Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joskus ne vaan väkisin osuvat silmään. Ei se mua kuitenkaan vituta, eikä oikeestaan mikään muukaan liikenteessä.:piis:tuijotaks sä niitä valoja? vai onko kaikilla vaan sumarit asennettuna pitkin persettä että ne osottaa kohti taivasta? pimeellä ku auto tulee vastaa, niin älä toljota niitä valoja, vaan pidä katse enemmän oikeella. :piis:
pidä katse enemmän oikeella. :piis:
Jotkut tulee pitkät päällä huoletta vastaan siihen 100m päähän ja sitten vasta vaihtaa ne lyhyet.
pidä katse enemmän oikeella. :piis:
kertokaa toki tyhmällekin, miten ne sumuvalot teitä häiritsee? voiko ne tosiaan häikäistä vaan vituttaako ne vaan siks että ne vituttaa?
Häikäisevät. Ei niitä tartte tuijottaa että sokaisevat. Sekä se efekti siitä tulee että kuljettaja on amis jonka mielestä on niin vitun hienoo käyttää sumuvaloja yötä päivää.
kertokaa toki tyhmällekin, miten ne sumuvalot teitä häiritsee? voiko ne tosiaan häikäistä vaan vituttaako ne vaan siks että ne vituttaa?
Et sä sitä hirveä kerkeä väistämään, vaikka ne sun coolit Hellan sumuvalot valaseekin sitä piennarta sen muutaman metrin matkalta (ellei ne sitten ole asennettu päin persettä).
Mutta ihan oikeasti, sumareista ei ole pimeällä maantiellä normaalilla ajonopeudella kuin haittaa. Näyttää siltä, että on enemmän valoa, mutta kun ne sumarit valaisee vain niin lähelle, että et kerkeä mitenkään reagoida sille alueelle ilmestyviin esteisiin. Jää vaan huonolla tuurilla näkemättä kauempana jotain, jonka olisit ilman sumareita huomannut...mä oonkin yli-ihminen ja reaktioaika on vielä puolet siitä mitä pointfiveo väitti kerran täällä omaavansa
Itse kyllä käytän sumuvaloja juuri sen takia että näen tienreunustat paremmin. Sinäänsä niitä ei tuosta auton edestä erota yhtään paremmin.Ite ajelin vuoden verran lähettiautoa öisin ja varsinkin sateella/märällä kelillä noi etusumuvalot häikäsi melko paljon, kun ne valot heijastu asfaltista omiin silmiin. Normaali kelillä ne lähinnä naurattaa, kun joku todella kuvittelee, että näkee paremmin kun pitää niitä etusumuvalojakin päällä, jotka valaisevat sen max 5m alueen auton edestä. :D
Mä kokeilin tässä viikko sitten ajaa sumuvaloilla kirkkaassa ja pilkkopimeässä kelissä niin kuin niillä kuuluisi ajaa eli parkit päällä ja etusumarit ns. ajovalon virassa. Ainakin Volvo V70N:ssä sumarit näyttää niin eteen, ettei hiekkatiellä uskaltanut ajaa yli 20km/h. Sumareista olis varmasti vähän enemmän hyötyä jos ne sais säätää Suomessa näyttämään hieman ylemmäs kuin laki sallii. Nykylainsäädäntö käskee ne näyttämään niin alas, että niillä ei valaise kuin omaa egoaan - jos sitäkään.Et sä sitä hirveä kerkeä väistämään, vaikka ne sun coolit Hellan sumuvalot valaseekin sitä piennarta sen muutaman metrin matkalta (ellei ne sitten ole asennettu päin persettä).
skodan xenonit ja lähes kaikki jälkiasennus xenonit on aivan vitusta ja pitäis kieltää.