, luulevat omistavansa tien ja voivansa änkeä joka väliin. Valitettavasti välillä käy niin että sen "hienon" mustan edustusauton kylkeen tulee naarmuja mun sivupeilistä.
Eli tietoisella päätöksellä naarmuttelet toisten autoja?
 
Luulen, että tässä tarkoitetaan sitä, että "möhömahat" kiilaavat itse eteen aiheuttaen omalla toiminnallaan sivupeilin kosketuksen omaan autoon. Eli "möhömahan" vika.
Mutta jos tietoisella päätöksellä ollaan hiljentämättä/väistämättä, niin onpa fiksua. Vaikka joku kiilaisikin, niin ei siihen tarvii vastata uudella laittomuudella.
 
1) Urpot jotka tukkii ohituskaistan eikä tajua mennä sinne oikeanpuoleiselle kaistalle vaikka takaa on tulossa muita ohi.

8) Idiootit jotka eivät millään voi antaa tietä muille autoilijoille "vaarallisissa paikoissa" esim. moottoritien kiihdytys rampit jne mikäli kiihdytys ramppi on lyhyt.
Onko oikeasti niin helvetin vaikeaa vaihtaa hetkeksi siihen vasemmalle kaistalle?

Tuossa on se sun paradoksi.
 
Ajokorttiinkin tarttis jonkun psykologisen testin ettei kaikki nää edustusautojen vihaajat olis siellä saamassa ihme raivareita. En oo vielä tähän mennessä huomannut, että mitkään Audien, Volvojen tai Bemareiden kuskit olisi sen röyhkeämpiä kuin muutkaan autoilijat. Monesti ne kaikista pahimmat kiilaukset näkee niiden pahimpien linttojen toimesta, mutta en siitä huolimatta yleistäis siltikään vanhojen autojen kuskeja kiilaamiseen, koska vatipäitä on kaikkien merkkejen rateissa.

Kivaa yhteispeliä liikenteessä, jos joku yrittää tahallaan naarmuttaa Bemarin kylkeä omalla lintallaan. Ei sillä arvokkaalla autolla mitään lisäoikeuksia liikenteessä saa, mutta kyllä siitä huolimatta jokaisen velvollisuus on pyrkiä estämään niitä kolareita omilla toimillaan, vaikka välillä joutuis omista oikeuksistaankin kärsimään. Sanoohan sen joku TLL:n pykäläkin, että onnettomuus pitää yrittää väistää, eikä sitä saa tahallaan aiheuttaa. En muista tarkkaa muotoa enkä pykälän numeroa, mutta periaate siinä kuitenkin on tuo. Audilla kiilaaminen on aivan yhtä väärin kuin Ladalla kiilaaminen, joten sitä en todellakaan yritä puolustella.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mutta jos tietoisella päätöksellä ollaan hiljentämättä/väistämättä, niin onpa fiksua. Vaikka joku kiilaisikin, niin ei siihen tarvii vastata uudella laittomuudella.

Jos toinen ajaa tasaista nopeutta ja toinen tunkee päälle niin eiköhän se ole vain ja ainoastaan sen "möhömahan" vika. Toinen asia on jos tahalleen yritetään blokata, mutta useinhan nuo jotka tunkee niin luottavat, että siellä vedetää jarrua toisessa päässä.

Kyllä minä ohitustilanteissa joko itse hiljennän tai kiihdytän riippuen kuinka kovaa vierellä ajetaan. Luulis olevan liian vaikea tenppu niillekkään jolla se kalliimpi auto on.
 
Ärsyttää ne kaikki sokeat, jotka pitää tuolla yön pimeydessä pitkiä valoja päällä suurin piirtein siihen asti kun autot ovat kohdakkain. Eikö niitä voisi sammuttaa silloin kun pitää? Häh?
 
Minkä takia pitää polkea jarrua viimistä päivää, kun näkee poliisin.? Olipa nopeus mikä tahansa.(80@80 ja silti poletaan jarrua ku tuolla o poliisi..)

Miksi pitää pysähtyä kiihdytyskaistan päähän odottamaan tyhjää väliä..prkl.
Muutaman kerran tullu tämmönen sankari eteen siinä kiihdystyskaistalla ja siinä o sitte tullu testattua bmw jarrujen toimivuutta.

Ja sitte nämä motarilla vasemmalla kaistalla jurraajat, mistä täällä joku jo mainitsikin..voi elämän kevät.
:wall:

siinä muutama mikä riepoo eniten.
 
No hitot valo-opasteista mutta jos edes kaistan eteen laskettuja puomeja ei huomata. Tuossa taannoin kuulin jonkun vatipään ajaneen Vuosaaren tunneliin valo-opasteista ja alas lasketusta puomista huolimatta. :david:

On se autolla ajaminen niin kamalankauhian vaikeeta.

ei se ajaminen niinkään, vaan muiden kanssakulkijoiden/asioiden huomioon ottaminen ..
 
Ärsyttää ne kaikki sokeat, jotka pitää tuolla yön pimeydessä pitkiä valoja päällä suurin piirtein siihen asti kun autot ovat kohdakkain. Eikö niitä voisi sammuttaa silloin kun pitää? Häh?

Autokoulussa on jo useamman vuoden opetettu, että pitkät valot pitäisi sammuttaa vasta sitten kun valokeilat osuisivat varsinaisesti autoon. Muuten välille jää useiden satojen metrien täysin pimeä alue.

En tietenkään tuota täysin allekirjoita, onhan siinä sinänsä pointtia, mutta kyllä itse ainakin olen sinun puolellasi tässä jutussa.
 
No jos nyt aloittais siitä että ottais edes ne kiinteät esteet, kuten puomit, huomioon..

kyllä aika sokea saa olla jos ei puomeja huomaa.! Tosin veikkaan, että tässä kyseisessä tapauksessa syy on ollut täysin piittaamattomuus ?
 
Ärsyttää ne kaikki sokeat, jotka pitää tuolla yön pimeydessä pitkiä valoja päällä suurin piirtein siihen asti kun autot ovat kohdakkain. Eikö niitä voisi sammuttaa silloin kun pitää? Häh?
Autokoulussa on jo useamman vuoden opetettu, että pitkät valot pitäisi sammuttaa vasta sitten kun valokeilat osuisivat varsinaisesti autoon. Muuten välille jää useiden satojen metrien täysin pimeä alue.

En tietenkään tuota täysin allekirjoita, onhan siinä sinänsä pointtia, mutta kyllä itse ainakin olen sinun puolellasi tässä jutussa.

Enemmän ärsyttää sellaiset jotka vaihtavat suoralla tiellä puolen kilometrin päässä lyhyille ja jos itse ei vaihda välittömästi myös lyhyille, niin vastaantulija aloittaa pitkienvilkutusprotestin.

Kerran kävi Jyväskylän ja Oulun välillä siten, että vaihdoin lyhyille hyvissä ajoin kuten vastaantulijakin. Tuossa vaan kävi niin, että tuohon autojen välissä olevaan pimeään sattui juoksemaan hirvi, jonka lyhyillä valoilla huomasi vasta noin 50 metrin päästä. Jos hirvi olisi pysähtynyt tielle, niin sitten oli pamahtanut, mutta onneksi elikko jolkotteli metsään. Tuon tapauksen jälkeen olen vaihtanut lyhyille vasta noin 100 metrin päässä vastaantulijasta, jolloin autojen väliin ei jää juurikaan valaisematonta tietä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom